AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei, jeg er sykepleier og vurderer å videreutdanne meg som helsesykepleier. Kanskje noen helsesykepleier kan svare meg på dette: Forstår det som at det vanligvis er "normal" arbeidstid og ikke turnus, men ser at noen stillinger skriver at "noe kveldsarbeid må påregnes". Hva kan man forvente av dette? Forstår det også som at mange veksler mellom helsestasjon og skole- hvordan er det når skolen er stengt på ferier osv? Hva med helligdager, høytider osv? Anonymkode: 4ae02...fdf
Luckiness Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Jeg kjenner et par helsesykepleiere. De jobber på helsestasjon. Det er mye arbeid. Omtrent hver dag blir det overtid 1-2 timer. Eventuelt sparer de opp, men da blir det likevel en del lange dager. Det er mye de skal rekke over.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Ikke så mye kveldsarbeid, men man må vel beregne å stille på noen foreldremøter i ny og ne, eventuelt foreldreveiledningskurs o.l. Ellers er det dagtid som gjelder. Tviler på det er en stor greie med kveldsarbeid, men i perioder med mye å gjøre kan det vel tenkes at man må gjøre noe ekstra på en kveld el.L. Men dette kan man ta ut i avspasering andre dager, så det er egentlig bare fint å ha noen timer til gode. I motsetning til vanlig sykepleierjobb i turnus har man ansvaret for jobben alene, så det er ingen andre som går inn og gjør de oppgavene du ikke rekker i løpet av dagen. Helsestasjon må vel ha et tilbud i ferier også, men de fleste steder kan man nok dele disse dagene mellom seg. Skolene er jo stengt, så der er det ikke noe poeng å være. Man har uansett ikke mer ferie enn i andre stillinger, så fri utover de vanlige 5 ukene må være avspasering 😊 Helligdager og helger er alltid fri😊 Anonymkode: 0f924...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå