Gå til innhold

Forskjellen på psykiatrisk sykepleier og psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så hvem er det best å gå til når man har traumer?

Anonymkode: 319aa...a1f

En psykolog eller psykiater som kan eksponeringsterapi eller metakognitiv terapi. 

Anonymkode: c5a03...039

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Søsteren min jobber som psykiatrisk sykepleier. Hun har bachelor i vernepleie pluss to ekstra kurs hvor hun ikke fikk undervisning men bare avla en eksamen og fikk bestått/ikke bestått. Hun sier selv at hun har altfor dårlig kompetanse til å faktisk være til hjelp for pasientene, men dessverre er det økonomien som rår og det er mye dyrere å ansette tilstrekkelig antall psykologer. 

Anonymkode: eed4d...a7e

Nei hun jobber ikke som psykiatrisk sykepleier ,men som psykiatrisk vernepleier.

Anonymkode: b5f81...25a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei hun jobber ikke som psykiatrisk sykepleier ,men som psykiatrisk vernepleier.

Anonymkode: b5f81...25a

Okey, da har jeg misforstått stillingstittelen. Hun har lov til å dele ut medisiner, så jeg trodde hun var psykiatrisk sykepleier, men da heter det altså psykiatrisk vernepleier. :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Okey, da har jeg misforstått stillingstittelen. Hun har lov til å dele ut medisiner, så jeg trodde hun var psykiatrisk sykepleier, men da heter det altså psykiatrisk vernepleier. :) 

Vernepleiere har lov til å legge opp og dele ut medisiner de også. De har medikamentregning på studiet slik som sykepleiere. :) Men de har mindre av medisinske fag enn en sykepleier. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på DPS i ett år, hos psykiatrisk sykepleier. Hun ble kalt «behandler» under hele forløpet, og drev behandling. 

Anonymkode: 322f7...27b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Søsteren min jobber som psykiatrisk sykepleier. Hun har bachelor i vernepleie pluss to ekstra kurs hvor hun ikke fikk undervisning men bare avla en eksamen og fikk bestått/ikke bestått. Hun sier selv at hun har altfor dårlig kompetanse til å faktisk være til hjelp for pasientene, men dessverre er det økonomien som rår og det er mye dyrere å ansette tilstrekkelig antall psykologer. 

Da er hun ikke psykiatrisk sykepleier, men vernepleier med videreutdanning innen psykiatri.  

Anonymkode: 68d7f...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...