AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #41 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så hvem er det best å gå til når man har traumer? Anonymkode: 319aa...a1f En psykolog eller psykiater som kan eksponeringsterapi eller metakognitiv terapi. Anonymkode: c5a03...039 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #42 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Søsteren min jobber som psykiatrisk sykepleier. Hun har bachelor i vernepleie pluss to ekstra kurs hvor hun ikke fikk undervisning men bare avla en eksamen og fikk bestått/ikke bestått. Hun sier selv at hun har altfor dårlig kompetanse til å faktisk være til hjelp for pasientene, men dessverre er det økonomien som rår og det er mye dyrere å ansette tilstrekkelig antall psykologer. Anonymkode: eed4d...a7e Nei hun jobber ikke som psykiatrisk sykepleier ,men som psykiatrisk vernepleier. Anonymkode: b5f81...25a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #43 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei hun jobber ikke som psykiatrisk sykepleier ,men som psykiatrisk vernepleier. Anonymkode: b5f81...25a Okey, da har jeg misforstått stillingstittelen. Hun har lov til å dele ut medisiner, så jeg trodde hun var psykiatrisk sykepleier, men da heter det altså psykiatrisk vernepleier. Anonymkode: eed4d...a7e 2
Purple_Pixiedust Skrevet 12. mai 2022 #44 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Okey, da har jeg misforstått stillingstittelen. Hun har lov til å dele ut medisiner, så jeg trodde hun var psykiatrisk sykepleier, men da heter det altså psykiatrisk vernepleier. Anonymkode: eed4d...a7e Vernepleiere har lov til å legge opp og dele ut medisiner de også. De har medikamentregning på studiet slik som sykepleiere. Men de har mindre av medisinske fag enn en sykepleier.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #45 Skrevet 12. mai 2022 Jeg gikk på DPS i ett år, hos psykiatrisk sykepleier. Hun ble kalt «behandler» under hele forløpet, og drev behandling. Anonymkode: 322f7...27b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #46 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Søsteren min jobber som psykiatrisk sykepleier. Hun har bachelor i vernepleie pluss to ekstra kurs hvor hun ikke fikk undervisning men bare avla en eksamen og fikk bestått/ikke bestått. Hun sier selv at hun har altfor dårlig kompetanse til å faktisk være til hjelp for pasientene, men dessverre er det økonomien som rår og det er mye dyrere å ansette tilstrekkelig antall psykologer. Anonymkode: eed4d...a7e Da er hun ikke psykiatrisk sykepleier, men vernepleier med videreutdanning innen psykiatri. Anonymkode: 68d7f...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå