AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Hadde fastlege her og hun sluttet, hun rådet meg til å velge en og jeg ble stående i nesten 1 år på hans liste og først fått han nå. Så jeg fikk tilfeldig plass hos en lege jeg aldri møtte pga hun pensjonerte seg. Så fikk jeg ny og han hadde masse ledige plasser. Har ikke tenkt mer over det og fikk bare beskjed fra minhels for litt siden at jeg har ny lege. Er samme legekontor. Hvis jeg sitter på venterommet og møter på forrige lege, bryr han seg da? Virket som han ikke ville jeg skulle gå noen gang... følte liksom aldri jeg kom meg ut fra kontoret hans Anonymkode: f54e1...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Det hadde jeg ikke giddet bruke en kalori på å bekymre meg for. Hvis det skulle være tilfelle ville han være så lite profesjonell at det i seg selv var grunn til å bytte! Anonymkode: 2449d...507 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Jeg forstår essensen i spørsmålet til TS, men jeg har ikke sjans til å forstå hvilken av disse legene som evt skulle bli lei seg. Forøvrig enig med forrige taler Anonymkode: 49626...432 4
flusa Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hadde fastlege her og hun sluttet, hun rådet meg til å velge en og jeg ble stående i nesten 1 år på hans liste og først fått han nå. Så jeg fikk tilfeldig plass hos en lege jeg aldri møtte pga hun pensjonerte seg. Så fikk jeg ny og han hadde masse ledige plasser. Har ikke tenkt mer over det og fikk bare beskjed fra minhels for litt siden at jeg har ny lege. Er samme legekontor. Hvis jeg sitter på venterommet og møter på forrige lege, bryr han seg da? Virket som han ikke ville jeg skulle gå noen gang... følte liksom aldri jeg kom meg ut fra kontoret hans Anonymkode: f54e1...5ba Tror nok ikke de blir lei seg,akkurat😅 Men jeg skjønner tankegangen din! Er selv i fase med bytting av fastlege, og kjenner litt å ubehaget med å møte min nåværende fastlege i korridorene når den tid kommer når jeg får min nye fastlege.. 1 1
Leitz Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Med tanke på at de fleste leger har ca 1000 +- navn på lista si, så kan jeg aldri tenke meg at legen du aldri var hos blir lei seg. Det ville overraske meg mer enn om jeg vant i lotto, og det spiller jeg ikke engang.. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Ja, legen vil bli seg. Kanskje legen også ender opp sykemeldt, i værste fall ufør? Har hørt at det har hendt før. Pasienter som sluttet gjorde at hun endte opp ufør dessverre.. Egoistisk du eller? Bli hos denne legen Anonymkode: 1b633...2b6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Har faktisk opplevd at legen jeg byttet fra ringte meg og spurte hvorfor og prøvde å overtale meg til å bytte tilbake... Virket ganske uprofesjonelt, så jeg ble bare enda sikrere på valget. Anonymkode: c7e51...86d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Legen driter 20-0 i om du bytter. Såfremt ikke du er en irriterende pasient, da blir legen faktisk veldig lettet. Ikke ta dette ille opp, men du er faktisk ikke den eneste pasienten legen har. Livet til fastlegen er ikke sentrert rundt deg. Anonymkode: 9b8e1...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Latterlig spørsmål, selvfølgelig blir ikke legen lei seg. Anonymkode: ecae3...cff 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 fastleger har vel alt for mange pasienter fra før, og merker vel ikke noe som helst til at en person forsvinner... Anonymkode: 35321...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Tenk å bruke opp plass og lage ett helt innlegg til å skrive noe så idiotisk. Anonymkode: 9f2ec...ca1
Nicathv Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Gi legen et drops og en liten plastdings så kommer han seg nok gjennom det med bare et par tårer. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 Tror nok ikke alle leger har sånn klisterhjerne at de husker eksakt hvem hver av de 1000+ pasientene deres er når de ser dem på venterommet, og jeg tviler sterkt på at de blir veldig lei seg hvis de oppdager at en pasient har byttet til en annen lege. Anonymkode: 052db...e23
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 Nei, det tror jeg virkelig ikke! 😅 Dersom du ikke har vært der veldig mye, så tror jeg ikke han kommer til å merke det en gang. Jeg har hatt min i 10 år, og vært der mye siste to åra (oppfølging månedlig av god grunn). Fantastisk lege! Hadde jeg bytta til en annen på samme kontor, og tilfeldigvis møttes på venterommet, så hadde jeg syntes det var kleint og er helt sikker på at han hadde kjent meg igjen. Kan til og med strekke meg til at han kanskje, der og da, hadde tenkt tanken «å, hun har jeg ikke sett på lenge, mon tro hvorfor hun bytta?». Men før han hadde kommet seg inn på kontoret igjen så hadde den tanken vært fordufta. Lei seg?? Nope.. Anonymkode: 9fe28...2df
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 Gjør det som passer deg. Legen bryr seg ikke. Og om han/ hun om formodning skulle bry seg er ikke det ditt problem. Jeg byttet fastlege i fjor. Har hatt han i 20 år. Han var en idiot på slutten, derfor byttet jeg. skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. nå har jeg ny lege, vært med henne en gang. Virker forståelsesfull og hyggelig. Hun kommer fra Eritrea og jeg synes det er digg å ha en lege som ikke er født og oppvokst på den lille bygda vår. følg magefølelsen. Det er din helse Anonymkode: 5b09a...db2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 Jeg skjønner problemstillingen din, det er jo så mange avisinnlegg hvor leger skriver om at de gråter for hver pasient som ikke har lyst på dem lenger. En påstod til og med at hun er tom for tårer. 😭 Anonymkode: e629f...b68
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 11.30): Tenk å bruke opp plass og lage ett helt innlegg til å skrive noe så idiotisk. Anonymkode: 9f2ec...ca1 Du da, er du noe bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå