Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært prøver i 2 år nå, er henvist IVF, får time ila uke 40 står det i innkallingen. Får ikke eggløsning av meg selv og er avhengig av Letrozol/femar for å få eggløsning. 30. april fikk jeg en etterlengta positiv test, som endte i kjemisk 4. mai. Gynekologen ville da at jeg skulle hoppe over en prøveperiode, så det blir fort to måneder til neste prøveperiode, da jeg må begynne på Provera for å få syklus. Begynner å miste motet, synes hver dag er kjempetung og gråter mye. Flere av venninnene mine har blitt gravide og fått barn selvom de begynte å prøve lenge etter meg. Alle jeg har snakket med har fått det til på 1-3 prøveperioder. Har ingen å snakke med om dette, da ingen forstår eller prøver å forstå hvordan det er. Noen som har tips til hvordan jeg skal takle dette?

Anonymkode: 1a023...131

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er tøft! Skikkelig dritt. Og ofte veldig ensomt. Huff💔 Det tok 2,5 år for oss, klaffet omsider med letrozol.

Anonymkode: 74672...a84

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Det kan ha noe å si, i forhold til hvilken type hjelp du kan/bør få fra gynekolog etc.

Ellers ville jeg prøvd å få litt avkobling med filmer og serier. Har vært prøver selv, og funnet ut at skikkelige skrekkfilmer får tankene vekk fra det triste med negative tester. Skumle serier som Bly Manor, Haunting of Hill House, og masse skrekkfilmer generelt.

Har og prøvd å lese, men det er vanskeligere for da vandrer tankene fortere til testing,, prøving og de tunge tankene.

Har prøvd å lese om nyheter, politikk (amerikansk politikk) slike ting og, som iblant fungerer.

Anonymkode: c2ccf...068

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, det er tøft! Skikkelig dritt. Og ofte veldig ensomt. Huff💔 Det tok 2,5 år for oss, klaffet omsider med letrozol.

Anonymkode: 74672...a84

Godt å høre at det klaffer for dere 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor gammel er du? Det kan ha noe å si, i forhold til hvilken type hjelp du kan/bør få fra gynekolog etc.

Ellers ville jeg prøvd å få litt avkobling med filmer og serier. Har vært prøver selv, og funnet ut at skikkelige skrekkfilmer får tankene vekk fra det triste med negative tester. Skumle serier som Bly Manor, Haunting of Hill House, og masse skrekkfilmer generelt.

Har og prøvd å lese, men det er vanskeligere for da vandrer tankene fortere til testing,, prøving og de tunge tankene.

Har prøvd å lese om nyheter, politikk (amerikansk politikk) slike ting og, som iblant fungerer.

Tusen takk for tips ❤️ Vi er 25 år gamle

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tusen takk for tips ❤️ Vi er 25 år gamle

sorry at jeg ikke har mer, "dypere" tips å komme med. Bare vet at det med skrekkfilmer høres litt rart, og sært ut, men har hjulpet meg både når jeg har hatt kjærlighetssorg tidligere, og for å vekk vonde tanker etter sykluser hvor jeg nok en gang får negativ gtest. Sånne filmer minner meg liksom å at det kunne vært verre, kunne vært meg som ble jaktet på og drept i en mørk skog f.eks., hehe, litt sykt, men får tankene over på noe annet i alle fall.

Og om jeg ser en film som er skikkelig skummel på kvelden og blir litt redd etterpå når jeg går opp trappa og skal legge meg, hører etter lyder etc, ja, da tenker jeg i alle fall på noe annet enn negative gtester. ;)

Lykke til, håper dere får det til snart. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...