Gå til innhold

Har dere alltid liten ryggsekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie med venner og lurer på hvordan jeg skal løse dette. Vi skal være borte i litt over en uke. Bytur i utlandet med utflukter. 

Å starte dagen med å spise ute er bortkastet. Å spise hjemmefra så tidlig klarer jeg ikke. Middag blir på restaurant. Eneste alternativet er å ha med mat. Jeg vil helst slippe ryggsekk, det er jo byturer, men det er kanskje lurest? Veske synes jeg er ubehagelig.

Er det noen som alltid har på sekk samme hvor dere er? Er sikkert kjekt med en liten sekk til vann og litt snacks når man er ute i 8t pr dag. Kombinerer dere veske med ryggsekk? Har med pass så vil være helt safe. 

Anonymkode: 65333...363

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hva folk egentlig har i de forholdsvis store ryggsekkene de bærer på når de er på storbyferie. Det lyser jo turist lange veier, og de går jo aldri med sekk på shopping når de er hjemme???

Jeg reiser en del alene i Storbritannia, og prøver å se minst mulig ut som en turist. Jeg går med vanlig veske. Pass/kredittkort/penger og nøkler har jeg i lommene på klærne, ikke i veska (irriterer meg litt at svært få damejakker har innerlomme…).

Så til spørsmålet. Hvordan ville du ha gjort det hvis du var i Norge?

Anonymkode: 3ea02...e07

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du spør ..e07, men jeg ville brukt sekk i Norge om jeg skulle ha med mat og vann.

Men ts, kan du ikke bare kjøpe noe underveis? Både mat, feks bakst som små paier og påsmurt brødmat samt vann er til salgs «over alt» i storbyer. Og så er det jo koselig å ta en fortauskafépause også.

Anonymkode: 0f049...f6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sliter en del med magen så er ikke bare å hive innpå det første jeg ser. Jeg går da aldri 8t i strekk i byen i Norge. Nærmeste jeg kommer er fjelltur, men da er det vanlig med sekk. 

Flere reisevante som har tips? Ts

Anonymkode: 65333...363

AnonymBruker
Skrevet

Men, hvis dette er et problem så tar du jo bare sekk? Hva er det å lure på? 

Selv har jeg en liten cross-over veske. Trenger ikke mer enn telefon, pass, kort, en liten solkrem. 

Mat kjøper jeg - gidder ikke bære, godt med helt ferskt når man først er på tur og koser seg, og stor fare for matforgiftning om det er varmt. Er jeg tørst kjøper jeg en vannflaske, og har den i handen til jeg er ferdig med den. 

Anonymkode: 2f6c2...29c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper mat/drikke når man blir sulten/tørst, man bærer ikke maten med seg. 🤷‍♀️
Kort og mobil har man i lomma, evt. i en liten veske.

Anonymkode: cbf17...0ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har alltid lurt på hva folk egentlig har i de forholdsvis store ryggsekkene de bærer på når de er på storbyferie. Det lyser jo turist lange veier, og de går jo aldri med sekk på shopping når de er hjemme???

Jeg reiser en del alene i Storbritannia, og prøver å se minst mulig ut som en turist. Jeg går med vanlig veske. Pass/kredittkort/penger og nøkler har jeg i lommene på klærne, ikke i veska (irriterer meg litt at svært få damejakker har innerlomme…).

Jo jeg går alltid med sekk når jeg er på shopping hjemme også.

Anonymkode: 7b49e...058

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid med min ryggsekk,i Norge og i utlandet, på shopping og på jobb. Ser at fjellreven konkende har blitt veldig populært flere steder i utlandet også nå, brukt av de lokale,  så jeg er ikke alene. I London, f.eks, selger sekkene på markeder og du ser dem overalt.

Min sekk er alltid halvfull av nødvendigheter. Lesebriller, solbriller, paraply, lader til mobilen, powerbank, en bok i tilfelle jeg kjeder meg, sminkepungen. 

Anonymkode: 9b68d...a4f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner at du ikke vil se ut som en ensom turist i et annet land, pga. tryggheten. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem at ts ser ut som en turist? Regner med at de vil besøke steder som turister gjør også, og det er klart andre folk skjønner at gjengen ts drar med er turister, så fort de snakker sammen.

Ta med deg sekk du, ts. Null problem😊 Bare ikke ha verdisaker i sekken.

Anonymkode: 5ed55...cfe

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker aldri ryggsekk når jeg er på besøk i byer, verken i Norge eller utlandet. Ikke fordi jeg ikke vil se ut som en turist, for det gjør man nesten uansett, men fordi jeg ikke liker å bruke ryggsekk der det kan være folkemengder. Ikke i trange butikker heller der jeg kan svinge borti ting, for den del. Derimot pleier jeg å ha en skråveske, da jeg synes det er bedre å bære enn en vanlig skulderveske, og den føles også noe tryggere. Hvis skråveska er romslig nok kan du jo ha med en drikkeflaske, litt frukt, en matpakke eller noe. 

Men ellers: ømfintlig mage eller ei; når det gjelder mat, så pleier da vel ingen å gå helt fra frokost på morgenen til middag på kvelden uten noe som helst i mellomtiden? Lunsj på en kafé pleier ikke være noen umulighet på reise. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...