Gå til innhold

Hvis daten foreslår å ta en øl, er det greit å drikke brus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke øl, men liker vin. Men drikker sjelden på hverdager. Ønsker ikke at daten skal bli skremt og tro at jeg er kjedelig og ikke drikker ( selv om det er litt sant🤣)

Er det greit å ta et glass vin istedenfor? 

Anonymkode: d6feb...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så klart er det greit å ta et glass vin istedenfor! Ville dog nevnt det på forhånd, noen ville ha bestilt to halvlitere om de kom først, og da er det veldig kjedelig å «tvinge» det i seg.

Har du planer om å bare drikke brus så hadde jeg foreslått en kaffe eller smoothie isteden.

Anonymkode: 2b1f5...c55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Du drikker jo hva du vil selv.

Selv drikker jeg ikke alkohol lenger, så dater kun menn som er alkolfrie.

Anonymkode: eefb0...a4a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du planer om å bare drikke brus så hadde jeg foreslått en kaffe eller smoothie isteden.

Anonymkode: 2b1f5...c55

Hvorfor det?

Anonymkode: eefb0...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Det å ta en øl trenger ikke å tolkes helt bokstavelig. 

Anonymkode: 639fd...a5f

• Liker 5
Gjest Hippokrates
Skrevet

Å ta en øl er et uttrykk for å møtes. Du kan drikke vann eller Farris hvis du vil det.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare drikke det du vil? Hvorfor skal du måtte drikke alkohol selv om den du er sammen med gjør det?

Hvis det er en greie at du ønsker en partner som er helt eller delvis avholdende, så hadde jeg passet på å nevne dette før daten, men ellers er det jo bare å være deg selv.

Jeg drikker selv, og har ikke tenkt å slutte med det, men for meg handler alkohol først og fremst om smak, ikke rus, og det kunne ikke falle meg inn å reagere negativt på en date som ønsket å drikke alkoholfritt.

Anonymkode: c2465...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke kjedelig om man drikker. Eller enkelte synes sikkert det, men da er de ikke noe for meg i hvert fall. Ville ikke tenkt på at jeg måtte informere på forhånd om at jeg ville ha brus eller vann :) 

Anonymkode: e6247...72f

AnonymBruker
Skrevet

Å ta en øl, betyr vel strengt tatt bare å møtes 🤔 Du kan drikke melk eller saft om du vil 😊

Anonymkode: 73923...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr bare «å møtes». 
Liker du vin så tar du det, eller hva som helst annet. 

Anonymkode: cb135...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler mellom øl, vin, te, kaffe, jucie, brus, alkoholfri øl, alkoholfri vin, vann med isbiter -alt etter hva jeg har lyst på der og da. Ville aldri i verden drukket noe jeg ikke har lyst på der og da, orker ikke bry meg med at noen andre skal tenke noe rart om meg, jeg drikker det jeg har lyst på og lar vær med det jeg ikke vil. Om jeg tenker tilbake på utenlandsreiser så må jeg si at om jeg ikke hadde hatt den holdningen så hadde jeg endt opp som rusmisbruker evt. alkoholiker -jeg har vært rundt fryktelig mye partydop, men jeg danset meg fint igjennom natten med med et par øl, litt brus/jucie og vann, og heldigvis med folk rundt meg som mente at gruppepress var en greie for 16-åringer. (Merkelig nok hadde jeg ofte faktisk mer stamina enn de som hadde tatt noe for å holde energien oppe!) Så lenge man er grei og snill, får folk gjøre hva de vil!

Anonymkode: 159c7...84d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri drukket alkohol på en første date, selv om avtalen er å ta en øl sammen.

Hvis man blir invitert til vinkveld så sier man at man tar med egen vin dersom den andre vil drikke alkohol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg liker ikke øl, men liker vin. Men drikker sjelden på hverdager. Ønsker ikke at daten skal bli skremt og tro at jeg er kjedelig og ikke drikker ( selv om det er litt sant🤣)

Er det greit å ta et glass vin istedenfor? 

Anonymkode: d6feb...13e

Altså, om daten min hadde hatt et problem med hva jeg drakk på date, så hadde det ikke blitt flere dater 😊

Får jo være grenser for hva man skal bry seg med.

ps, noen av de morsomste jeg kjenner drikker ikke alkohol i det hele tatt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...