Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i sjokk… sånn seriøst… 

vi har prøvd OVER 2 år og truffet fint. Var hos gynekolog forrige uke og hun sa at blodprøvene mine var fine , overraskende fine til at jeg er 40 år. Men mannens sperm var i grenseland dårlig så hun sa det ble «Lotto» å bli gravide selv. Hun anbefalte ivf. Vi var usikre så vi fikk bl.a letrozol og lutinus for å prøve mens vi tenkte.

jeg har IKKE startet med letrozol pga jeg venter mens over helgen. Jeg er 10 dpo i dag. Jeg har derimot tatt lutinus. (Men aldri hatt kort lutealfase bare spottet 2-3 dager før mens.)

den store forskjellen er denne gang at vi brukte NAC vitamin (gir mer slim osv) og jeg brukte sånne tuber med fertilitets glidekrem kjøpt hos babyplan. Det er denne glidemiddelet som er den største forskjellen på disse to års prøving. Hadde ikke lyst å teste denne Mnd. Visste det ikke klaffet denne gang heller. Men Måtte ta en test nå for å sjekke at den er negativ så jeg fikk bestilt letrozol. 
Vi har også spist Masse vitaminer og tatt q10, tenker q10 er det som har gjort eggene mine såpass gode? Mannen har spist fertilaid vitaminer.

Se!!???? Første positive test på TO år??????

er denne sant?? Den er positiv eller ??

er ikke tidlig test. 10dpo.

image.jpg

Endret av Laura80
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er positiv ja😍 gratulerer! 🎉

Anonymkode: 93eef...940

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest sannsynlig en tilfeldighet, men når man har vært prøver så lenge ser man gjerne tegn som må være der. Vi prøvde også dette glidemiddelet, og alt slags ellers av vitaminer og hjelpemidler for både økt slim etc. den måneden vi var fri for alt og var helt naturlig ble vi gravide. 
men gratulerer, veldig gøy å endelig få det til! Streken din er veldig fin :)

Anonymkode: 9a3f7...855

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gøy å høre! Gratulerer så masse 🥰

Anonymkode: 615ca...fd1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er mest sannsynlig en tilfeldighet, men når man har vært prøver så lenge ser man gjerne tegn som må være der. Vi prøvde også dette glidemiddelet, og alt slags ellers av vitaminer og hjelpemidler for både økt slim etc. den måneden vi var fri for alt og var helt naturlig ble vi gravide. 
men gratulerer, veldig gøy å endelig få det til! Streken din er veldig fin :)

Anonymkode: 9a3f7...855

Ja kanskje, men jeg pleier aldri ha noe særlig elslim, og fikk vite at da hadde spermen veldig lite å svømme i så det gjorde det veldig vanskelig. Men kan være tilfeldig ja :) 

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Så fortjent. Du skriver så mange informative, gode og hyggelige svar til mange her inne, til tross for laaang prøving uten positive tester, så dette gjorde meg glad. Håper den sitter, og at alt går bra! :)

PS: Prøver selv, og lurer på hvilken q10 du kjøpte, og hvorfra? Når jeg googler kommer det opp masse forskjellig.

Anonymkode: 1c62c...516

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!💖🤩For en sterk og fin strek! Det hadde aldri jeg på 10 dpo! Det må love godt!💛🌱

Anonymkode: 732cc...4ac

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! :)

Men her leter du etter årsakssammenhenger som ikke nødvendigvis er der. Det kan like gjerne hende at det klaffet nå fordi dere senket skuldrene og slappet litt mer av etter å ha vært hos legen og mer eller mindre fått beskjed om at IVF måtte til. 

Anonymkode: b0c5b...a8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer! :)

Men her leter du etter årsakssammenhenger som ikke nødvendigvis er der. Det kan like gjerne hende at det klaffet nå fordi dere senket skuldrene og slappet litt mer av etter å ha vært hos legen og mer eller mindre fått beskjed om at IVF måtte til. 

Anonymkode: b0c5b...a8c

Slappet nok ikke mer av, hvertfall, det er sikkert, følte alt enda mer håpløst, og har hatt en jævøig periode stressmessig, OG vi hadde el før vi var hos gynekologen så egget ble jo befruktet før du mener jeg skulle senket skuldrene,  men som sagt, kan være tilfeldig, det vet jo ikke jeg. Men i tilfelle det ikke er, kan mine svar kanskje hjelpe andre. Jeg liker hvertfall å lese andres erfaringer i tilfelle det Kan ha noe å si. Hvis ikke er det jo bare å overse, jeg sier ikke dette Har gjort meg gravid men selv TROR JEG at det med glidemiddelet hadde innvirkning.

Endret av Laura80
  • Liker 2
Skrevet

Gratulerer! Så fortjent. Du skriver så mange informative, gode og hyggelige svar til mange her inne, til tross for laaang prøving uten positive tester, så dette gjorde meg glad. Håper den sitter, og at alt går bra! :)

PS: Prøver selv, og lurer på hvilken q10 du kjøpte, og hvorfra? Når jeg googler kommer det opp masse forskjellig.

Jeg brukte denne, 3 kapsler om dagen. Ser nå at den inneholder vitamin E og det tynner jo blodet litt og så kanskje det enklere festet seg også da? https://www.bodystore.no/coenzym-q10-100mg-60-kapslar/A2600-111.html

AnonymBruker
Skrevet
Laura80 skrev (47 minutter siden):

Jeg brukte denne, 3 kapsler om dagen. Ser nå at den inneholder vitamin E og det tynner jo blodet litt og så kanskje det enklere festet seg også da? https://www.bodystore.no/coenzym-q10-100mg-60-kapslar/A2600-111.html

Takk for tips.

Ser det står anbefalt dose er 1 kapsel per døgn, er det ikke farlig å ta 3 da? Hvor lenge tok du Q10 før du ble gravid? Jeg nærmer meg eggløsning nå, tror det blir i neste uke, er det for sent til å få noen effekt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for tips.

Ser det står anbefalt dose er 1 kapsel per døgn, er det ikke farlig å ta 3 da? Hvor lenge tok du Q10 før du ble gravid? Jeg nærmer meg eggløsning nå, tror det blir i neste uke, er det for sent til å få noen effekt?

Jeg ser det står 1 kapsel daglig på siden Men på selve boksen står det bak «1 kapsel 1-3 ganger pr dag» Så jeg tok derfor 2 om morgen og 1 om kveld. Jeg startet bare ca 1-2 uker før el så har ikke brukt det veldig lenge jeg heller. 

• Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer  :klem:

Selv har jeg brukt spermvennlig glidemiddel i sånn 8 måneder nå uten en eneste strek :ler: venter pent

Skrevet
Fame skrev (1 time siden):

Gratulerer  :klem:

Selv har jeg brukt spermvennlig glidemiddel i sånn 8 måneder nå uten en eneste strek :ler: venter pent

Huffda. :( nei handler vel en god del om flaks også, håper det snart klaffer for dere ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Dere planla å ikke prøve denne mnd.
Altså, da er det noe i det "alle" sier,  at det klaffer da man slutter å stresse med det.

Anonymkode: 2a292...a40

AnonymBruker
Skrevet

Gratulere så mye! 😍 Som andre sier, du er så hjelpsom her inne. Veldig glad for at det endelig traff og håper spiren sitter🥰

Anonymkode: a01a8...9f9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Altså, da er det noe i det "alle" sier,  at det klaffer da man slutter å stresse med det.

Planla å ikke prøve ?? 🤣🤣🤣 Vi har da planlagt det til det ytterste! Vi har som alle andre perioder brukt el tester, hadde sex dagen før el, på el og morgen etter. Vi har brukt vitaminer, og vi har brukt en spesiell type glidemiddel som skal gjøre det lettere å bli gravid. Vi har planlagt til detalj . Som hver mnd. Glidemiddelet var nytt denne mnd. Og nac. Som sagt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette er bare tullball! Folk i tredje verden under krig blir gravid av voldtekt for å sette det på spissen. 

Anonymkode: efb68...ba1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At «alle» sier det er en myte. Faktum er at det er så unikt når det skjer, at det blir en gedigen snakkis, og derav snakkes mer om enn alle de gangene dette ikke skjer. 

Anonymkode: ce5e1...cbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ble ikke gravid før vi begynte å prøve aktivt med eggløsningstester og diverse vitamintilskudd, aka "stress". Gikk flere år uten prevensjon bare for å "se hvordan det gikk"/var ikke så nøye om jeg ble gravid eller ikke. Etter at vi begynte å prøve aktivt, tok det fire prøveperioder.

Anonymkode: 01bba...fa9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...