AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Jeg er så redd for å bli tatt for plagiat. Jeg føler jeg har henvist til kilder så godt jeg kan. Jeg føler jeg har alt for mye sitater osv, men alt er henvist til kilder og jeg har skrevet ting på min måte så godt jeg kan. Er det flere som pleier å være stressa for å bli tatt for plagiat? Anonymkode: 04df1...5fa
Gjest Hottentått Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Nei. Hvis du er stressa for det har du nok skrevet altfor mye likt/sitater og det blir sjelden en god oppgave. Spørs litt om du er på vgs eller høyere utdanning. På høyere utdanning stilles det også høyere krav til fritt ord i oppgavene. Så; hvis du er redd for å bli tatt for plagiat burde du bare gå inn og endre litt. Ikke så store endringer som skal til som oftest ☺️
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Hvilket år går du? Vgs eller høyere utdanning? Husker at jeg var stressa over det i starten av studiet fordi det var mye strengere. Jeg følte jeg plagierte fordi en alltid mæ bruke kilder. Det var bare angst, og fikk aldri noe tilbakemelding på plagiat. Det blir enklere når du har studert lenger ☺ Anonymkode: 1de85...a83
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilket år går du? Vgs eller høyere utdanning? Husker at jeg var stressa over det i starten av studiet fordi det var mye strengere. Jeg følte jeg plagierte fordi en alltid mæ bruke kilder. Det var bare angst, og fikk aldri noe tilbakemelding på plagiat. Det blir enklere når du har studert lenger ☺ Anonymkode: 1de85...a83 Er førsteårsstudent på høyre utdanning. Har henvist til kilder nesten hele tiden, men er likevell redd for om jeg ikke har vært flink nok til å bruke mine egne ord. ts Anonymkode: 04df1...5fa
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Så lenge du refererer skal du ikke bekymre deg for mye. Førsteårsstudenter får også bittelitt mer slack. Anonymkode: a2b3c...43a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 jeg skrev en full setning fra nettet uten å kildehenvise, ble ikke tatt for plagiat, det var ikke engang skrevet som 'sitat' men inn i drøftelsen min. jeg tror det er en grense rundt 10 prosent som må være til stede for å få plagiat, står noe lignende på nettet, sjekk universitetet ditt. Anonymkode: 636f1...88d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er førsteårsstudent på høyre utdanning. Har henvist til kilder nesten hele tiden, men er likevell redd for om jeg ikke har vært flink nok til å bruke mine egne ord. ts Anonymkode: 04df1...5fa Du kan kjøre egen plagiatsjekk. Den er kanskje ikke 100%, men gir likevel en god pekepinn om hvordan det ligger an. Bruk f.eks. denne: https://www.prepostseo.com/no/plagiarism-checker Anonymkode: f64bf...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå