AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Hei, hva er den beste frokosten, lunjsen og middagen for deg for å holde deg mett? Prøver å gå ned i vekt og samtidig holde meg mett uten å overspise etter trening Anonymkode: 65424...c0a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei, hva er den beste frokosten, lunjsen og middagen for deg for å holde deg mett? Prøver å gå ned i vekt og samtidig holde meg mett uten å overspise etter trening Anonymkode: 65424...c0a For meg er det protein (egg, kjøtt og fisk) og grønnsaker som sitter lengst i magen. Anonymkode: 0b94e...7da 2 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Havregrynsgrøt sitter som et skudd her! Anonymkode: b741a...752 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Egg og kjøtt, helst med en del fett. Anonymkode: d9d9f...ef6 3 5
Gjest Hottentått Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Sunt fett og proteiner gjør meg god og mett. Gjerne sammen med noen få laaaaaaangsomme karbohydrater☺️
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Sunt fett, proteiner og grønnsaker Anonymkode: c0997...637
Gjest Linny111 Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Havregrøt til frokost er perfekt, da blir jeg ikke sulten før langt ut på dagen, så noe proteinrikt til lunsj, gjerne egg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Omelett Kokt egg på grovt brød, gjerne toppet med tomtat og agurk Musli med yoghurt og frukt Salat med egg, kylling og grovt brød ved siden av Anonymkode: c8688...38d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Mat som inneholder mye protein og fett, og lite karbohydrater. Fett kjøtt, fisk og egg er eksepsjonelt bra til å holde deg mett lenge. Når jeg spiser bare sånn mat, så spiser jeg en gang om dagen (OMAD), eller av og til to hvis jeg har lyst (men sjeldent fordi jeg er sulten, og i så fall så har jeg spist for lite). Havregrøt er elendig forslag. Det gjør deg mett der og da og så blir du fort sulten igjen. Jeg pleide å spise ca 600 kcal med sånn mat til frokost før jobb og kl 11 rumlet magen og jeg var skrubbsulten. Da jeg kuttet kraftig ned på karbohydrater så ble jeg ikke sulten igjen før kl 14 hvis jeg spiste 600 kcal til frokost. Man våkner heller ikke sulten hvis kroppen er god på å bruke fett som energi fordi da har kroppen masse energi å ta av mens du sover. Anonymkode: 1d28d...9a6 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Har best erfaring med å droppe frokosten. Sulten blir jeg uansett utpå formiddagen, om jeg spiser frokost eller ikke. Så da sparer jeg de kaloriene og kan spise større porsjoner til lunsj og middag og samtidig gå ned i vekt. Anonymkode: f84af...61d 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mat som inneholder mye protein og fett, og lite karbohydrater. Fett kjøtt, fisk og egg er eksepsjonelt bra til å holde deg mett lenge. Når jeg spiser bare sånn mat, så spiser jeg en gang om dagen (OMAD), eller av og til to hvis jeg har lyst (men sjeldent fordi jeg er sulten, og i så fall så har jeg spist for lite). Havregrøt er elendig forslag. Det gjør deg mett der og da og så blir du fort sulten igjen. Jeg pleide å spise ca 600 kcal med sånn mat til frokost før jobb og kl 11 rumlet magen og jeg var skrubbsulten. Da jeg kuttet kraftig ned på karbohydrater så ble jeg ikke sulten igjen før kl 14 hvis jeg spiste 600 kcal til frokost. Man våkner heller ikke sulten hvis kroppen er god på å bruke fett som energi fordi da har kroppen masse energi å ta av mens du sover. Anonymkode: 1d28d...9a6 Nå er ingen mennesker like så selv om havregrøt ikke fungerer for deg betyr ikke det at det ikke fungerer for de som foreslår det Anonymkode: 9089f...e32 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Hva er lenge for deg da? Helt vanlig mat i normale mengder holder de fleste mett i 3-4 timer ca, som er helt ok. Spiser du jevnlig gjennom døgnet vil du ikke overspise fordi du er skrubbsulten etter trening. Overspising kommer jo gjerne av andre ting. Anonymkode: c56ae...d45
Gjest Some guy Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: Hei, hva er den beste frokosten, lunjsen og middagen for deg for å holde deg mett? Prøver å gå ned i vekt og samtidig holde meg mett uten å overspise etter trening Anonymkode: 65424...c0a Rødt kjøtt. Spis halv kilo kjøtt om dagen og du kommer til å føle deg veldig mett. All suker/frukt/karbo som går fort gjennom systemet vil gjore deg sulten kjæpt igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Denne frokosten holder meg mett i flere timer: 1 hardkokt egg 1 ristet skive med servelat og rikelig med italiensk salat 1 glass H-melk/Biola/juice Anonymkode: f230c...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 proteiner, for eksempel fisk... Anonymkode: 80142...a78 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har best erfaring med å droppe frokosten. Sulten blir jeg uansett utpå formiddagen, om jeg spiser frokost eller ikke. Så da sparer jeg de kaloriene og kan spise større porsjoner til lunsj og middag og samtidig gå ned i vekt. Anonymkode: f84af...61d Samme her. Spiser egg/omelett til lunsj, det holder meg mett lenge. Anonymkode: 89931...e6f 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 Jeg har et veldig sunt grunnkosthold med mye proteiner og grønnsaker. Spiser lite for å holde meg tynn. MEN det som faktisk funker for meg er å spise litt godteri hver dag. For det er akkurat det jeg har lyst på etter trening, og når jeg får det jeg egentlig har lyst på så slutter kroppen å «skrike», og jeg kan gå videre med dagen min. Har prøvd å kutte det ut, men da spiser jeg såå mye mer mat fordi ingenting liksom fyller behovet. Så det blir typ først et knekkebrød med egg, ikke tilfredsstilt, så en smoothie, så en brødskive osv. Og selv om det da blir mer kalorier og mer mat føles det restriktivt fordi jeg ikke tillater meg det jeg egentlig hadde lyst på, som feks var litt smågodt. Men dette rådet er vel ikke lov å gi her inne😅 Anonymkode: 781d0...609
Lilletrille79 Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 Jeg fungerer best på grovbrød med gulost på😀spiser selvfølgelig ikke dette til alle måltider men blir fort sulten igjen av kjøtt, grønnsaker og egg. Litt motsatt av mange her, men sånn er det her😀 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 Some guy skrev (1 time siden): Rødt kjøtt. Spis halv kilo kjøtt om dagen og du kommer til å føle deg veldig mett. All suker/frukt/karbo som går fort gjennom systemet vil gjore deg sulten kjæpt igjen. Det var det verste rådet jeg har lest på lenge, jeg håper virkelig ingen mennesker som leser dette følger rådet ditt! For det første er kjøtt meget tungt fordøyelig, det tar rundt 70 timer fra du har svelgt kjøttstykke, til det er ute av systemet.. For det andre er det høyere kreftrisiko med å spise rødt (mest bearbeidet) kjøtt, og for det tredje er det overhodet ikke miljøvennlig eller bærekraftig på noen måter! At du holder deg mett ja vel, med god samvittighet og tarmen har det bra? Vær så snill og ikke frem denne livsstilen for andre mennesker, vi skal tross alt kunne leve på denne planeten lengre enn 50 år frem i tid? Anonymkode: cfbcb...884 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 Til frokost: Ett par kokte egg, en halv paprika, og en ett Rugsprø knekkebrød. Til lunsj: Jeg har gjerne med meg isbergsalat eller spinatblader og div andre salat ting i en boks og en boks med stekte kikerter med krydder på. Blander det til en salat og har litt olje, hvitløkspulver og salt på. Kikertene gjør at jeg holder meg mett frem til middag hjemme. Middag: en laksefilet/kyllingfilet med brokkoli eller salat til. Drikker også masse vann og knasker på gulrøtter som mellommåltid. Anonymkode: 804df...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå