AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Hun sitter med administrasjon. Fått høre flere ganger hvor ofte jeg har handlet fra det og det stedet. Nå nylig sa jeg for å teste, nei det er første gang jeg har bestilt fra Lekekassen. Så sier hun at hun vet at jeg handlet fra 2017 fordi hun har full oversikt. Hvordan får de slik oversikt? Telefonnummeret de søker opp eller? Har lyst å bytte telefon nummer eller bytte navn om alt skal overvåkes så jævlig. Uansett om de har taushetsplikt eller hva de har så vet jeg at hun overvåker mine kjøp via posten, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 3ec03...c81 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 10. mai 2022 Meld henne til arbeidsgiver. Anonymkode: f5ab3...772 52 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Meld henne til arbeidsgiver. Anonymkode: f5ab3...772 Nei det er ikke ønsket mitt... vet ikke om det er ulovlig heller.. men hvordan kan jeg løse det på en annen måte? Hvordan ser ut alt samlet? Hun kan også se underskrifter, at den og den har hentet for meg. Så hun avslørte på en måte at jeg datet via å se på hvem som hentet pakker for meg Anonymkode: 3ec03...c81
Populært innlegg Sirah Skrevet 10. mai 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke ønsket mitt... vet ikke om det er ulovlig heller.. men hvordan kan jeg løse det på en annen måte? Hvordan ser ut alt samlet? Hun kan også se underskrifter, at den og den har hentet for meg. Så hun avslørte på en måte at jeg datet via å se på hvem som hentet pakker for meg Anonymkode: 3ec03...c81 Dette kan jo umulig være lovlig? Jeg hadde glatt meldt henne til arbeidsgiver.... 41 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Bytt utleveringssted. Anonymkode: 18f27...cea 13
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Det der er meget spesielt. Anonymkode: 51ad4...1db 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Det der er ulovlig overvåkning og du BØR melde det både til arbeidsgiveren hennes og til Datatilsynet. Anonymkode: b9fc1...6aa 34 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Det der er langt i fra lovlig Anonymkode: 0e5f6...78f 12
Gjest Some guy Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Syns dette går rimelig langt inn på privat livet. Er klar over at folk i adm. har slik tilgang. Enten de jobber I posten eller banken. Men det at hun søker deg er langt over grensen. Hun kan ikke vite hva du får uten å søke deg opp. Og dette gjor hun med overlegg. Jeg forstår videre at du ikke vil ta dette opp med posten fordi dere er gode venniner. Men du må prate med henne om dette. Fortelle at dette er overtredelse av ditt privatliv og at du ikke er så komfortabel med dette. Det du vil fram med denne praten er at hun avtaler med deg å ikke søke deg opp mer. Du kan ikke være sikkert på at hun ikke gjore det, men i tilfelle det skulle komme opp at hun likevell gjorde det og brøt «kontrakten» så har du fulle rett til å ta dette videre og snakke om krenkelse av privatlivet med de i posten ang. henne.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun sitter med administrasjon. Fått høre flere ganger hvor ofte jeg har handlet fra det og det stedet. Nå nylig sa jeg for å teste, nei det er første gang jeg har bestilt fra Lekekassen. Så sier hun at hun vet at jeg handlet fra 2017 fordi hun har full oversikt. Hvordan får de slik oversikt? Telefonnummeret de søker opp eller? Har lyst å bytte telefon nummer eller bytte navn om alt skal overvåkes så jævlig. Uansett om de har taushetsplikt eller hva de har så vet jeg at hun overvåker mine kjøp via posten, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 3ec03...c81 Herregud😳 Hadde meldt fra! Anonymkode: 44c29...1dc 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bytt utleveringssted. Anonymkode: 18f27...cea Nei det har ikke noe å si, hun jobber i posten, ikke i butikk. Jeg bruker flere utleveringssteder faktisk, har jeg en del fri på turnusen velger jeg nærmest hjemmet, når jeg jobber mye velger jeg nærmest jobben.. Anonymkode: 3ec03...c81 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Sirah skrev (9 minutter siden): Dette kan jo umulig være lovlig? Jeg hadde glatt meldt henne til arbeidsgiver.... Jeg vet ikke hva hun søker med.. er det personnummer så vet jeg at det er ulovlig men hvis det er navn og nummer så står jo det uansett på 1881 😬 derfor jeg vil finne ut hvordan systemet er før jeg eventuelt vil melde i fra. Er det personnummer så vil jeg melde i fra uansett, men jeg er redd vennskapet blir ødelagt. Hun er venninnen jeg har kjent lengst. Anonymkode: 3ec03...c81
Fireflies Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det har ikke noe å si, hun jobber i posten, ikke i butikk. Jeg bruker flere utleveringssteder faktisk, har jeg en del fri på turnusen velger jeg nærmest hjemmet, når jeg jobber mye velger jeg nærmest jobben.. Anonymkode: 3ec03...c81 Det er ikke en venninne. Posten har veldig strenge regler på personvern. Meld det inn til posten og datatilsynet. 15 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hva hun søker med.. er det personnummer så vet jeg at det er ulovlig men hvis det er navn og nummer så står jo det uansett på 1881 😬 derfor jeg vil finne ut hvordan systemet er før jeg eventuelt vil melde i fra. Er det personnummer så vil jeg melde i fra uansett, men jeg er redd vennskapet blir ødelagt. Hun er venninnen jeg har kjent lengst. Anonymkode: 3ec03...c81 Hun har uansett ikke lov til å bruke dine personopplysninger til å søke opp irrelevant informasjon i arbeidsforbindelse for å tilegne seg opplysninger hun ikke har noe med. Det er å utnytte systemet, det er overvåking, og det er ikke lov. Anonymkode: e4a71...dd3 21 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 En ting er at hun snoker, noe som i seg selv er ulovlig, men at hun til og med sier det til deg er jo helt på jordet. Her melder du i fra til arbeidsgiver. Hun snoker sikkert i dette for alle hun kjenner. Anonymkode: 2b117...8dd 23 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Haha. Historikken din kommer jo opp når hun leverer ut pakker. Feks om du bestiller fra babybanden så kommer alle pakker du har hentet ut opp på skjermen hennes. Litt som i appen vettu Anonymkode: 68c9c...db7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 Helt enig med de andre, men voldsomt mange pakker du får da? Anonymkode: 82d3d...56c
Akryl Skrevet 10. mai 2022 #18 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hun sitter med administrasjon. Fått høre flere ganger hvor ofte jeg har handlet fra det og det stedet. Nå nylig sa jeg for å teste, nei det er første gang jeg har bestilt fra Lekekassen. Så sier hun at hun vet at jeg handlet fra 2017 fordi hun har full oversikt. Hvordan får de slik oversikt? Telefonnummeret de søker opp eller? Har lyst å bytte telefon nummer eller bytte navn om alt skal overvåkes så jævlig. Uansett om de har taushetsplikt eller hva de har så vet jeg at hun overvåker mine kjøp via posten, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 3ec03...c81 Det er ulovlig å søke folk dersom det ikke er tjenestlig behov for det. Du kan be til og med å få innsyn om hvem som har søkt på deg fordi du mistenker noe. Du kan gi hint til venninna at dette er ulovlig. Gjør det for hennes beste fordi hun vil få sparken hvis det oppdages. Det er sannsynlig at hun sjekker flere personer. Det har noe med uvaner å gjøre 10 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 Ulovlig! Litt avsporing her, men min bror er lærer på ungdomskolen, og der var det en elev som fortalte høyt i klassen hva min bror har i årslønn, og også hva rektor tjente og en annen lærer. Eleven gjorde da narr av hvor dårlig lønn lærerne hadde, og sa at moren tjente mye bedre. Eleven fortalte at moren jobbet på lønnsavdelingen i kommunen, og hadde ansvar for lønnen til lærerne. Moren til eleven hadde da sjekket ut hva de tjente og fortalt barnet sitt. Anonymkode: 41850...552 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig med de andre, men voldsomt mange pakker du får da? Anonymkode: 82d3d...56c Litt shoppemani... på det verste 6-8 pakker i uken i en del måneder😇 Barna trenger klær, sko, sekker osv og alt de trenger handler jeg på nettet, i tillegg bursdagsgaver til barnebursdager, kjæresten osv.. 😅 Anonymkode: 3ec03...c81 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå