Gå til innhold

Skolesekk til 1. klassing, hvilken er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser veldig mange kjøper Beckmann skolesekk, det er sikkert en grunn til det? Er den best? Hva er dine erfaringer på godt og vondt? 

Anonymkode: 53d58...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har bare hatt Beckman, romslige sekker som sitter godt på ryggen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med den sekken med regnebuen som skal deles ut gratis. Hvis du bor i nord da. Og ikke har noe imot homser.

Anonymkode: 9f0dc...fab

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med den sekken med regnebuen som skal deles ut gratis. Hvis du bor i nord da. Og ikke har noe imot homser.

Anonymkode: 9f0dc...fab

Den har jeg aldri hørt om, men bor ikke i nord da. Står det om den noe sted? Hørtes ut som et bra initiativ! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange velger Beckmann fordi de synes så godt i bokhandlene og barna har sett de.  Mange sportsbutikker og veskebutikker selger minst like bra sekker, men de blir ikke markedsført like hardt.

Så spørs det om man vil ha sånn «flapp» som på Beckmanns eller med glidelås som for eksempel Bergans. Det kan være samme liter i begge, men man må være nøyere på å lukke sekker uten «flapp». Finn også ut hvor preferansene for hvor det er ønskelig med drikkeflaske.

Anonymkode: 9d6e2...c74

AnonymBruker
Skrevet

Mine har hatt Bergans, og min erfaring er at den er minst like bra som Beckmann, men holder seg bedre over flere år. (Blir ikke for liten, mangler ikke funksjoner, og blir ikke for barnslig, og ikke minst er lett å justere.) 

Bergans har ikke like store barnslige mønstre, så de fenger nok ikke ungene like mye. 

Jeg synes også Bergans sitter bedre på ryggen til de små, og er lettere, men det kan være feiloppfatning fra min side.

Anonymkode: 9ef41...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror mange velger Beckmann fordi de synes så godt i bokhandlene og barna har sett de.  Mange sportsbutikker og veskebutikker selger minst like bra sekker, men de blir ikke markedsført like hardt.

Så spørs det om man vil ha sånn «flapp» som på Beckmanns eller med glidelås som for eksempel Bergans. Det kan være samme liter i begge, men man må være nøyere på å lukke sekker uten «flapp». Finn også ut hvor preferansene for hvor det er ønskelig med drikkeflaske.

Beckmann har med både flapp og glidelås🤔 men jeg er usikker på hva som er best for oss. Godt poeng at man må være mer nøye å lukke den med glidelås, det hadde jeg ikke tenkt på. 

har du noen innspill på hvor det er mest praktisk med drikkeflaska? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mine har hatt Bergans, og min erfaring er at den er minst like bra som Beckmann, men holder seg bedre over flere år. (Blir ikke for liten, mangler ikke funksjoner, og blir ikke for barnslig, og ikke minst er lett å justere.) 

Bergans har ikke like store barnslige mønstre, så de fenger nok ikke ungene like mye. 

Jeg synes også Bergans sitter bedre på ryggen til de små, og er lettere, men det kan være feiloppfatning fra min side.

De er ganske barnslige ja, men igjen det er jo barna også når de er små. Er vel derfor beckmann sine er mest «stas» for dem😅 det er vel ikke bra å ha samme sekk for lenge? De vokser jo mye.
Tenker at det hjelper at man kan vrenge den lomma foran sånn at sekken blir uten tegning på. 
hvor lenge har dine hatt berganssekkene? 

liker også den gymsekken man kan feste på beckmann sine. Men det er kanskje mer «Nice to have» enn «need to have»🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den har jeg aldri hørt om, men bor ikke i nord da. Står det om den noe sted? Hørtes ut som et bra initiativ! 

Er egen tråd om den her inne som har tatt helt av

Anonymkode: c0f39...802

AnonymBruker
Skrevet

Beckmannssekken mine fikk i 1. klasse ble altfor små i 2. klasse,  så fikk ny da. (Heldigvis snille besteforeldre). Hadde jeg visst det hadde jeg gått for en billigere type i 1. klasse og heller hatt modellen som passer litt eldre barn fra 2. klasse.  I de større Beckmanssekkene er det bedre plass til liten vannflaske i sidelommen. Berganssekkene har best oppbevaring for vannflaske med stor netting på siden.  
Her fikk veldig mange andre også ny sekk, var viktig å ikke bli tatt for å være 1. klassing.  I 6. og 8. klasse ble det Douchebag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser veldig mange kjøper Beckmann skolesekk, det er sikkert en grunn til det? Er den best? Hva er dine erfaringer på godt og vondt? 

Bechmann sekkene har vi brukt til alle barna våre. God kvalitet, og sekkene sitter fint og godt på ryggen til barna. Man får med regntrekk til sekkene også.

Anonymkode: 991f4...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

De er ganske barnslige ja, men igjen det er jo barna også når de er små. Er vel derfor beckmann sine er mest «stas» for dem😅 det er vel ikke bra å ha samme sekk for lenge? De vokser jo mye.
Tenker at det hjelper at man kan vrenge den lomma foran sånn at sekken blir uten tegning på. 

liker også den gymsekken man kan feste på beckmann sine. Men det er kanskje mer «Nice to have» enn «need to have»🤔

Bergans sine er veldig lette å justere i høyden, slik at de passer i mange år, og sitter derfor like godt på en 1. klassing som en 4. klassing, bare man justerer litt ettersom barna vokser. (En gang i halvåret-året, kanskje...) 

Bergans har fin neongul/neonrosa gymbag som kan kjøpes til og festes på. Den kan også brukes som egen sekk, om de bare skal ha gymbag.)

Mine hadde Berganssekkene i 4 år. Da hadde alle andre byttet sekk, så da valgte vi å bytte til større Bergans modell, selv om det egentlig ikke var noe behov. 
Og når sekk nr 2 kjøpes en størrelse større, og i praksis i samme mønster, så kan man vel si at den ikke hadde blitt for barnslig heller. 

Det mange av barna rundt oss savnet, var et sted å feste nøkkel og et godt rom til mobiltelefon. (Som gjerne trengs når de ikke lenger har SFO.) Da måtte de bytte Beckmann sekk for å få de funksjonene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bechmann sekkene har vi brukt til alle barna våre. God kvalitet, og sekkene sitter fint og godt på ryggen til barna. Man får med regntrekk til sekkene også.

Anonymkode: 991f4...ece

Jeg tror alle skolesekker (og barnehagesekker) kommer med regntrekk. De fleste produsenter vet at det regner noen skoledager hvert år.

Skrevet

Prøv ulike sekker på barnet så du ser hva som sitter godt. Selv har vi vært veldig fornøyd med Bergans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

er brukte hn rett og slett den sekken han fikk av skolen i 1 klasse, 2 klasse troll,men den ble for liten i 3 klasse for hn, fordi hn strakk seg en del på sommeren, da fikk han beckmann, synes den er veldig bra, samme med troll

Anonymkode: 389ec...68f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 15.04):

Beckmannssekken mine fikk i 1. klasse ble altfor små i 2. klasse,  så fikk ny da. (Heldigvis snille besteforeldre). Hadde jeg visst det hadde jeg gått for en billigere type i 1. klasse og heller hatt modellen som passer litt eldre barn fra 2. klasse.  I de større Beckmanssekkene er det bedre plass til liten vannflaske i sidelommen. Berganssekkene har best oppbevaring for vannflaske med stor netting på siden.  
Her fikk veldig mange andre også ny sekk, var viktig å ikke bli tatt for å være 1. klassing.  I 6. og 8. klasse ble det Douchebag. 

Det høres ut som du kjøpte barnehageversjonen først? For den vanlige, som "alle" har, er svær. Vi har en veldig høy 1. klassing og det er først nå mot slutten av skoleåret at sekken begynner å bli noenlunde passende. Den vil passe perfekt i 2. klasse og så vil han nok uansett trenge ny i 3.

Men barnehageversjonen er liten, det er jeg enig i.

Anonymkode: 5a8df...3d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som du kjøpte barnehageversjonen først? For den vanlige, som "alle" har, er svær. Vi har en veldig høy 1. klassing og det er først nå mot slutten av skoleåret at sekken begynner å bli noenlunde passende. Den vil passe perfekt i 2. klasse og så vil han nok uansett trenge ny i 3.

Men barnehageversjonen er liten, det er jeg enig i.

Anonymkode: 5a8df...3d2

Jeg stusset også på samme. Har en andreklassing nå som har førsteklassesekken til Beckman. Han er 140cm høy, og bør ha ny til tredje klasse. 

Anonymkode: 651a7...dd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 14.36):

Man kan også feste gymbagen på Bergans sin sekk. Evt bruke gymbagen løs som bag eller sekk 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste barna på vår skole har Beckman når de starter. Den sitter godt på ryggen, har gymbag som kan festes på og er desidert det beste valget. Hilsen skoleassistent. 

Anonymkode: 4ec6e...942

Skrevet

Vi har forøvrig valgt Bergans til våre barn. Beckmann sine mønstre er barnslige og ikke like kule når man går i 3/4 klasse. Minstemann var heller ikke interessert motivene som Beckmann har så han hadde aldri gått med på en sånn sekk. Jeg synes og at det til syvende og sist skal være foreldrenes valg hvilken sekk som blir valgt - funksjoner og pris bør trumfe utseende som fenger barna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...