Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blæ, fikk ikke jobben jeg ønsket. De skrev at jeg er velkommen til å søke igjen i fremtiden. Skal jeg svare eller bare droppe det? Kunne tenke meg å jobbe der på sikt.

Anonymkode: 84cc2...1aa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du svarer ikke. Det er mest sannsynlig en automatisk generert avslagsmail, og ikke noe du behøver å svare på.

Anonymkode: e4980...2a1

• Liker 22
Skrevet

Nei, slik er ikke nødvendig å svare på, de sender den til alle som ikke får jobben.

• Liker 3
Gjest Some guy
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Blæ, fikk ikke jobben jeg ønsket. De skrev at jeg er velkommen til å søke igjen i fremtiden. Skal jeg svare eller bare droppe det? Kunne tenke meg å jobbe der på sikt.

Hvis det er personlig avvisning, så vær hyggelig og svar siden du sier du vil jobbe der på sikt. Skader ikke og tar ingen tid. Er det automatisk generert mail el. lignende så er det ikke så viktig. 

Men tips til deg. Ikke søk når de søker etter ansatte. Mange søkere og stor konkuranse. Vent til de ikke søker og stikk innom med åpen søknad og lever rett til sjefen. Mye større sjans for at de kanskje kan tenke seg en vikar eller deltid eller ringehjelp eller lignende. 

Ofte ansetter bedrifter venner til ansatte eller andre kjente fordi det er så mye pes med å legge ut annonser. 

AnonymBruker
Skrevet
Some guy skrev (6 timer siden):

Hvis det er personlig avvisning, så vær hyggelig og svar siden du sier du vil jobbe der på sikt. Skader ikke og tar ingen tid. Er det automatisk generert mail el. lignende så er det ikke så viktig. 

Men tips til deg. Ikke søk når de søker etter ansatte. Mange søkere og stor konkuranse. Vent til de ikke søker og stikk innom med åpen søknad og lever rett til sjefen. Mye større sjans for at de kanskje kan tenke seg en vikar eller deltid eller ringehjelp eller lignende. 

Ofte ansetter bedrifter venner til ansatte eller andre kjente fordi det er så mye pes med å legge ut annonser. 

Lurer på hvilken bransje du jobber i 🤪

Anonymkode: e0990...301

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er sånt de skriver tik alle... jeg har selv fått sånn beskjed, også har jeg søkt der neste gang det ble ledig jobb. Samme svar tilbake da og. 

Anonymkode: 30963...09e

AnonymBruker
Skrevet
Some guy skrev (6 timer siden):

Det tipset her gjelder kun dersom du jobber i butikk eller i serveringsbransjen…

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Some guy said:

Men altså, det ene utelukker ikke det andre. Dersom man ønsker å jobbe for en bestemt bedrift så burde man selvsagt søke når de utlyser en passende stilling.

Anonymkode: 0e501...187

Gjest Some guy
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men altså, det ene utelukker ikke det andre. Dersom man ønsker å jobbe for en bestemt bedrift så burde man selvsagt søke når de utlyser en passende stilling.

Anonymkode: 0e501...187

Jojo. Men jeg sier bare at det er muligheter for å søke selv om de ikke aktivt søker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i å være ringevikar, så kan du vel kanskje ta kontakt og formidle akkurat det iallefall? Da får du en fot innafor, og de har jo allerede et inntrykk av deg. 

Anonymkode: 9fe2c...fb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tipset her gjelder kun dersom du jobber i butikk eller i serveringsbransjen…

Neida. Det gjelder hos oss, industribedrift. Ansetter mye folk fra åpne søknader.

Anonymkode: 4e0aa...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Spør hvorfor du ikke fikk den, hva du kunne gjort annerledes.

Anonymkode: 05601...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 6.52):

Ikke det en gang. Pga personvern så kaster vi alle papirsøknader rett i makuleringsmaskinen. Bedrifter bruker elektroniske søknader for å sortere ut søkere, og at folk leverer på papir utenfor systemet er ikke positivt. 

Anonymkode: 8eb34...f55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 6.52):

Ikke meg du siterte, men jeg har jobbet i privat poliklinikk og vi ansatte folk som sendte åpen søknad vi. Tror det er vanlig mange steder. Nå jobber jeg i en nettbutikk, så er jo butikk-bransjen, men der også kommer det åpne søknader. Alle arb.givere jeg har vært borti misliker intervju-/søknadsprosessen.  Så bare å sende åpen søknad 👍🏻

Anonymkode: 0623e...f0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke det en gang. Pga personvern så kaster vi alle papirsøknader rett i makuleringsmaskinen. Bedrifter bruker elektroniske søknader for å sortere ut søkere, og at folk leverer på papir utenfor systemet er ikke positivt. 

Anonymkode: 8eb34...f55

Man kan da fint sende på e-post selvom man stikker innom…. 

AnonymBruker
Skrevet
Some guy skrev (På 10.5.2022 den 23.51):

Det fungerer ikke i det offentlige, altså, for der er det krav om en åpen prosess der alle har lik mulighet til å søke, mest for å sikre best mulig søkere til jobben. 

Anonymkode: 62f01...49c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterte, men jeg har jobbet i privat poliklinikk og vi ansatte folk som sendte åpen søknad vi. Tror det er vanlig mange steder. Nå jobber jeg i en nettbutikk, så er jo butikk-bransjen, men der også kommer det åpne søknader. Alle arb.givere jeg har vært borti misliker intervju-/søknadsprosessen.  Så bare å sende åpen søknad 👍🏻

Fungerer ikke sånn i større firma, hverken privat eller offentlig. 

Anonymkode: e0990...301

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det fungerer ikke i det offentlige, altså, for der er det krav om en åpen prosess der alle har lik mulighet til å søke, mest for å sikre best mulig søkere til jobben. 

Anonymkode: 62f01...49c

Jeg fikk faktisk min første ordentlige jobb etter studiene ved å sende e-post til en kommune for å høre om de hadde behov for min kompetanse. Et engasjement ble etter hvert til fast jobb. Det er på ingen måter vanlig, men det er ikke umulig.

Anonymkode: 2f169...fd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 23.31):

Skriv at du ikke kommer til å søke igjen. De fikk en sjanse og tok den ikke. Suckers. 

Anonymkode: 04032...b57

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det man skal svare på noe sånt, da? Og hvorfor skal man svare?

"Ja, kanskje det?" ?

Anonymkode: 702c0...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...