Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 5 år var med sin onkel (godt voksen og har egne barn) på besøk hos noen venner av han. Min datter klarte da å skrape borti en av bilene som stod parkert i gården, når hun skulle passere. Kom en overfladisk ripe. Er det jeg som far som blir ansvarlig, når mitt barn var under tilsyn av andre? 

Anonymkode: 58ec4...838

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min datter på 5 år var med sin onkel (godt voksen og har egne barn) på besøk hos noen venner av han. Min datter klarte da å skrape borti en av bilene som stod parkert i gården, når hun skulle passere. Kom en overfladisk ripe. Er det jeg som far som blir ansvarlig, når mitt barn var under tilsyn av andre? 

Juridisk har du ingen erstatningsplikt nei, moralsk heller jeg mot at du heller ikke har det, men om forholdet ditt til de det gjelder er viktig kan det likevel lønne seg å betale. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen, saken er ikke gjort med forsett og er et helt akseptabelt uhell man må regne med som bileier.

Anonymkode: 0cd11...a25

AnonymBruker
Skrevet

https://www.personskadeportalen.no/barn/

Hvis det fortsatt er veldig vanskelig for flere å skjønne så står det veldig godt forklart i denne linken med både Lovdata og eksempler på dom. Det kommer også veldig tydelig fram at man ikke er erstatningsansvarlig når en 5-åring som kommer borti en bil.

Det et jo utrolig at noen må ha det så inn med teskje, men håper det kan bidra til å spre mer kunnskap der det trengs 🙏🏻

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

En overfladisk ripe kan poleres bort. 

Anonymkode: f1bf2...42f

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 20.44):

Hva mener onkelen om dette da? Er det en big deal eller er det ikke det?

Først av alt bør du og onkelen snakke om det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5/10/2022 den 20.44):

Tror det er godt mulig at dette dekkes av reiseforsikring, sjekk!

Anonymkode: 55aae...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tror det er godt mulig at dette dekkes av reiseforsikring, sjekk!

Anonymkode: 55aae...b2d

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...