AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Jeg solgte(reservert) nettopp en vare til en annen person som faktisk hadde mulighet til og hente, fordi jeg ikke sender. Plutselig fikk jeg en ny melding av at denne andre personen hadde spurt en venninne av seg at hun kunne hente siden hun bor i området med meg og denne venninnen kunne hente og så sende til henne men da hadde jeg allerede reservert varen til en annen som faktisk kunne hente, da ble denne personen veldig sur og kalte meg useriøs selger, fordi vi snakket i går om at dette kunne være en løsning, men jeg hadde bare lyst og selge varen så fort som muligt.. og viste ikke om at hun skulle finne en.. Anonymkode: 90be1...4f8
Rosatoast Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Dårlig gjort av deg å gå videre så fort, når du ikke har fått avklart med den første personen en gang. Virker veldig useriøst og jeg forstår hun ble irritert. Ikke sånn jeg driver på med, når jeg selger ting 😉. 26
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Når man er i en samtale, og kjøper prøver å finne løsninger synes jeg det er dårlig av deg å selge videre til neste mens første fortsatt er uavklart. Opplevde samme selv i helga, der vi ble enige om pris, jeg sendte navn og adr og hørte ikke mer. Minste selger kunne gjort var å si at hun solgte til noen andre, men uansett dårlig gjort da vi faktisk hadde en avtale. Anonymkode: b64fa...d7c 7
Festlig Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Første mann til mølla gjelder vel ved kjøp og salg ? Du hadde gjort en avtale med en annen kunde siden den første ikke kunne hente, og da må en godta det. Alle vet at det er andre i kø som gjerne vil kjøpe. Ikke bry deg om denne sure personen. Noen takler ikke å oppleve at de ikke får det som de vil 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Festlig skrev (1 minutt siden): Første mann til mølla gjelder vel ved kjøp og salg ? Du hadde gjort en avtale med en annen kunde siden den første ikke kunne hente, og da må en godta det. Alle vet at det er andre i kø som gjerne vil kjøpe. Ikke bry deg om denne sure personen. Noen takler ikke å oppleve at de ikke får det som de vil Jeg vet at andre tenker at det er dårlig gjort av meg, men jeg viste og va jo ikke sikker på om denne personen skulle finne noen så jeg tok jo sjansen og reserverte den til noen som ville hente den så fort som muligt, trenger jo pengene hehe.. Anonymkode: 90be1...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Hos meg gjelder førstemann til mølla, med mindre jeg faktisk ikke ønsker å selge til førstemann. Noen er jo kjapt ute til å si at de vil ha tingen, men så gidder de ikke kommunisere mer på en stund. Dersom de skriver til meg at de må sjekke sånn og sånn eller høre med den eller den, setter jeg pris på å få et tidspunkt på når jeg hører fra dem igjen. Men noen forlater jo bare samtalen, og hopper inn i den igjen to dager etter som om ingenting har skjedd. Da er jo gjerne tingen solgt, og de har mistet sin sjanse. Anonymkode: cb619...b28 2
Festlig Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet at andre tenker at det er dårlig gjort av meg, men jeg viste og va jo ikke sikker på om denne personen skulle finne noen så jeg tok jo sjansen og reserverte den til noen som ville hente den så fort som muligt, trenger jo pengene hehe.. Anonymkode: 90be1...4f8 Helt legalt. Har du informert en interessert kjøper om at varen må hentes, og kjøperen kvitterte på at hun ikke kunne gjøre det, ja da står du fritt til å gå videre til neste kunde. Om det så bare går 5 min, så er retten på din side. Men om den førstnevnte ba om å få en times tid til å ordne henting, så burde du holde den andre kunden på vent til du fikk en tilbakemelding Forbehold, som det heter
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Festlig skrev (5 minutter siden): Helt legalt. Har du informert en interessert kjøper om at varen må hentes, og kjøperen kvitterte på at hun ikke kunne gjøre det, ja da står du fritt til å gå videre til neste kunde. Om det så bare går 5 min, så er retten på din side. Men om den førstnevnte ba om å få en times tid til å ordne henting, så burde du holde den andre kunden på vent til du fikk en tilbakemelding Forbehold, som det heter Jeg fikk bare at etter jeg reserverte varen til en annen og så en time etter på at hun skulle høre med en venn og om hun kunne få mitt nummer så Denne vennen kunne ringe meg. Anonymkode: 90be1...4f8
Hundejente Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 skjønte deg ikke helt, men om dere har blitt enige om at hun skal sjekke om noen kan hente, så ville jeg spurt henne, "hei, har du fått noen andre til å hente varen? ellers selger jeg den til noen andre, for jeg trenger pengene", før jeg solgte den til noen andre. Synes det er okey gjort. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg solgte(reservert) nettopp en vare til en annen person som faktisk hadde mulighet til og hente, fordi jeg ikke sender. Plutselig fikk jeg en ny melding av at denne andre personen hadde spurt en venninne av seg at hun kunne hente siden hun bor i området med meg og denne venninnen kunne hente og så sende til henne men da hadde jeg allerede reservert varen til en annen som faktisk kunne hente, da ble denne personen veldig sur og kalte meg useriøs selger, fordi vi snakket i går om at dette kunne være en løsning, men jeg hadde bare lyst og selge varen så fort som muligt.. og viste ikke om at hun skulle finne en.. Anonymkode: 90be1...4f8 Det er veldig uproft å lage en avtale med noen for å omsider ombestemme seg. Bare så du har det klart så er en avtale bindende, og hun kunne fint ha gått videre med det hvis hun hadde ønsket det. Anonymkode: b136e...137 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er veldig uproft å lage en avtale med noen for å omsider ombestemme seg. Bare så du har det klart så er en avtale bindende, og hun kunne fint ha gått videre med det hvis hun hadde ønsket det. Anonymkode: b136e...137 Det var jo ikke noe avtale? Hun sa bare at hun skulle høre med venninnen, da tar jo jeg ikke dette som en avtalte, 200kr for en jakke hva er det å gå videre med? Er jo ikke noe papir skrevet under heller😂 Anonymkode: 90be1...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det var jo ikke noe avtale? Hun sa bare at hun skulle høre med venninnen, da tar jo jeg ikke dette som en avtalte, 200kr for en jakke hva er det å gå videre med? Er jo ikke noe papir skrevet under heller😂 Anonymkode: 90be1...4f8 En muntlig avtale er også en avtale. Like greit å lære seg det med en gang. Når du får tilbud eller spørsmål om du ønsker å takke ja til en jobb og du takker ja med å svare muntlig så har du en arbeidsavtale. Du er ikke klar på hva du egentlig har avtalt med den første, men skikk og bruk tilsier at du kunne sendt en melding til den første å sagt at du nå har en annen kjøper og gitt vedkommende mulighet til å takke ja eller nei. Muntlige avtaler er også avtaler i juridisk forstand og du skaffer deg ikke venner ved å være kjip. Anonymkode: 7908b...b95 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var jo ikke noe avtale? Hun sa bare at hun skulle høre med venninnen, da tar jo jeg ikke dette som en avtalte, 200kr for en jakke hva er det å gå videre med? Er jo ikke noe papir skrevet under heller😂 Anonymkode: 90be1...4f8 En avtale er bindende hvis du allerede har sagt ja til at du skal selge til henne. Du kunne fint ha skrevet til henne at dersom hun ikke kunne hente så skulle du selge den videre, hvilket du ikke gjorde. Anonymkode: b136e...137
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Du er en useriøs selger ts, sånne som deg burde man kunne advare andre mot. Anonymkode: d9596...254 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En avtale er bindende hvis du allerede har sagt ja til at du skal selge til henne. Du kunne fint ha skrevet til henne at dersom hun ikke kunne hente så skulle du selge den videre, hvilket du ikke gjorde. Anonymkode: b136e...137 Har opplevd mange ganger der kjøper ikke dukker opp eller krever sending eller ikke svarer.. så for meg er det faktisk første mann til mølla.. som interesserer seg i varen, jeg gikk ikke noe avtale med denne kunden en at hun skulle høre med venninnen og tar 10 timer senere for å svare når noen andre sa 2 timer etterpå at hun kunne hente den.. så jeg sa varen var reservert og vis ikke personen henter så kan denne vennen hente Anonymkode: 90be1...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er en useriøs selger ts, sånne som deg burde man kunne advare andre mot. Anonymkode: d9596...254 Kan ikke alltid vente på å få svar og selvsagt ikke vis andre tilbyr 200kr mer for varen, så ja handler om penger Anonymkode: 90be1...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan ikke alltid vente på å få svar og selvsagt ikke vis andre tilbyr 200kr mer for varen, så ja handler om penger Anonymkode: 90be1...4f8 Man skal forvente seg svar når man er i dialog med en kunde jo. Så du fremstår som useriøs. Anonymkode: b136e...137 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke alltid vente på å få svar og selvsagt ikke vis andre tilbyr 200kr mer for varen, så ja handler om penger Anonymkode: 90be1...4f8 Men det går ann å sende en melding og spørre om det har ordna seg før du lover det bort til noen andre. Det koster ikke mange kalorier ass. Anonymkode: 54477...436 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 Jeg ville sendt en melding først, men skjønner en gjerne vil selge til noen andre som kan hente om en er usikker på den første som spurte blir noe utav. Ikke noe bry seg om at personen ble sur uansett, hadde en kjøper som ble forbannet over at jeg solgte til noen andre fordi jeg ikke ønsket selge til henne etter mye pruting (hun hadde ikke råd til den summen, som om det var mitt problem), forsøk på å få med ekstra tilbehør (forbruksvare til maskinen egentlig) osv. Anonymkode: 263e5...e9d
Supersmurf Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 Jeg tenker at hun ikke har grunn til å være sur. Når man selger ting på nett er det førstemann til mølla. Hvis hun var interessert burde hun sagt at hun ville reservere varen til hun hadde fått snakket med venninnen som eventuelt kunne hente. Slik jeg forstår det, så gjorde hun ikke det. Du hadde all rett til å selge varen til nestemann som var interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå