Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Velkommen til tråd nummer 679 945 om akkurat det samme, beklager. 

Har en sekstimers eksamen som til min overraskelse består av bare én langsvarsoppgave. Googler litt hit og dit og kommer frem til at 1200 - 1600 ord er et uoffisielt "krav", men er det litt lite? Jeg er på 1000 ord nå etter et par timer med mer eller mindre effektiv jobbing, og regner med jeg er ferdig innen en time, men det er jo da tre timer før jeg burde være ferdig.

Jeg tror eksamensnervene tar meg nå og jeg overtenker skikkelig, men burde jeg skrive i seks timer eller er det greit å gi seg etter tre?

Anonymkode: 3e321...f6f

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1580755-eksamen-langsvar-hvor-mange-ord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da er det på tide å skrelle bort overflødige ord. Hvor mange ord trenger du for å få sagt det som må sies? Klare, presise setninger. Ikke noe hvisomatte, dersomatte og unødvendige ord. 

Anonymkode: a03ee...a4b

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det på tide å skrelle bort overflødige ord. Hvor mange ord trenger du for å få sagt det som må sies? Klare, presise setninger. Ikke noe hvisomatte, dersomatte og unødvendige ord. 

Anonymkode: a03ee...a4b

Ingen av ordene mine er overflødige akkurat nå, det er ikke sånn at jeg har for mange ord her, enn så lenge er jeg jo fortsatt under normen.

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvalitet over kvantitet. Bedre å skrive en meget god tekst på 1000 ord enn en dårlig tekst på 2000 ord. 

Anonymkode: ba7fa...1ef

Ja, det er dette jeg alltid sier til folk som lurer også, og jeg har en tendens til å uttrykke meg kort og konsist, så jeg tror jeg bare får stole på at jeg har fått sagt det jeg trengte å si, slik at jeg ikke blir sittende i tre timer å prøve å fylle inn mer unødvendig tekst. 

Anonymkode: 3e321...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...