Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn fra et tidligere forhold som har bodd 50% hos min kone og meg. Da jeg giftet meg snakket vi om barn og jeg var positiv. Senere har jeg ombestemt meg, men ikke turt å si det.  Mitt siste barn forlater redet snart og jeg vil at vi skal være fri. Hun har vært bonusmor i 8 år og har selv sagt at det blir deilig når sistemann forlater redet.
Hvordan kan jeg forklare at jeg har ombestemt meg og at dette er best for forholdet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun ytret ønske om barn i det siste da?

Anonymkode: 26c38...957

AnonymBruker
Skrevet

Du sier bare at du er veldig lei deg, men du har dessverre kastet bort tiden hennes. 

Anonymkode: 9220a...8fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor gamle er dere og har hun ikke ønsket å få dette barnet i løpet av 8 år?  Kanskje hun ikke vil ha likevel vist hun snakker om at det skal bli godt. 

Anonymkode: 1b772...989

AnonymBruker
Skrevet
He-Man skrev (5 minutter siden):

Jeg har to barn fra et tidligere forhold som har bodd 50% hos min kone og meg. Da jeg giftet meg snakket vi om barn og jeg var positiv. Senere har jeg ombestemt meg, men ikke turt å si det.  Mitt siste barn forlater redet snart og jeg vil at vi skal være fri. Hun har vært bonusmor i 8 år og har selv sagt at det blir deilig når sistemann forlater redet.
Hvordan kan jeg forklare at jeg har ombestemt meg og at dette er best for forholdet?

Vær ærlig og spør henne hva hun føler i forhold til å få barn når dine snart forlater redet. Si at du føler deg faktisk ferdig og hvor står hun i dette.

Anonymkode: 0300a...eff

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er din kone? 

Anonymkode: 6fded...fea

Skrevet

Hvis dere har vært aktivt prøvere i 8 år uten at hun har blitt gravid, så blir hun det neppe nå.

AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle det så fort som mulig, for da har hun sannsynligvis dårlig tid til å finne noen andre. 

Anonymkode: 8f162...1db

AnonymBruker
Skrevet

Du var tydeligvis ikke provoserende nok her, bedre lykke neste gang.

Anonymkode: 6067c...000

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hvor gamle er dere og har hun ikke ønsket å få dette barnet i løpet av 8 år?  Kanskje hun ikke vil ha likevel vist hun snakker om at det skal bli godt. 

Anonymkode: 1b772...989

Hun er 35 og jeg er 42. Jeg har overtalt henne til å vente med barn til barna mine flytter ut. På søkehistorikken hennes så er det MASSE søk på graviditet, baby og lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til i tomt hus, da.

Anonymkode: aed90...145

AnonymBruker
Skrevet

Er lov å skifte mening, selv når det gjelder det å få barn. 

Ingen kan tvinge deg til å få barn selv om du tidligere har sagt at du ønsker barn.

Hun vil selvfølgelig, forutsatt at hennes ønske om barn er veldig sterkt bli veldig såret og lei seg. Så går hun inn på Kvinneguiden for å få støtte. Kvinnene på Kvinneguiden er samstemte at du er en idiot, de vil anbefale henne å slutte med prevensjon, og ha masse sex med deg. (Menn flest liker ikke kondomer i et forhold, så da er det ditt ansvar å ikke få barn). Så snart hun er gravid så vil (de fleste fra lav sosioøkonomisk bakgrunn) si at hun må flytte fra deg og henvise til alle stønader hun kan få av staten, samt kreve bidrag fra deg. 

Du står da igjen med et par valg Mr. Du må nesten velge å bite i det suret eplet og få barn med denne kvinnen og aldri nevne noe om at du ikke ønsker barn, eller så må du gjøre det slutt så snart barnet ditt har flyttet ut av huset. For å leve med en kvinne som ønsker barn, som du har lovet å få barn med, men ikke lyst lenger. Det er en situasjon som er helt uholdbar. 

Anonymkode: 5254a...15f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare være ærlig. Det er lov å ombestemme seg. Det som ikke er greit er om du ikke sier noe nå, men lar tiden fortsette å gå. Hun er 35 år og vil nok kjenne at den biologiske klokken tikker. Hun må faktisk få valget mellom å være barnløs sammen med deg, eller bryte ut og finne noen andre å få barn med før det er for sent. Det er ikke riktig at du skal frarøve henne muligheten til å få barn, spesielt ikke når det åpenbart var noe du sa ja til når dere ble sammen. 

Anonymkode: d6e36...3ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Lov å ombestemme seg, men man er en bra dust om man gjør det i viten at man har overtalt med å vente til de andre barna har forlatt redet, visst om hennes store ønske og frarøvet hennes siste mulighet. 

Du har ikke vært ærlig i starten og det skal hun nå betale for. Egoistisk.

• Liker 2
Skrevet

Det hele er komplisert.

Moren til barna mine har bevis på at jeg har vært utro med min kone sin venninne. Moren til barna mine vil ikke at barna våre skal få halvsøsken. Jeg har derfor gjort avtale med moren til barna mine at jeg ikke skal få flere barn.

Min kone tror at vi planlegger å få barn når sistemann flytter ut. Jeg har ikke lyst på barn hvis det kan føre til skilsmisse. Jeg kjenner moren til barna mine og vet at hun ikke kommer med tomme trusler.

Gjest tullerikke
Skrevet

Dette er et troll. Han har ørten brukere her inne

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg har vært utro og har lovt ekskona at jeg ikke skal lage halvsøsken til de to jeg har fra før fordi hun vet om utroskapen. Jeg vil ikke ha flere barn, så du må finne en annen mann å få barn med"

Sånn kan det gjøres. 

Anonymkode: 35844...c98

Skrevet

Du er bare ærlig med henne ...  

Man kan mene og ønske noen ting og det kan forandre seg i løpet av år. Det jeg ofte tenker, hvis jeg skal relatere det til meg selv på generell basis, er at problemet er ikke at vi endrer oss, men at vi glemmer å fortelle hverandre om det. 

Ta en snakk med henne. Det er mulig hun vil klandre deg, men ærligheten din vil uansett gi henne valg. Vi vil ikke holde partneren vår for narr, ikke sant? Det er en dårlig fundament for et godt samliv videre. 

AnonymBruker
Skrevet
He-Man skrev (8 timer siden):

Hun er 35 og jeg er 42. Jeg har overtalt henne til å vente med barn til barna mine flytter ut. På søkehistorikken hennes så er det MASSE søk på graviditet, baby og lignende.

Men hvorfor gifte seg med en kvinne som ønsker barn ? Hun har bare noen få år igjen å være fertil så det er stygt gjort mot henne å frata henne mulighet til å bli mor.

Anonymkode: 4085f...d2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor gifte seg med en kvinne som ønsker barn ? Hun har bare noen få år igjen å være fertil så det er stygt gjort mot henne å frata henne mulighet til å bli mor.

Anonymkode: 4085f...d2c

Jeg ønsker egentlig å få barn jeg også, men moren til barna mine vil ikke at barna våre skal få halvsøsken. Hun har truet med å ødelegge ekteskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...