Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i dåp til en gutt. Vi vurderer å kjøpe en barnehagesekk og fylle den med litt praktisk og gøy som barnet får bruk for. Puslespill, bok, barneservise, pledd og lignende. Hver ting er jo ikke så dyr, men det kommer til å koste litt til sammen. Tenker dere det er en ok ting å gi, eller burde vi heller gi èn dyr ting? 

Anonymkode: d86f4...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Et annet alternativ jeg har tenkt på er en kurv med diverse turutstyr. Kniv med gravert navn, turkopp, sitteunderlag osv som barnet kan bruke når det blir eldre. Det er kanskje mer passende? 

Anonymkode: d86f4...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Mange gir barnepledd fra Røros, et barneservice eller en eventyrbok i gave til dåp, vil si det er ganske voldsomt om dere kommer med en sekk som inneholder det andre gir som enkeltgave.

Hvis familien er turglad foreslår jeg et medlemskap i Barnas Turlag, gjelder fra innmelding til barnet er 12 år. 

Anonymkode: ff27d...623

AnonymBruker
Skrevet

Sekk er ok. Servise gir alltid noen. Puslespill osv er bedre å gi når barnet blir eldre. Hva med en god matboks og drikkeflaske, og evt turkopp?

Anonymkode: 37a18...001

• 10 måneder senere...
Skrevet

Ryddet for reklame. 

_popcorn_, adm

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, grandtante, skal  barnedåp. Er analfabet når det gjelder gaver. Har få slektninger og hele slekta har som meg, god økonomi. Inspirert fra en annen gammel tråd, hentet jeg denne ideen:

https://www.bergans.com/no/barn/ryggsekker/tursekker/lilletind-12-jade-green-dark-jade-green?att=MTJM

Er jeg på jordet? Burde jeg kjøpe et Røros barneteppe og putte oppi? Jeg synes 500 kr var litt lite. Ja, vi må kjøpe flybilletter og bo på hotell, men det teller ikke, synes jeg. 

Så litt på denne og som jo er et supert ryggsekkmerke, men vi snakker jo om et barn og jeg liker å kjøpe norske produkter.

https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/tempest-11-junior-2021

Og nei, jeg skal ikke til gullsmeden for å kjøpe gave.

Anonymkode: 01216...84b

AnonymBruker
Skrevet

Noen? Se over

Anonymkode: 01216...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...