Gå til innhold

Boligområde i Oslo med kort reisevei til Ullevåll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke områder anbefales med kort reisevei til Ullevåll-området? Reise kan være elsykkel, trikk, tog, eller t-bane. Spiller ingen rolle.

Bør også være et område med litt natur, mest lave boliger (få blokker), og ikke så mange innvandrere. Prisklasse kan gjerne være rundt 13-15 millioner og leilighet eller et hus.

Anonymkode: fd91f...6b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange innvandrere er greit? Er det mørke innvandrere eller gjelder det svensker og dansker også?

Anonymkode: f1d49...c86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å se på et kart. 

Anonymkode: b34d4...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange innvandrere er greit? Er det mørke innvandrere eller gjelder det svensker og dansker også?

Anonymkode: f1d49...c86

Sånn ca. 10-15% av elevene i barneskolene der, og jeg mener selvfølgelig ikke-vestlige innvandrere.

AnonymBruker
Skrevet

Ullevål Hageby og Tåsen. Men du får ingen villa til den prisen😂

Anonymkode: e0596...47e

• Liker 1
Skrevet

Du kan se på nesten alt når elsykkel er blant framkomstmidlene du syns er greit. Det er først etter jeg kjøpte elsykkel at jeg virkelig ble effektiv i å komme meg rundt i Oslo. Mye av Groruddalen og Søndre Nordstrand ryker pga kravene dine til skoler. Ellers er kanskje cluet hva slags natur du er ute etter, er det f eks sommer og sjø ville jeg tenkt Oslo vest (nærme sjøen) eller Nordstrand, liker du alpin nær Tryvann eller Grefsen, liker du langrennsløyper nær Nordmarka eller Østmarka. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke områder anbefales med kort reisevei til Ullevåll-området? Reise kan være elsykkel, trikk, tog, eller t-bane. Spiller ingen rolle.

Bør også være et område med litt natur, mest lave boliger (få blokker), og ikke så mange innvandrere. Prisklasse kan gjerne være rundt 13-15 millioner og leilighet eller et hus.

Det går ikke tog til Ullevål...

Anonymkode: d2407...889

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordre Aker er vell der du bør se. Dyr bydel hvis du ønsker enebolig, men veldig fint. Eventuelt kan du forflytte deg et hakk bortover til Tonsenhagen og Årvoll i eneboligområdene der. Tror det ligger hakket under prismessig, dyrt der også, men ikke like kvast. 

Vestre Aker og Ullern har også forholdsvis kort vei til Ullevål. I grunn er Oslo såpass lite i areal at du egentlig kan bo i hele byen. Men hvis du vil ha umidellbar nærhet til Ullevål i et eneboligområde ville jeg nok godt for Nordre Aker, da kan du komme deg fort hjem uten kø, kollektivforbindelsen er god og du kan også gå eller sykle. Da er det bare å se på finn og se hvor langt penga rekker. 

Anonymkode: cec22...a30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går ikke tog til Ullevål...

Anonymkode: d2407...889

Går tog til Nydalen eller Gresfen da, men er selvfølgelig en god gåavstand. Kjenner en som tar toget derfra til jobb og løper til Ullevål hver dag til/fra jobb. Så hvis man er en skikkelig mosjonist så er det sikkert en god treningsdeal for noen.  

Anonymkode: cec22...a30

Skrevet

Hva defineres som "kort reisevei"? Alt er ganske relativt, men man kommer ganske langt med t-bane på 15 minutter. Så om kravet er å være på Ullevål med maks 15 minutter reise kommer kan man se på områder fra Veitvet til Tøyen om man følger ruta til bane 4 Vestli. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...