AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Del Skrevet 10. mai 2022 Jeg har nå trent de siste 3-4 ukene, men da mest løpt på mølla, men jeg har hatt prolaps de siste 2 årene og er ikke før nå at jeg har blitt litt bedre. Men problemet mitt er mest områder som mage og lår, føler at jeg ikke klarer å gå ned - selv om jeg prøver å spise både sunt og ikke tar helt av med snop (spiser jo noe usunt, men ikke i nærheten av før) Noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt fort? Ønsker meg jo som de fleste andre en fin "sommerkropp" som jeg gjerne også vil ha som "helårs kropp"😅 Og forresten noen spørsmål: - Jeg drikker mye vann under trening, men blir som regel kvalm av å drikke for mye vann, er det noe annet jeg kan drikke som er innafor? - Noen gode tips til mat jeg bør spise både før og etter trening? Anonymkode: 1b89b...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 11. mai 2022 #2 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har nå trent de siste 3-4 ukene, men da mest løpt på mølla, men jeg har hatt prolaps de siste 2 årene og er ikke før nå at jeg har blitt litt bedre. Men problemet mitt er mest områder som mage og lår, føler at jeg ikke klarer å gå ned - selv om jeg prøver å spise både sunt og ikke tar helt av med snop (spiser jo noe usunt, men ikke i nærheten av før) Noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt fort? Ønsker meg jo som de fleste andre en fin "sommerkropp" som jeg gjerne også vil ha som "helårs kropp"😅 Og forresten noen spørsmål: - Jeg drikker mye vann under trening, men blir som regel kvalm av å drikke for mye vann, er det noe annet jeg kan drikke som er innafor? - Noen gode tips til mat jeg bør spise både før og etter trening? Anonymkode: 1b89b...f7c Noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt fort? Ønsker meg jo som de fleste andre en fin "sommerkropp" som jeg gjerne også vil ha som "helårs kropp"😅 KALORIUNDERSKUDD er det aller viktigste. Ja - du får god drahjelp av trening til å "stramme" opp, men kostholdet er 80 % og trening er 20 % av resultatene. Ligg i minus hver dag (ca. 500-1000 kcal\dag). Vektlegg "mager" mat - altså protein, grønnsaker, fullkorn osv. Ikke hiv deg på trenddietter som utelukker enkelte matgrupper (keto, lavkarbo osv.), dette er LIVSSTILSdietter, og de fleste klarer ikke å gå keto livet ut. Les deg opp på Fedon-dietten, jeg går ned masse på denne. Du kan ikke punktforbrenne\punktslanke, ved KALORIUNDERSKUDD over tid vil fettet gå vekk. Nøkkelordene er: Kaloriunderskudd Styrketrening kombinert med forbrenningstrening Vær tålmodig Bruk tid Trening: Tren styrke (helkropp) to ganger i uka og kondisjon (løping, spinning osv.) to ganger i uka, gjerne en bonusøkt i tillegg dersom du ønsker det, men 4 ganger i uka er mer enn godt nok - Jeg drikker mye vann under trening, men blir som regel kvalm av å drikke for mye vann, er det noe annet jeg kan drikke som er innafor? Du trenger ikke å dehydrere deg selv, vann er beste tørstedrikk. 1,5 l-2 l per dag er nok. Noen gode tips til mat jeg bør spise både før og etter trening? Før trening: Tenk karbohydrater Banan Havregrøt Fullkornsbrød med pålegg Yoghurt med frukt Nøtter og tørket frukt Smoothie Egg- og avokadotoast Etter trening: Tenk protein og karbohydrater Proteinbarer\shakes Proteinpannekaker Grønn smoothie med cottage cheese Sjokolademelk og knekkebrød Fullkornsmuffins Proteinyoghurt med bær\frukt\nøtter Bær og nøtter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Del Skrevet 11. mai 2022 Du må jogge i nesten elleve timer for å forbrenne ett kilo. Kutt heller ned på matinntak for å gå ned i vekt og suppler med trening for helsas skyld. Anonymkode: 73b53...0e2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 11. mai 2022 #4 Del Skrevet 11. mai 2022 Du starter å trene til "sommerkropp" i april/mai? Vektnedgang er primært kostholdet ditt. Å løpe som en galning på mølla er en snarvei til diverse problemer. Hvis du kun bruker vekta som mål på fremgang, så blir det fort feil. Tren cardio og vekter, varier treningen så du ikke går lei, eller sliter for mye på en bestemt kroppsdel. Mål kroppsfettet ditt, reduksjon der sier mer. Jeg pleier å si at det tar minst 3 måneder å se resultater. Å være utålmodig er den vanligste feilen, det er så mange som skal passe inn i en kjole, se bra ut på stranda og what not som kaster all fornuft over bord, går på idiotiske dietter og trener som villmenn i en kort, så gir opp eller kommer tilbake samme tid neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Del Skrevet 11. mai 2022 Kosthold er den beste, enkleste og raskeste veien ned i vekt. Men det tar jo også tid. Tell kalorier, det er overraskende mye kalorier i sunn mat. Mange går på en smell fordi de tenker at sunt = kalorifattig. Så trener du for helsen din sin skyld. Anonymkode: b9b03...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. mai 2022 #6 Del Skrevet 12. mai 2022 Kutt ut karbohydrater og løp eller gå rolige langturer, da vil du forbrenne fett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Del Skrevet 12. mai 2022 Kosthold = 90-95% av vektnedgang mens trening bare utgjør 5-10% så det er maten som gjør at du går ned i vekt. Kosthold = kilo, trening = centimeter Enig med lurven; kutt karbohydrater, drikk vann, gå turer på 30-60 minutter hver dag. Pass på å få i deg nok og riktig mat. (Kjøtt, fisk og grønnsaker som vokser over jorden) Anonymkode: 65086...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. mai 2022 #8 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 21.20): Jeg har nå trent de siste 3-4 ukene, men da mest løpt på mølla, men jeg har hatt prolaps de siste 2 årene og er ikke før nå at jeg har blitt litt bedre. Men problemet mitt er mest områder som mage og lår, føler at jeg ikke klarer å gå ned - selv om jeg prøver å spise både sunt og ikke tar helt av med snop (spiser jo noe usunt, men ikke i nærheten av før) Noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt fort? Ønsker meg jo som de fleste andre en fin "sommerkropp" som jeg gjerne også vil ha som "helårs kropp"😅 Og forresten noen spørsmål: - Jeg drikker mye vann under trening, men blir som regel kvalm av å drikke for mye vann, er det noe annet jeg kan drikke som er innafor? - Noen gode tips til mat jeg bør spise både før og etter trening? Anonymkode: 1b89b...f7c For min del har tid og intensitet noe å si. Trener jeg en time i uka går jeg opp i vekt, to og en halv og jeg er stabil, mens 5 timer fjerner en kilo på tre eller fire uker. Halvparten av min trening er veldig pulsintens og en god del av dette ligger bare ca 20 slag under makspuls. Høypulstrening i 45 minutter svir av 650-700 kcalorier for meg. Dersom du i tillegg tar kostholdsgrep så kan resultatene bli enda bedre. Det store trikset er å registrere. Noterer du all trening så ser du om du klarer de ønskede timer, og i motsatt fall er det naturlig å ta litt ekstratrening for å klare målet. Hvis du i tillegg fører dagbok /statistikk på hvert eneste gram du spiser så kan du justere litt og få direkte vektnedgang. Endret 12. mai 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 12. mai 2022 #9 Del Skrevet 12. mai 2022 Hvor mye skal du ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Del Skrevet 15. mai 2022 Sirisiri10 skrev (På 12.5.2022 den 16.09): Hvor mye skal du ned? 10 kg🙉 Jeg vet det er mye, men jeg har gått på medisiner som har gjort at jeg har lagt på meg, jeg veier rundt 70 og vil helst ned til 60. Høyden min er ca 172, og før når jeg veide rundt 50 kg brukte jo folk å spørre meg hvordan jeg holdt meg så tynn, men da var jeg for tynn etter min mening. Men jeg føler meg ikke vel i min egen kropp lengre og må rett og slett gå ned såpass mye fort.... Anonymkode: 1b89b...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Del Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 10 kg🙉 Jeg vet det er mye, men jeg har gått på medisiner som har gjort at jeg har lagt på meg, jeg veier rundt 70 og vil helst ned til 60. Høyden min er ca 172, og før når jeg veide rundt 50 kg brukte jo folk å spørre meg hvordan jeg holdt meg så tynn, men da var jeg for tynn etter min mening. Men jeg føler meg ikke vel i min egen kropp lengre og må rett og slett gå ned såpass mye fort.... Anonymkode: 1b89b...f7c Vi er i mai allerede, så mange kilo å ta av før sommeren. Det vil være nærmest umulig og ikke forsvarlig å gå ned så mye på noen uker desverre. Den beste måten å gå ned på er å ha et langsiktig tidsperspektiv med sunne vaner. Det viktigste er å være i kaloriunderskudd. Anbefalt å gå ned 0,5 - 1 kilo i uken. 1 kilo fett = 7000 - 7500 kalorier. Kostholdet bør bestå av rene råvarer. Fett og proteiner til hvert måltid. Masse grønnsaker. I tillegg ville jeg trent styrke. Anonymkode: a51a5...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå