AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei! Samboer investerer nesten ingenting i forholdet vårt, han gjør ikke noe for å hverken interessere meg eller holde liv i kjærligheten og få meg til å føle meg som noen Han virkelig trenger og vil ha i livet sitt. All tid går til jobb og når han ikke jobber er han så sliten at han ikke orker noe. Han legger seg nedpå rett som det er i tilfellet ett eller annet, som han sier. Fordi han er sliten etter et møte, fordi han ikke skal bli så trøtt til kvelden, i tilfellet han må ut på jobb etc. Han har en krevende og til tider stressende jobb, så jeg forstår han også. Men jeg er så lei av at han aldri har tid eller ork til meg, og at han alltid kommer med unnskyldninger til å sove eller slappe av. Nå har jeg ordnet i huset, vi får besøk noen dager, og han måtte legge seg fordi han var trøtt etter et møte som varte en time... Han har rett og slett ikke tid til å prioritere meg, og jeg skjønner ikke hva han skal med meg. Jeg får aldri komplimenter og han viser ingen tegn på at han er tiltrukket av meg, han blir sjelden med på noe og han ligger stort sett på sofaen og ser på tv når han har tid. Han prioriterer kun jobb og kommer sjelden med forslag om å finne på noe med meg. Han legger seg heller i senga og sover enn å gjøre noe med meg når vi kunne hatt litt gid sammen. Jeg har tatt det opp med han, men han går i offerrollen med en gang og blir superfornærmet. Ikke skal han prate om der som er vanskelig heller, så jeg kommer ingen vei med å snakke. Det spørs om han bare har meg fordi vi er sammen og det har blitt sånn. Jeg tror ikke han egentlig trenger meg som kjæreste, kun som husholderske. Jeg gjør så og si alt i huset fordi, som han har nevnt, så bistår han ved å jobbe mye så vi skal ha tak over hodet. Når det er sagt er dette hans realitet og ikke min, han hadde jobbet like mye, om ikke enda mer, om vi ikke var sammen. Han gjort dette i mange år, lenge før jeg møtte ham. Er det noen som kjenner seg igjen og som har noen tips til hvordan jeg kan gå frem for at han ikke skal bli så fornærmet når jeg tar det opp? Jeg er veldig forsiktig, jeg angriper han ikke men relaterer til meg selv og mine følelser og tanker... Anonymkode: 219a8...9c0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Han vil ikke høre og da må setningen være direkte. Jeg har prøvd å snakke med deg. Jeg føler meg ikke hørt. Mitt behov er at jeg trenger mer fra deg og at vi skal finne tilbake til kjærligheten. Forandrer ikke dette seg ser jeg ikke noen grunn til å bli. Da gjør jeg det slutt. Hva vil du? Anonymkode: 8fa5d...63d 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Pakk dine saker og flytt ut. Beklager, men jeg tror virkelig ikke du får liv i det tafatte dovendyret igjen. Anonymkode: eb48a...618 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han vil ikke høre og da må setningen være direkte. Jeg har prøvd å snakke med deg. Jeg føler meg ikke hørt. Mitt behov er at jeg trenger mer fra deg og at vi skal finne tilbake til kjærligheten. Forandrer ikke dette seg ser jeg ikke noen grunn til å bli. Da gjør jeg det slutt. Hva vil du? Anonymkode: 8fa5d...63d Jeg vil gjerne bli ellers hadde jeg dratt for lengst. Jeg har hver vår et håp om at det bedrer seg når det roer seg med jobb på den tiden, men det er liksom ikke noe tak i han på sommeren heller hva forholdet vårt gjelder. Så kanskje jeg håper forgjeves. Årene går, og det blir i allefall ikke bedre. Anonymkode: 219a8...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Hvor mange timer jobber han daglig? Og hvor mange dager i uken? Hvor mange timer jobber DU daglig? Og hvor mange dager i uken? Hvis han ER utslitt, så er det viktig at han får hvile. Hvis du også er utslitt, så kanskje du også skal hvile i stedet for å invitere til besøk slik at du må rydde hus når du ikke har overskudd til det? 🤔 Når en er helt utslitt, så har man dessverre ikke overskudd til å flørte og overøse den andre med komplimenter og kjærlige blikk. Kan dere snakke om jobbsituasjonen hans? Kanskje han bør gå ned i stilling eller finne en mindre stressende jobb, eller snakke med sjefen om hva som stresser. Anonymkode: 1097f...a16 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Jeg beklager selv men jeg hadde enten gjort det slutt hvis han ikke bryr seg lenger om dine følelser og behov. Ja jobb, økonomi og alt annet er viktig også !! Helt enig men betyr ikke DU som som han deler livet med betyr noe mindre eller ikke skal være prioritert!! Er du fortsatt glad i han, og mener deres forhold fortjener siste sjanse, hadde jeg snakket med han og sagt alt du har i hjertet, ikke krangle men fortell at det her kan ikke fortsette sånn som det er nå så skjerp deg hvis ikke kommer dere til endestasjon i forholdet. Se om det hjelper! Hvis ikke, som sagt beklager men dere er allerede på endestasjon. På tide å si hadet! Anonymkode: 87f49...9ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange timer jobber han daglig? Og hvor mange dager i uken? Hvor mange timer jobber DU daglig? Og hvor mange dager i uken? Hvis han ER utslitt, så er det viktig at han får hvile. Hvis du også er utslitt, så kanskje du også skal hvile i stedet for å invitere til besøk slik at du må rydde hus når du ikke har overskudd til det? 🤔 Når en er helt utslitt, så har man dessverre ikke overskudd til å flørte og overøse den andre med komplimenter og kjærlige blikk. Kan dere snakke om jobbsituasjonen hans? Kanskje han bør gå ned i stilling eller finne en mindre stressende jobb, eller snakke med sjefen om hva som stresser. Anonymkode: 1097f...a16 Han jobber mye som jeg skrev, så det er ikke rart. Jeg lurer bare på hva han da skal med meg om han ikke har tid eller ork til å prioritere meg som kjæreste. Og han får all den tid han trenger til å slappe av, jeg vet at jeg faktisk krever veldig lite av han. Så han får i allefall hvile nok! På sommeren har han veldig mye fri, men det er det samme da. Mye jobb vinterstid, så jeg vet han blir sliten. Jeg har overskudd og vil gjerne finne på ting og ha besøk. Jeg forventer ikke at han skal hjelpe til i huset før besøk, jeg må jo ikke ordne om jeg ikke orker. Men det er bare rart at han ikke ofrer noe tid på å hjelpe meg litt, sånn generelt. Jeg jobber mindre han, men har hjemme fullt opp med rydding, ordning og barn. Så sånn sett sitter jeg ikke mindre på rompa enn han. Anonymkode: 219a8...9c0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Barn? Anonymkode: 6a3c3...dc6 Tre som bor hjemme, den ene er ungdom. To av de er mine, den største hans. Anonymkode: 219a8...9c0
Ulla Ullsokk Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Jeg ville krevd at han gikk til legen for å sjekke om det er noe galt med han. Det er jo ikke normalt å bli trøtt etter ett møte! Jeg hadde ikke klart å trives i et sånt forhold, du gir og gir og får ingenting annet enn "tak over hodet".
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): På sommeren har han veldig mye fri, men det er det samme da. Jeg håper du ser mønsteret her? Du håper og håper, men ikke kan du få ham til å endre seg, og ikke ligger det et ønske om endring hos ham heller. Anonymkode: 1ae49...2fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Han velger selv hva han skal prioritere. Slutt å tilrettelegge for ham, eller begynn å jobbe mye selv, så tjener du ihvertfall penger. Anonymkode: eac94...192 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 Du må nok ta en skikkelig alvorsprat med han, og med deg selv.... Hva har dere sammen, utrykk dere begge to, og snakk om hva dere vil ha sammen? Kan hende det er fakta du ikke vet. Menn kommer også i en overgangsalder og blir mer slitne og tafatte... Kanskje strever han med føle å mestring på jobb, og har mer angst knyttet til dette med møter enn du vet? Noen har jo en tendens til å lukke seg når noe er vanskelig fremfor snakke..... Det er ikke sikkert det handler om deg, men hans helse og jobbsituasjon. Anonymkode: a6a1b...f27
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Jobber du, eller er det slik at han forsørger dere alle? Anonymkode: ff57a...24e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå