Gå til innhold

Mat som holder meg lenge mett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker veldig lang tid på å bli sulten hvis jeg spiser egg og bacon. To egg og fire striper bacon, enten på to brødskiver eller på to rundstykker. Ingenting annet, bare stekt egg, bacon og litt pepper.

Det er lite annet som holder kroppen fornøyd lenger enn det. Hvis jeg spiser i titida, blir jeg ikke sulten igjen før i sjutida, mens hvis jeg spiser noe som helst annet, er jeg som regel sulten igjen før tre.

Og hvis jeg spiser grøt, er jeg helt innhôl etter en time....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Some guy
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det var det verste rådet jeg har lest på lenge, jeg håper virkelig ingen mennesker som leser dette følger rådet ditt!

For det første er kjøtt meget tungt fordøyelig, det tar rundt 70 timer fra du har svelgt kjøttstykke, til det er ute av systemet.. For det andre er det høyere kreftrisiko med å spise rødt (mest bearbeidet) kjøtt, og for det tredje er det overhodet ikke miljøvennlig eller bærekraftig på noen måter! At du holder deg mett ja vel, med god samvittighet og tarmen har det bra?

Vær så snill og ikke frem denne livsstilen for andre mennesker, vi skal tross alt kunne leve på denne planeten lengre enn 50 år frem i tid?

Anonymkode: cfbcb...884

Kjøttet er det det vi mennesker fordøyer best.  Meste av kjøttet kommer ikke ut av systemet fordi kroppen vår er så effektiv med å ta opp næring fra det. 

Det er forhøyet kreft risiko med all mat som har blitt sprayet eller gitt medisiner. Økologisk rødt kjøtt har ingen kreft risiko. 

Det at du ikke klarer å mate 10 miliarder mennesker med kjøtt, betyr Ikke at det ikke er bærekraftig. 

Hvis vi skal snakke om miljøvennlighet, så er mennesker problemet, ikke kuer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskning viser at potet er den matvaren som holder seg mett lengst. Ellers er feks proteinrike matvarer mettende. 

Anonymkode: d77fb...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...