Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er det noen som har opplevd å få negativ test, men fortsatt vært gravide? 

Hvor langt uti svangerskapet fant dere det ut? 

Har lest om de som ikke har funnet det ut før i uke 10 fordi de har fått negativ test frem til da, er dette mulig? Takk for svar ☺️

Anonymkode: 63d4f...d66

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig, men ytterst sjeldent. 

Har du fått negativ test er du ikke gravid. Du får prøve igjen. 

Anonymkode: 573e5...821

AnonymBruker
Skrevet

Prøver ikke å bli gravid, har fått negativ test, så da stoler jeg på den. 

Ble usikker da mensen har uteblitt og jeg har symptomer som kan minne om graviditet. Og når man først setter i gang og søke kan man jo få opp det utroligste 🙂 Derfor lurte jeg på om noen hadde noen erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøver ikke å bli gravid, har fått negativ test, så da stoler jeg på den. 

Ble usikker da mensen har uteblitt og jeg har symptomer som kan minne om graviditet. Og når man først setter i gang og søke kan man jo få opp det utroligste 🙂 Derfor lurte jeg på om noen hadde noen erfaringer.

Ta en clear blue digital test så slipper du å lure noe mer. 

Anonymkode: df651...3cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Graviditetstester er over 99% sikre om de tas til rett tidspunkt (minst to uker etter eggløsning, som vil tilsvare forventet mens. Om du har uregelmessig syklus og er usikker på eggløsning/mens-tidspunkt, kan du alltids ta en test til en uke eller så seinere for sikkerhets skyld). Men med mindre du har noe udiagnoserte nyreproblemer eller lignende som gjør at du ikke skiller ut hcg i urinen, skal det være teknisk umulig å være mange uker gravid og det ikke slår ut på test.

(På et eller annet tidspunkt kan hcg-nivået teoretisk sett bli for høyt  til å slå ut på testen. I så fall kan du alltids tynne ut urinprøven f.eks. x10 og teste den uttynnede urinen også. Men dette er usannsynlig, altså!)

Anonymkode: 1044e...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være sikker så anbefales det å ta test 3 uker etter ubeskyttet samleie. De fleste tester jo ved uteblitt mens, og for de fleste vil det gi korrekt svar. Jeg for min del fant akkurat ut at jeg er gravid (prøvde ikke) og for at det skal ha vært mulig har jeg altså hatt eggløsning senere enn normalt. Dermed testet jeg ikke positivt før langt over en uke etter uteblitt mens. 

Test igjen om noen dager hvis mensen ikke kommer. 

Anonymkode: 77320...ac2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! 

AnonymBruker
Skrevet

husk at mange symptomer på graviditet er også vanlige symptomer på progestoron som øker hos alle etter eggløsning og før mens 😊

Ellers kan det være eggløsning var litt senere enn forventet denne syklusen, og du dermed får mensen senere eller at testen derfor ikke er positiv enda. 

Anonymkode: 5726d...b5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

husk at mange symptomer på graviditet er også vanlige symptomer på progestoron som øker hos alle etter eggløsning og før mens 😊

Ellers kan det være eggløsning var litt senere enn forventet denne syklusen, og du dermed får mensen senere eller at testen derfor ikke er positiv enda. 

Anonymkode: 5726d...b5e

Går på p-piller, og skulle ha pillefri uke. I alle mine år på pillefri uke har mensen kommet til samme tid, men denne gangen kom den ikke. Har gått på samme merke i mange år, derfor jeg plutselig ble litt i tvil på hva som har skjedd 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...