Gå til innhold

Hoppe over p-pille frie uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Marvelon p piller da jeg var 18år. Jeg var en situasjon hvor jeg absolutt ikke kunne bli gravid. Legen anbefalte meg å hoppe over den pillefrie uken. Når jeg hadde tatt Marvelon riktig i 21 dager hvis jeg glemte mer enn 1 pille ville jeg likevel være sikker siden jeg allikavel kunne ta 7 dagers pause. Jeg synes det var supert slippe mensen så siden da har jeg hoppet over den pillefrie uken utenom når jeg har fått mellomblødninger kanskje hver 8 måned i snitt og når jeg ville bli gravid. Pleier dere som går på p-piller hoppe over den pillefrie uken? Hva er deres erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det når jeg brukte P-piller. Brukte å ha mensen hver 3-4 mnd alt etter som det passet meg. Greit å kunne regulere det på den måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hoppet over pillefri uke i flere år. 

Anonymkode: b5c74...e76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hoppet over i alle år jeg gikk på pillen.

Stoppet bare å ta når det passet meg innimellom. For merket litt svake murringer/ubehag etter 3-4 måneder. Etter 21 dager kan man ta pause når som helst. 

Anonymkode: 921b5...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har hoppet over pillefri uke i flere år. 

Anonymkode: b5c74...e76

Hvor lang tid tok det før mellomblødningene ble helt borte?

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på p-piller i 17 år og har hoppet over pillefri uke hele tiden. Tar pause når jeg må pga mellomblødning, ca. 2-4 ganger i året.

Anonymkode: 0f081...b36

• 5 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 18.11):

Har gått på p-piller i 17 år og har hoppet over pillefri uke hele tiden. Tar pause når jeg må pga mellomblødning, ca. 2-4 ganger i året.

Anonymkode: 0f081...b36

Hoppet over i 22år tilsammen jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...