Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MarieV
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av MarieV
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en skeptisk og litt folkesky kar, som gjerne snakker negativt om folk, men det hadde blitt månelyst her hjemme om han hadde gått rundt og ledd av noen av mine mange venner. Altså det aksepterer jeg rett og slett ikke. Jeg tvinger ham ikke til å møte dem, til gjengjeld har han ingenting med å legge seg opp i mitt forhold til folk han ikke kjenner.

Anonymkode: d66df...337

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (28 minutter siden):

Jeg har tatt det opp med han men han sier at han kan ikke styre hva han synes om folk,

Men han kan styre hva han velger å si. Man er ikke nødt til å si alt man tenker, og det er mulig å velge å si noe positivt fremfor negativt. 

Anonymkode: 75a5a...b6a

• Liker 15
  • Nyttig 2
Gjest MarieV
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er sammen med en skeptisk og litt folkesky kar, som gjerne snakker negativt om folk, men det hadde blitt månelyst her hjemme om han hadde gått rundt og ledd av noen av mine mange venner. Altså det aksepterer jeg rett og slett ikke. Jeg tvinger ham ikke til å møte dem, til gjengjeld har han ingenting med å legge seg opp i mitt forhold til folk han ikke kjenner.

Slettet

Endret av MarieV
Gjest MarieV
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men han kan styre hva han velger å si. Man er ikke nødt til å si alt man tenker, og det er mulig å velge å si noe positivt fremfor negativt. 

Slettet

Endret av MarieV
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (5 minutter siden):

Enig, men han finner vel ikke så mye positivt å si, jeg vet ikke 

Hvis han virkelig ikke klarer å komme på noe som helst positivt får han lære seg å dra en hvit løgn, da. Men at det virkelig ikke finnes én eneste hyggelig ting å si om dine nære venninner kan jeg umulig tro på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest MarieV
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis han virkelig ikke klarer å komme på noe som helst positivt får han lære seg å dra en hvit løgn, da. Men at det virkelig ikke finnes én eneste hyggelig ting å si om dine nære venninner kan jeg umulig tro på.

Slettet 

Endret av MarieV
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (2 minutter siden):

Jeg har mye fint å si, men han liker vel best å fokusere på det negative. Samme med hans venner, så det er vel bare generelt sånn han er mot folk 

Synes han høres empatiløs ut, når han ikke forstår at dette er mennesker du er glad i. Egoistisk av ham. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest MarieV
Skrevet (endret)

Synes han høres empatiløs ut, når han ikke forstår at dette er mennesker du er glad i. Egoistisk av ham. 

Slettet

Endret av MarieV
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo snu det.

Neste gang han ler av en av dine venner, kan du jo si, jaja, de syns du er skikkelig rar og. 

"De ler av *nevn noe om han*, men jeg prøver si til de at du er jo grei ellers"

Tipper han reagerer mye.

Han virker ikke veldig sjarmerende han typen din. Kan bli ett veldig...laangt samboerskap.......

Anonymkode: a2deb...d2a

• Liker 9
Gjest MarieV
Skrevet (endret)

Du kan jo snu det.

Neste gang han ler av en av dine venner, kan du jo si, jaja, de syns du er skikkelig rar og. 

"De ler av *nevn noe om han*, men jeg prøver si til de at du er jo grei ellers"

Tipper han reagerer mye.

Han virker ikke veldig sjarmerende han typen din. Kan bli ett veldig...laangt samboerskap.......

Anonymkode: a2deb...d2a

Slettet

Endret av MarieV
AnonymBruker
Skrevet

Her er det visst bare å innse du har satset på feil hest og gå videre. 

Anonymkode: 290be...fe8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (2 timer siden):

Ja det er det jeg prøver å forklare ham. Men han sier at han mener det han mener, og det gjør han med alle og kommer alltid til å gjøre. Han pakker ikke inn ting og han er som han er. Hvis han synes at noe med et menneske er rart eller at de oppfører seg på en viss måte så reagerer han, samme hvem det skulle ha vært. Jeg bare synes at han er så dømmende og er veldig negativ til folk, slitsomt :( 

Dette er virkelig ikke tiltrekkende. Skikkelig turn off

Anonymkode: d181f...393

• Liker 3
Skrevet (endret)

Høres ut som eksen min. Totalt mangel på empati. Det begynte å vise seg i andre settinger og. Etter 6 år fikk jeg nok av nedlatende holdninger, unormal skepsis til alt nytt, total mangel på medfølelse og interesse for andre osv.  

Lykke til sier jeg bare.

Endret av myMa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (36 minutter siden):

...han sier at han kan ikke styre hva han synes om folk, hvis de gjør rare ting så sier han meningen sin....

Alle kan faktisk til en viss grad styre hva de synes om folk. Det går an å ta folk med det gode, eller la være å bry seg så mye.

Jeg sier gjerne til min kjære at han godt kan være rausere mot andre. Vi er jo alle litt rare og uperfekte iblant, også han. Han kan gå med på at han er litt rar selv, da. Han sier de i hans familie alle er litt vel røffe i tonen. 

MarieV skrev (3 minutter siden):

Ikke sant.. jeg tvinger han ikke til å møte mine venner jeg heller, det er nesten best om jeg møter de alene. Men jeg forteller jo om livet dems, og han bare himler med øynene. Men han er faktisk helt lik mot sine egne venner også. Det skal ikke mye til før han dømmer hvem som helst egentlig, han er bare veldig arrogant. Vanskelig dette :( 

Jeg forteller min kjæreste minimalt om mine venners liv. Jeg synes ikke det er fair når han viser så lite interesse overfor dem. Forteller ham mest om min familie bare. 

Min kjæreste er og- tilsynelatende - arrogant, og jeg har inntrykk av at han lett mister kontakt med venner fordi han er utålmodig og lite fleksibel. Jeg har også inntrykk av at andre ikke så lett forstår ham, heller. Det er ikke lett å finne sin plass om man er litt spesiell. Han må likevel også gjøre en innsats selv. 

AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (3 timer siden):

Ja det er det jeg prøver å forklare ham. Men han sier at han mener det han mener, og det gjør han med alle og kommer alltid til å gjøre. Han pakker ikke inn ting...

Å ikke pakke inn ting kan være positivt, inntil et visst punkt hvor det å dele uten filter/forskjønnelse bare blir i beste fall unødvendig og i verste fall slemt.

Skrevet

De negative tingene han henger seg opp i hos egen venner og dine venner trigger ting han ikke liker hos seg selv. 

Det høres utrolig slitsomt ut å bo sammen med en som bare kommenterer negative ting. Vet ikke om jeg hadde taklet det på sikt. Det går an å jobbe med selv og la tankene gå gjennom et filter før de eventuelt kommer ut gjennom munnen. Det er en dårlig unnskyldning at han bare er sånn. 

Alle har flere sider, også litt «rare» og uperfekte og det er jo det som gjør oss interessante. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MarieV skrev (3 timer siden):

Ja da hadde han nok blitt provosert tenker jeg. Og sagt at DE kunne ikke sagt noe om HAN, fordi han selv er så oppegående osv. 

Ja jeg er ganske oppgitt merker jeg 

Du tror han hadde blitt provosert ved tanken på at andre kunne kritisert ham? Og kritiserer han aldri seg selv i en konflikt, eller er åpen for at han gjør noe feil/gjøre ting bedre? Da er han vel i så fall ikke helt klar for et nært forhold til andre personer, tenker jeg. Vi gjør alle feil, også de mer "oppegående" blant oss. Er man en steil person, bør man aktivt utfordre seg sjøl på å mer ydmykhet. Mange brå folk klarer det med årene. De blir rundere i kantene og roser mer. 

Er man raus, bør man derimot øve seg på å stille krav. Det er viktig, det også! Jeg skjelte ut min kjære etter noter her om dagen, sa han alvorlig fikk skjerpe seg om han skulle være del av mitt liv.  Sa bla at han som er så intelligent (les, oppegående) bør kunne levere mye bedre enn det han gjør. Tenkte at enten så tåler han ikke å høre sånt, og da er forholdet lost case, eller så vil han step it up fordi han respekterer min mening. I ettertid har han vært som en annen mann, langt mer omtenksom og tom begynt å rose min familie etc. 

Du kan også kreve ting av din kjæreste. Det er ikke gitt av hvem som helst får være del av ditt liv, uansett oppførsel.

• Liker 4
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)
MarieV skrev (4 timer siden):

.Men han sier at han mener det han mener, og det gjør han med alle og kommer alltid til å gjøre. Han pakker ikke inn ting og han er som han er. 

Mennesker som forsvarer dårlig oppførsel med en typ "jeg er som jeg er"- retorikk er sjeldent noe å samle på. Det viser en trass mot å korrigere seg selv i forhold til andre, og det er ikke akkurat en slik person man vil ha i et forhold.

Du burde heller ikke tillate deg selv å være en del av eller jatte med i samtaler hvor han baksnakker folk.  Her må nesten du stå opp for venninnene dine.  Å vente med å slenge dritt om folk til etter de har gått er også smålig og feigt.

Endret av Muffin man
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at dette er hans (litt rare) form for humor? Han kan jo ikke være bare dårlig siden du tross alt har valgt å flytte sammen med ham? 

Eller kan det være at han er veldig usikker og føler at du er mye mer positiv til alle andre og kritiserer ham mye? Kjenner meg selv litt igjen i det. Hadde en kjæreste som roste alle vennene sine opp i skyene, men kritiserte det meste jeg gjorde. Etter hvert ble jeg så dritt lei av å høre om alle de perfekte menneskene han kjente at det glapp ut negative kommentarer om de, for å balansere det på en måte. 

Anonymkode: d4e73...69a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...