AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Nei dette er ikke nok en ‘trolletråd om uføretrygdede😅 Men som tittelen sier. Hytta skal selges og mye burde vært gjort før salg. Både av vedlikehold og fiksing. Problemet er at selgerne er uføretrygdede og har null overskudd til å ta tak i dette. Blir utslitt etter en runde med litt vasking eller maling. Det er mekler/takstmann som har lagt liste over ting som minimum må gjøres. Tanken var å betale for hjelp, men vanskelig å få folk til å kjøre helt opp dit hytta ligger for å gjøre småjobber. Har dere tips til hvordan løse dette på fornuftige måter? Anonymkode: 4ce15...03c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei dette er ikke nok en ‘trolletråd om uføretrygdede😅 Men som tittelen sier. Hytta skal selges og mye burde vært gjort før salg. Både av vedlikehold og fiksing. Problemet er at selgerne er uføretrygdede og har null overskudd til å ta tak i dette. Blir utslitt etter en runde med litt vasking eller maling. Det er mekler/takstmann som har lagt liste over ting som minimum må gjøres. Tanken var å betale for hjelp, men vanskelig å få folk til å kjøre helt opp dit hytta ligger for å gjøre småjobber. Har dere tips til hvordan løse dette på fornuftige måter? Anonymkode: 4ce15...03c Skrev ‘falleferdig’. Det ble nok en litt feil beskrivelse. Den er hel og fin, men har forfallet en del etter mange år uten vedlikehold. Anonymkode: 4ce15...03c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Kan enten tromme sammen venner og familie til å hjelpe eller selge det som det står og opplyse om det i salgspapirene. Anonymkode: 8268e...55b 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan enten tromme sammen venner og familie til å hjelpe eller selge det som det står og opplyse om det i salgspapirene. Anonymkode: 8268e...55b Jeg er en venn som vil hjelpe, men det begrenser seg jo litt når de ikke har ikke så mange andre. Det som må gjøres er en minimumliste. Altså ting som må gjøres for at den ikke skal være helsefarlig på visning feks som mosegrodd glatt terasse, skifte ut råttent materiale i trapper o.l. Anonymkode: 4ce15...03c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Det går fint an å skrive "selges som den står" og "blir ikke ytterligere vasket etter visning". Får selvfølgelig mindre for den, men fult mulig å selge slik Anonymkode: 05208...8f1 14
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Er det virkelig så vanskelig å få noen til å ta den jobben? Eller er det mer at man ikke har prøvd noe særlig å finne noen? Anonymkode: 7714e...92d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Man kan jo selge branntomt hvis man vil, så lenge alt er dokumentert og selges "som det er" (selv etter nye regler). Anonymkode: 4f151...ff5 4
enkefru Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Må selges som et renovasjonsobjekt og også skrive at den har stått tom i mange år... ikke så uvanlig med hytter det. ikke noe problem å ha visning med f.eks grønske på terrassen etc. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): et er mekler/takstmann som har lagt liste over ting som minimum må gjøres. Nå er ikke megleren i en posisjon til å kreve noe som helst. Takstmannen vurderer ting som det er. Du kan fint selge den som et renoveringsobjekt. Du trenger ikke megler en gang. Er selv ufør og har nettopp solgt leilighet uten megler. Anonymkode: 2e357...23a 6 1
Fredelig Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Enten selge som den er. Ev. ta opp et kortsiktig lån, betale arbeidsfolk, og betale tilbake lånet når hytta er solgt. Det står neppe en lang kø med folk som vil jobbe gratis for at andre skal få best mulig betalt for hytta si. Hardt og brutalt 😊 3
Leo Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei dette er ikke nok en ‘trolletråd om uføretrygdede😅 Men som tittelen sier. Hytta skal selges og mye burde vært gjort før salg. Både av vedlikehold og fiksing. Problemet er at selgerne er uføretrygdede og har null overskudd til å ta tak i dette. Blir utslitt etter en runde med litt vasking eller maling. Det er mekler/takstmann som har lagt liste over ting som minimum må gjøres. Tanken var å betale for hjelp, men vanskelig å få folk til å kjøre helt opp dit hytta ligger for å gjøre småjobber. Har dere tips til hvordan løse dette på fornuftige måter? Anonymkode: 4ce15...03c Takstmannen lager alltid en liste over ting som kan/bør/må utbedres, men det betyr ikke at man må gjøre noe av det før visning/salg. Jeg ville med andre ord ha solgt hytta slik den står og bare sørget for at det blir tydelig opplyst om alle feil og mangler. Litt mosefjerning og et malingsstrøk vil neppe utgjøre noen stor forskjell uansett. Tvert i mot kan det forsterke følelsen folk får av å kunne gjøre en god handel når det ser skikkelig shabby ut. Det vet man aldri. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Leo skrev (5 minutter siden): Takstmannen lager alltid en liste over ting som kan/bør/må utbedres, men det betyr ikke at man må gjøre noe av det før visning/salg. Jeg ville med andre ord ha solgt hytta slik den står og bare sørget for at det blir tydelig opplyst om alle feil og mangler. Litt mosefjerning og et malingsstrøk vil neppe utgjøre noen stor forskjell uansett. Tvert i mot kan det forsterke følelsen folk får av å kunne gjøre en god handel når det ser skikkelig shabby ut. Det vet man aldri. Det gjorde ikke takstmannen her. Han kom, gikk gjennom boligen, og dro. Fikk rapporten noen dager etterpå. Anonymkode: 2e357...23a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 Bare å selge som oppussingsobjekt/renoveringsobjekt. Anonymkode: 54741...e0c 2
Leo Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gjorde ikke takstmannen her. Han kom, gikk gjennom boligen, og dro. Fikk rapporten noen dager etterpå. Anonymkode: 2e357...23a Men da fremgår det jo av rapporten hva som kan/bør/må gjøres. F.eks. at en trapp/terrasse har råteskader og må utbedres umiddelbart for å kunne brukes. Endret 11. mai 2022 av Leo 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei dette er ikke nok en ‘trolletråd om uføretrygdede😅 Men som tittelen sier. Hytta skal selges og mye burde vært gjort før salg. Både av vedlikehold og fiksing. Problemet er at selgerne er uføretrygdede og har null overskudd til å ta tak i dette. Blir utslitt etter en runde med litt vasking eller maling. Det er mekler/takstmann som har lagt liste over ting som minimum må gjøres. Tanken var å betale for hjelp, men vanskelig å få folk til å kjøre helt opp dit hytta ligger for å gjøre småjobber. Har dere tips til hvordan løse dette på fornuftige måter? Anonymkode: 4ce15...03c Bare selg hytta som den er. Lista over ting som bør utbedres er til kjøper, som da sannsynligvis blir av det nevenyttige slaget, siden de liker best å kjøpe hytte med renoveringsbehov. Dette er ikke noe problem, bare få lagt ut hytta. Det er ikke uvanlig at hytter selges med fullt inventar, sånn hvis du ikke har overskudd til å flytte ut. Anonymkode: a40cd...c57 5
Pillarguri Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/JxeBnR/hyttevrak-solgt-over-prisantydning Alt er mulig å selge som det er. Det er kun et spørsmål om pris. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 Går det an å oppholde seg i hytta så man kan ta seg ei uke der og gjøre litt her og der? Litt mosefjerning i en halvtime, og så hente seg inn igjen? Ti minutter her og der ei uke i strekk vil kanskje gjøre litt forskjell. Skal man reise langt for å jobbe, blir fort turen verre enn selve arbeidet. Da er man trøtt og sliten allerede når man kommer fram. Anonymkode: d7637...7bb 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 Jeg er i den situasjonen. Jeg har vært kronisk syk i mange år, men har tviholdt på hytta og nektet å innse realitetene. Jeg har ikke klart å være på hytta på et tiår. Det eneste som er gjort av vedlikehold på de ti årene er å måke snø av taket og slike helt nødvendige ting. Jeg fant to lokale ungdommer på Facebook, og de har hjulpet meg mot lav lønn og en god referanse. Da jeg bestemte meg for å selge hytta nå i februar ordnet de med alt det praktiske, hentet møbler og ting jeg ønsket å beholde og slikt. Hytta ble solgt med alle feil og mangler. Utedoen blåste ned for fire år siden, trappen opp til inngangsdøren er borte, det er råte rundt et vindu m.m. Det var ikke noe problem for kjøper som uansett ønsker å jevne hele hytta med jorden og bygge nytt. Tror ikke jeg hadde tjent noe på å reparere disse tingene, og jeg er fornøyd med salgssummen jeg fikk. Anonymkode: 36c09...1d8 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 5 hours ago, Pillarguri said: https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/JxeBnR/hyttevrak-solgt-over-prisantydning Alt er mulig å selge som det er. Det er kun et spørsmål om pris. For abonnenter, hva gikk den for? Anonymkode: fc339...2bd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 Mange kommende russ som er interessert i småjobber😊 Anonymkode: 3d712...9bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå