AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #61 Del Skrevet 13. mai 2022 youcancallmejune skrev (På 12.5.2022 den 9.54): Dette blir vel som å banne i kirka, men jeg synes faktisk mange av festdraktene er både finere og mer kledelige enn bunadene. Nå skal det sies at jeg ikke er født og oppvokst i Norge, men jeg tror mange menn og kvinner som går i bunad til store anledninger hadde vært finere i vanlige festklær tilpasset deres farger og fasong. Bunad tar seg best ut på sylslanke unge mennesker. De som har lagt seg litt ut eller er lave og bredbygget ser bare enda større ut når de får dem på seg. Jeg synes det er flott at festdraktenes tid har kommet, og jeg kjenner folk med veldig god råd som ikke ønsker seg bunad. Det er langt fra bare økonomi som avgjør. Er helt enig med deg. Men synes ikke bunad tar seg noe særlig fint ut på noen, uansett kroppsbygning eller alder. Jeg kan forstå bruken i gamle dager, det var praktisk mtp stoffet, og været her tillands. Men ellers kan jeg ikke helt se poenget nå til dags. Anonymkode: 30289...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 13. mai 2022 #62 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg synes de festdraktene som folk tråkler sammen av polyestergardiner fra loppis er dritstygge. En ekte bunad ligger det timesvis med ekte håndverk bak. Det er mange hundre timer med broderi, håndsøm, vev og helt spesielle håndarbeidsteknikker de fleste ikke kan. En bunad er ikke dyr, den er kostbar. Festdrakt fra Sparkjøp eller Fæbrik er first price. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå