AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Har egentlig ingen grunn til det forsåvidt, har ikke opplevd MA eller SA før. Er førstegangsgravid. Kan hende det er fordi vi brukte over et år på å bli gravid? Var på ultralyd 9+1 og så en perfekt potet med hjerteslag på 177. Er likevel livredd for at jeg skal komme på ultralyd uke 13 om to uker for å oppleve MA. Er det vanlig? Er ikke livredd som i at jeg kjenner mye følelser, men føler at det er «så typisk». Anonymkode: 10b0c...9ad
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Sannsynligheten for MA er svært liten. Hvis du har lest en del her inne så virker det nok kanskje mer vanlig enn det faktisk er, for her samles mange som har gått gjennom slike ting. Men jeg forstår frykten din. Hadde det likt selv 😊 for meg roet angsten seg etter UL i uke 13 Anonymkode: 011d5...90e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Samme her.. fant nettopp ut at jeg er gravid og husker fra sist at de første 3 månedene er laaange. Vi hadde også ul i uke 8-9 for å berolige oss selv litt, også igjen i uke 13. Fikk også beskjed sist at det ikke var så vanlig som man kanskje trodde. Og at det stort sett går fint hvis man har sett bankende hjerte tidligere. Uansett, føler med deg! Kommer til å ha to tidlige ultralyder denne gangen også. Hvis spiren holder ut til det🙈 Anonymkode: ca827...b2e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Tror det er ganske vanlig å være bekymret i første trimester. I mitt tilfelle så hadde jeg en del blødninger så trodde derfor noe kunne gå galt selv etter å ha vært på ultralyd. Begynte å roe meg mer ned i 2.trimester. Anonymkode: 204df...e69
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Når du har sett hjertelag 9+1 er sjansen veldig liten for at det skal gå galt nå 😊 Har selv mistet i MA, men da hadde det sluttet å utvikle seg i det hjertet skulle begynne å slå. Ble oppdaget i uke 8+6 Anonymkode: 7be95...270
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Takk for svar 😊 håper det roer seg litt ved 13 ukers ultralyden, men er redd jeg tenker slik frem til jeg kjenner liv fra bebbisen. Har sikkert rett i at jeg blir påvirket av andre på KG som sier de har gjennomgått MA, føler det er «så normalt» selvom jeg vet at statistikken er en annen.. Anonymkode: 10b0c...9ad
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Jeg fødte for noen måneder siden og husker veldig godt hvor redd jeg var for MA/SA. Jeg var den gravide som tok UL 5 ganger før jeg rakk 3 måneder, delvis fordi jeg opplevde en liten blødning og tilbudet fra det offentlige var "bare vent å se", så jeg betalte for det selv to ganger. Etter dette tok jeg UL fordi jeg var så redd for å miste...men det gikk fint til slutt. Jeg leste alt for mye på KG og andre steder på nettet for å dempe angsten, men det gjorde bare at jeg ble mer redd for å miste. De som har mistet skriver gjerne om det, så det gir kanskje et inntrykk av at det er så vanlig... Prøv å nyt den tiden du har som gravid - særlig den første tiden. Den går fort og du vil kanskje savne dette spesielle øyeblikket (9 måneder lang øyeblikk). Jeg savner det i hvertfall, og angrer på at jeg var så angstfull i 3 måneder. Jeg brukte denne siden for å roe nervene...så på den hver dag https://datayze.com/miscarriage-chart eller https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12 Anonymkode: cb957...f85
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 Jeg er førstegangsgravid i uke 16 nå, har hatt ul i uke 6, 8, 12 og 16. Og hver gang har jeg fryktet MA. Det er helt ulogisk, jeg ser statistikken, jeg har ikke hatt noen symptomer på at noe er galt, legen sier det er usannsynlig, og likevel ... For min del ser det ikke ut til å gi seg før jeg kjenner liv 😔 Anonymkode: 2a35e...24e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har hatt to MA - begge ganger sluttet fosteret å utvikle seg i uke 6-7. med hjerteslag i uke 9 er sjansene gode!! Ville tatt en ekstra ultralyd privat om du stresser veldig ☺️ For fred i sjelen. Jeg gjorde det de to gangene graviditetene gikk bra Anonymkode: 38c6b...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå