AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Har fått hentemelding i posten idag om at det er en pakke som venter mitt barn ( på 4år i barnets navn ) på postkontoret , avsenderen står det ikke hvem er , men pakken er sendt fra Kina . vi har ikke bestilt noenting og ikke kjenner vi noen i Kina . Hva kan dette være og hvordan vet noen i kina om barnets fulle navn og adresse? Anonymkode: a1b2a...ad4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Er det virkelig pakkemelding fra Posten, eller er det lureri? Jeg får stadig vekk meldinger om pakker som bare er tull. De vil bare at jeg skal åpne lenken. Vanskelig å si akkurat hvor de har fått navn og adresse, men det er jo ikke uvanlig at det lekker. Barnet kan være medlem av en bokklubb for eksempel, eller du har registrert navnet i en app barnet bruker. Anonymkode: 4bdf8...934 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Tipper det er en bestemor eller lignende som har bestilt noe søtt fra Wish som en overraskelse. Anonymkode: ee4d7...21b 12
Sensi Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Er det på sms du har fått melding? Isåfall ikke åpne. Er det fysisk lapp, så kan du jo bare dra å hente og se? Stemmer adressen? Kan det være en annen adresse og da en annen person som heter det samme som din datter? 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 I 2020 fikk flere personer i Canada mystiske pakker fra Kina i posten, med frø. Hvorfor vet man ikke, men det kan jo tenkes frøene var invaderende arter man ikke måtte sette i jorda.. Kan du ikke spør noen nære og kjære om det er de som har bestilt noe? Jeg ville ikke trykket på en link, eller hentet en pakke uten og ha visst hva konteksten er. Anonymkode: 11573...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Det er en fysisk lapp . ingen besteforeldre som kan bestille , så det er utelukket. vurderer å ikke hente pakken, adressen og navn alt stemmer ingen rundt oss her med samme navn ( veldig sjeldent navn på barnet ) ingen flere I Norge som heter det. Anonymkode: a1b2a...ad4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en fysisk lapp . ingen besteforeldre som kan bestille , så det er utelukket. vurderer å ikke hente pakken, adressen og navn alt stemmer ingen rundt oss her med samme navn ( veldig sjeldent navn på barnet ) ingen flere I Norge som heter det. Anonymkode: a1b2a...ad4 Ikke hente? Hvorfor det? Har ungen din noen fiender liksom? Anonymkode: 73112...cd3 39
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Man vet jo aldri . ( ikke ungen men hva med oss foreldre , er jo tydelig noen som kødder med oss) Anonymkode: a1b2a...ad4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er en fysisk lapp . ingen besteforeldre som kan bestille , så det er utelukket. vurderer å ikke hente pakken, adressen og navn alt stemmer ingen rundt oss her med samme navn ( veldig sjeldent navn på barnet ) ingen flere I Norge som heter det. Anonymkode: a1b2a...ad4 Nå var jo ikke akkurat tittelen besteforelder poenget med innlegget mitt, da... Anonymkode: ee4d7...21b 12
MyMichelle Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Gå til Posten og spør om det er riktig at det er kommet en pakke. Så kan du få en annen til å åpne den i tillfelle det er en bombe 😆 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 I disse svindlertider er det lett å bli paranoid. Men tenk på det. Hva er det verste som kan skje? Få en regning på noe har bestilt? Ta med pakkeseddelen på posten og forklar. De har sikkert vært borti problemstillingen før og har gjerne noen gode tips. Kanskje pakken kan åpnes imens du er der og leveres igjen om der er en feil eller en spøk. Anonymkode: 854b3...47c 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I disse svindlertider er det lett å bli paranoid. Men tenk på det. Hva er det verste som kan skje? Få en regning på noe har bestilt? Ta med pakkeseddelen på posten og forklar. De har sikkert vært borti problemstillingen før og har gjerne noen gode tips. Kanskje pakken kan åpnes imens du er der og leveres igjen om der er en feil eller en spøk. Anonymkode: 854b3...47c *regning på noe du IKKE har bestilt skulle det stå Anonymkode: 854b3...47c
nordlending Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Dere har ikke bestilt noe på ebay etc., også har navnet til barnet ligget på autofyll i nettleseren? Holdt på å bestille noe i mannens navn fordi hans lå inne automatisk, etter en gang vi måtte bestille noe fra min mobil (jeg hadde bestilt ting i mitt navn i ettertid, så hans navn skulle ikke kommet opp). 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: I disse svindlertider er det lett å bli paranoid. Men tenk på det. Hva er det verste som kan skje? Få en regning på noe har bestilt? Ta med pakkeseddelen på posten og forklar. De har sikkert vært borti problemstillingen før og har gjerne noen gode tips. Kanskje pakken kan åpnes imens du er der og leveres igjen om der er en feil eller en spøk. Anonymkode: 854b3...47c Dette. Dra til posten, forklart (kort og konsist!!! Ingen lang avhandling, to setninger er nok), og åpne den mens du fremdeles står i disken. Da leverer du den tilbake med det samme hvis du ikke vet hva det er. Anonymkode: 7a444...2c8 10
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 Hent pakken og oppdater denne tråden. Er nysgjerrig 😅 Anonymkode: ae777...e3d 13 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen lang avhandling, to setninger er nok You wish, post-i-butikk-ansatte Anonymkode: a8fad...8de 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 Nå ble jeg nysgjerrig 😅😅 Kan du ikke hente pakken og åpne? Vil gjerne vite hva som er i pakken 😅😅 Anonymkode: df6ab...781 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå