Gå til innhold

Barnefordeling 50/50, kan denne endres uten begge foreldres samtykke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en sak pågående med med-mor anngående barnefordelingen. Hun har gått fra å si at jeg er verdens beste mor for våre barn, til  trusler med at hun skal ta ifra meg barna og jeg kun sal ha de annen hver helg. Under meklingen skrev  i begge under på 50/50 fordeling. Kan hun gå til fvk uten meg og endre dette uten min tilatelse? Har sett litt rundt på nett, men ar foreløbig ikke funnet noe om akkurat dette...

Hjelp?!😅

Anonymkode: efcc2...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. Familievernkontoret har ingen myndighet uansett. Hvis du sier nei må hun til retten.

Anonymkode: b0e1a...147

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du juridisk med-mor? 

Anonymkode: ca641...35c

Skrevet

Nei, dette må enten avtales på FVK eller i en rettssak. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei.

Jeg har en sak pågående med med-mor anngående barnefordelingen. Hun har gått fra å si at jeg er verdens beste mor for våre barn, til  trusler med at hun skal ta ifra meg barna og jeg kun sal ha de annen hver helg. Under meklingen skrev  i begge under på 50/50 fordeling. Kan hun gå til fvk uten meg og endre dette uten min tilatelse? Har sett litt rundt på nett, men ar foreløbig ikke funnet noe om akkurat dette...

Hjelp?!😅

Nei, det kan ikke endres. Du må signere. 

Eksen forsøkte å presse igjennom slike avtaler med meg også. Det var så hardt press at den ene gangen ordnet dama på fvk papirene mens jeg løp ut av rommet. 

Så lenge ingenting annet er signert så kan du ikke bli presset. Om hun fremdeles er uenig i fordelingen så må dere ha meklingsattest. Den skal ikke være eldre enn 6 mnd også får hun gå til sak for dette. 

Anonymkode: 9872d...684

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar! Da kan jeg endelig slappe av litt angående dette😅 er så utrolig lite gøy når hun bruker barna våre mot meg.. har hatt en liten misstanke om at disse truslene har startet fordi hun har innsett at hun har mistet kontrollen på meg, så hun bruker det siste pressmiddelet hun har for å prøve å få viljen sin i en annen uenighet vi har hatt nylig. 

Takk, nå skal jeg endelig få slappet av litt!🤩

AnonymBruker
Skrevet

Hun bare trussler. Ikke tenk på det. Du MÅ være enig!

Anonymkode: a1f2a...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...