AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 I perioder er det ganske ille og jeg er lei av å gå på tå for å holde det rolig i heimen. Jeg gidder ikke lengre å svelge alt eller vise så mye forståelse for han. Så jeg svarer for meg og ber han slutte, stopp, du knekker meg snart, men det hjelper ikke. Nå har det blitt veldig mye som går på meg som person så jeg nesten vegrer meg for at han kommer hjem. Hvordan prate til han for å få han til å vise litt forståelse? Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I perioder er det ganske ille og jeg er lei av å gå på tå for å holde det rolig i heimen. Jeg gidder ikke lengre å svelge alt eller vise så mye forståelse for han. Så jeg svarer for meg og ber han slutte, stopp, du knekker meg snart, men det hjelper ikke. Nå har det blitt veldig mye som går på meg som person så jeg nesten vegrer meg for at han kommer hjem. Hvordan prate til han for å få han til å vise litt forståelse? Anonymkode: 0d92a...fcc Du må rett og slett snakke ned han. Ikke gå i angrep men fortell hva du føler. Si du forstår at det ikke er lett for han, men det er virkelig ikke lett for seg heller. Du kan ikke gå på tå resten av livet i frykt . Enten så må han få hjelp evt parterapi dere to eller så er det nok! Kanskje han da skjønner at nok er nok! Hilsen kona til en med adhd! Og ja jeg sier klart i fra! Men det er ikke lett å krangle når han blir sur. Vent til det roer seg og snakk skikkelig sammen Anonymkode: 7e56b...3a5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Du må sette grenser, ikke puse med ham. Han får ikke bo med deg om han ikke skjerper seg. Om han ikke klarer det aleine er det hans ansvar å oppsøke hjelp. Ferdig arbeid. Anonymkode: f4589...b90 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Han oppfører seg som et rasshøl fordi han ER et rasshøl, ikke fordi han har ADHD. Anonymkode: a1033...572 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må rett og slett snakke ned han. Ikke gå i angrep men fortell hva du føler. Si du forstår at det ikke er lett for han, men det er virkelig ikke lett for seg heller. Du kan ikke gå på tå resten av livet i frykt . Enten så må han få hjelp evt parterapi dere to eller så er det nok! Kanskje han da skjønner at nok er nok! Hilsen kona til en med adhd! Og ja jeg sier klart i fra! Men det er ikke lett å krangle når han blir sur. Vent til det roer seg og snakk skikkelig sammen Anonymkode: 7e56b...3a5 Når han blir ordentlig sint på meg så ber jeg han å ordne det selv da, side jeg gjør alt feil. Da viser han fingeren til meg og i blant så kommer det kommentarer på alt jeg gjør feil i samme slengen. Jeg blir så forbannet og ber han om å holde kjeft. Det klarer han ikke og det blir bare verre. De fleste gangene så fjerner jeg meg fra situasjonen. I blant kan han unnskylde seg i ettertid, andre ganger står han fast på at alt er galt med meg. Det var en gang jeg bare sloknet på sengen av utmattelse. Da slang han på lyset og var irritert for at jeg ikke sa ifra til han først. Det skjer derimot ofte at han bare legger seg uten å si et ord til meg. Sånne ting irriterer meg, at ting skal være greit kun en vei. Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han oppfører seg som et rasshøl fordi han ER et rasshøl, ikke fordi han har ADHD. Anonymkode: a1033...572 Mulig, men en del med ahdh sliter med å regulere følelsene sine! Derfor er det lurt å snakke sammen eller få hjelp. Så han kan forstå det selv. Ikke alltid de ser eller skjønner det! Og ofte kan hjelp utenifra være bedre om det ikke hjelper å hørr fra kjæresten! Skal ikke finne seg i dette! Anonymkode: 7e56b...3a5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han oppfører seg som et rasshøl fordi han ER et rasshøl, ikke fordi han har ADHD. Anonymkode: a1033...572 ADHD gjør noe med toleransegrensen til folk. Hos oss hjalp det faktisk å få hund, fordi da så han plutselig veldig tydelig hvordan humøret hans påvirket andre. Hunden later aldri som, og prøver aldri å glatte over. Anonymkode: a645b...614
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når han blir ordentlig sint på meg så ber jeg han å ordne det selv da, side jeg gjør alt feil. Da viser han fingeren til meg og i blant så kommer det kommentarer på alt jeg gjør feil i samme slengen. Jeg blir så forbannet og ber han om å holde kjeft. Det klarer han ikke og det blir bare verre. De fleste gangene så fjerner jeg meg fra situasjonen. I blant kan han unnskylde seg i ettertid, andre ganger står han fast på at alt er galt med meg. Det var en gang jeg bare sloknet på sengen av utmattelse. Da slang han på lyset og var irritert for at jeg ikke sa ifra til han først. Det skjer derimot ofte at han bare legger seg uten å si et ord til meg. Sånne ting irriterer meg, at ting skal være greit kun en vei. Anonymkode: 0d92a...fcc Sånne ting er ikke greit! Her må du ta en skikkelig samtale med han en dag dere ikke krangler. For da går det bare rett igjennom. Si det rett ut at du orker ikke gå på tå. Enten må han få hjelp til å regulere seg bedre eller forstå hva som er problemet eller så går du. Ikke finn deg i å bli behandlet som dritt. Det er ikke ok. Viktig at du forteller hvirdan du føler det. Kanskje han blir mer sur for at han har dårlig samvittighet over at han ble så sur. Og da er det vanskelig å si unnskyld. Anonymkode: 7e56b...3a5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ADHD gjør noe med toleransegrensen til folk. Hos oss hjalp det faktisk å få hund, fordi da så han plutselig veldig tydelig hvordan humøret hans påvirket andre. Hunden later aldri som, og prøver aldri å glatte over. Anonymkode: a645b...614 Vi har ordnet oss det også, selv om jeg har allergi. Så jeg vasker og støvsuger oftere. Eneste jeg ba om utenom var at hunden ikke skal sove på rommet vårt. Så tror han ikke på at jeg har reaksjoner. For han mener at jeg ikke reagerer utenom. Noe jeg gjør, jeg bare gidder ikke klage hele tiden. Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånne ting er ikke greit! Her må du ta en skikkelig samtale med han en dag dere ikke krangler. For da går det bare rett igjennom. Si det rett ut at du orker ikke gå på tå. Enten må han få hjelp til å regulere seg bedre eller forstå hva som er problemet eller så går du. Ikke finn deg i å bli behandlet som dritt. Det er ikke ok. Viktig at du forteller hvirdan du føler det. Kanskje han blir mer sur for at han har dårlig samvittighet over at han ble så sur. Og da er det vanskelig å si unnskyld. Anonymkode: 7e56b...3a5 Småting kan man bare leve med. Men respekt er viktig Anonymkode: 7e56b...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånne ting er ikke greit! Her må du ta en skikkelig samtale med han en dag dere ikke krangler. For da går det bare rett igjennom. Si det rett ut at du orker ikke gå på tå. Enten må han få hjelp til å regulere seg bedre eller forstå hva som er problemet eller så går du. Ikke finn deg i å bli behandlet som dritt. Det er ikke ok. Viktig at du forteller hvirdan du føler det. Kanskje han blir mer sur for at han har dårlig samvittighet over at han ble så sur. Og da er det vanskelig å si unnskyld. Anonymkode: 7e56b...3a5 Jeg sendte han melding nå. Det er bedre, da får han lest i ro og fred. Så får han tenkt seg om før han gir noe svar til meg. Jeg er så sliten nå at jeg gråter for jeg vet ikke hva som er riktig håndtering. Mye av meg sier svelg det, hold kjeft når han begynner, ikke legg noe i det. Men å høre ting om seg selv ofte så går det innpå en. Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Småting kan man bare leve med. Men respekt er viktig Anonymkode: 7e56b...3a5 At jeg er dum, at jeg ikke gjør ting riktig, det er noe som går igjen. Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ADHD gjør noe med toleransegrensen til folk. Hos oss hjalp det faktisk å få hund, fordi da så han plutselig veldig tydelig hvordan humøret hans påvirket andre. Hunden later aldri som, og prøver aldri å glatte over. Anonymkode: a645b...614 Vi hadde både barn og hund, eksen min klikka helt uansett. Jeg kunne ikke bo med det sinnet lenger. Han ødela ting, kasta ting og slo i vegger og bord. Er han villig til å dra på sinnemestringskurs? Parterapi er jo én ting, men her er det jo en tydelig part som må jobbe med seg selv. Tror ikke det hjelper uansett hvor mye han "forstår" hvor kjipt det er å leve med, han må jobbe med seg selv. Anonymkode: cb825...0a7 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde både barn og hund, eksen min klikka helt uansett. Jeg kunne ikke bo med det sinnet lenger. Han ødela ting, kasta ting og slo i vegger og bord. Er han villig til å dra på sinnemestringskurs? Parterapi er jo én ting, men her er det jo en tydelig part som må jobbe med seg selv. Tror ikke det hjelper uansett hvor mye han "forstår" hvor kjipt det er å leve med, han må jobbe med seg selv. Anonymkode: cb825...0a7 Det gjør ikke han her da, han sier ufine ting til meg og viser fingeren. Vi har vært i terapi før og han har hatt kurs på sinnet tidligere. Det som hjelper oss er at han jobber mye, det fungerer fint på adhd hans. Samtidig vet jeg at det er andre ting som stresser han i hjel nå og da går det utover den nærmeste. Anonymkode: 0d92a...fcc
AnnePåLande Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 Får han noen form for behandling for ADHD, Ts?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 AnnePåLande skrev (9 minutter siden): Får han noen form for behandling for ADHD, Ts? Nei Anonymkode: 0d92a...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det gjør ikke han her da, han sier ufine ting til meg og viser fingeren. Vi har vært i terapi før og han har hatt kurs på sinnet tidligere. Det som hjelper oss er at han jobber mye, det fungerer fint på adhd hans. Samtidig vet jeg at det er andre ting som stresser han i hjel nå og da går det utover den nærmeste. Anonymkode: 0d92a...fcc Det gjorde min og, det er ikke noe bedre. Det brøt meg helt ned over flere år. Han må vel på nytt kurs da, ettersom det forrige ikke hjalp? Og kanskje han trenger behandling for ADHD-en, har han prøvd medisin? Anonymkode: cb825...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ordnet oss det også, selv om jeg har allergi. Så jeg vasker og støvsuger oftere. Eneste jeg ba om utenom var at hunden ikke skal sove på rommet vårt. Så tror han ikke på at jeg har reaksjoner. For han mener at jeg ikke reagerer utenom. Noe jeg gjør, jeg bare gidder ikke klage hele tiden. Anonymkode: 0d92a...fcc Hvorfor i alle dager er du fortsatt sammen med en slik idiot!? Løp. Anonymkode: 107fd...c2a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 Følelsesregulering er en vanlig vanske om man har ADHD. Dette går selvsagt ut over de rundt han også. Han har ikke fått diagnosen på gøy. Han må selvsagt ta ansvar så det ikke går ut over kollegaer, venner, kjæreste og familie. Medisiner, kurs, sinnemestringskurs. Du også må ta ansvar for livet ditt. Det er skadelig å leve slik; gå på nåler. Om han ikke ønsker å ta tak i problemene sine (og det er ikke bare å "ta seg sammen". Han trenger profesjonell hjelp), så må du enten leve med dette, eller gå fra han, eller ihvertfall flytte fra han. Egnet som far er han ihvertfall ikke før han har kontroll på følelsene sine. Anonymkode: fda7e...90c 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjorde min og, det er ikke noe bedre. Det brøt meg helt ned over flere år. Han må vel på nytt kurs da, ettersom det forrige ikke hjalp? Og kanskje han trenger behandling for ADHD-en, har han prøvd medisin? Anonymkode: cb825...0a7 Ja, men han ble fysisk dårlig av de. Anonymkode: 0d92a...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå