Gå til innhold

Ny vaskemaskin skyller dårlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ny vaskemaskin der klærne fortsatt er full av vaskemiddel når de er ferdig, selv med ekstra skylling. Jeg bruker ikke mye vaskemiddel, og maskinen skal i utgangspunktet legge til ekstra skylling om det er for mye skum igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har forstått det sånn at nyere maskiner skal spare så veldig på vannet, men de burde jo kunne skylle klærne rene likevel. Noen som har opplevd liknende? Noen råd?

Anonymkode: 07a0c...477

AnonymBruker
Skrevet

Les bruksanvisningen og se om det står noe på feilsøking?

Anonymkode: 99f46...931

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les bruksanvisningen og se om det står noe på feilsøking?

Anonymkode: 99f46...931

Det gjør ikke det.. det eneste som står er at man bør redusere vaskemiddel om det dannes mye skum underveis i syklusen. Men jeg må jo kunne bruke en vanlig mengde, jeg kan jo ikke la være å bruke det heller

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det gjør ikke det.. det eneste som står er at man bør redusere vaskemiddel om det dannes mye skum underveis i syklusen. Men jeg må jo kunne bruke en vanlig mengde, jeg kan jo ikke la være å bruke det heller

Jeg kjøpte ny nå med energimerke A. Har ingen problemer med den i det hele tatt.  Jeg ville brukt angreretten om jeg var deg. Fått en ny av samme å se om den fungerer bedre eller kjøpt en helt annen :)

AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (7 minutter siden):

Jeg kjøpte ny nå med energimerke A. Har ingen problemer med den i det hele tatt.  Jeg ville brukt angreretten om jeg var deg. Fått en ny av samme å se om den fungerer bedre eller kjøpt en helt annen :)

Tusen takk! Hvilken har du kjøpt? Dette skulle i utgangspunktet være en veldig god maskin og den hadde vært så grei om det ikke hadde vært for dette. Så jeg ønsker jo i utgangspunktet den samme, men vil ikke risikere å ende opp med samme problemet igjen

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk! Hvilken har du kjøpt? Dette skulle i utgangspunktet være en veldig god maskin og den hadde vært så grei om det ikke hadde vært for dette. Så jeg ønsker jo i utgangspunktet den samme, men vil ikke risikere å ende opp med samme problemet igjen

Kjøpte denne :)

https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/frontbetjent-vaskemaskin/samsung-ww90t604clns4-vaskemaskin/p-1072650/

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en ny vaskemaskin der klærne fortsatt er full av vaskemiddel når de er ferdig, selv med ekstra skylling. Jeg bruker ikke mye vaskemiddel, og maskinen skal i utgangspunktet legge til ekstra skylling om det er for mye skum igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har forstått det sånn at nyere maskiner skal spare så veldig på vannet, men de burde jo kunne skylle klærne rene likevel. Noen som har opplevd liknende? Noen råd?

Mest sannsynlig bruker du for mye vaskemiddel? Selv om det er rart at det ikke skylles ut… Prøv med mye mindre og se hvirdan maskinen oppleves og hvordan klærne blir?

AnonymBruker
Skrevet

Måler du opp korrekt dose eller tar du det på øyemål? Det skal absolutt ikke mye vaskemiddel i. Skyllemiddel kan du kutte ut, så får du se om det hjelper

Anonymkode: 701bd...831

AnonymBruker
Skrevet

Bruk flytende vaskemiddel. Nye maskiner bruker så lite vann at man omtrent ikke kan benytte pulver.

Anonymkode: e1165...b88

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hold deg unna samsung og LG, det er bare dritt. Men du kan jo klage, kan få reperatør, eller bytte den inn.

Anonymkode: e7aca...029

Ikke jeg som har problemer med min, jeg er kjempe fornøgd :p 

AnonymBruker
Skrevet
Pikeliten skrev (2 timer siden):

Mest sannsynlig bruker du for mye vaskemiddel? Selv om det er rart at det ikke skylles ut… Prøv med mye mindre og se hvirdan maskinen oppleves og hvordan klærne blir?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måler du opp korrekt dose eller tar du det på øyemål? Det skal absolutt ikke mye vaskemiddel i. Skyllemiddel kan du kutte ut, så får du se om det hjelper

Anonymkode: 701bd...831

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk flytende vaskemiddel. Nye maskiner bruker så lite vann at man omtrent ikke kan benytte pulver.

Anonymkode: e1165...b88

Ja jeg måler alltid opp vaskemiddelet.. jeg bruker vanligvis flytende, men pulver til kokvask og sengetøy. Jeg kan jo ikke kutte vaskemiddelet heller.. og jeg tenker jo nye maskiner absolutt burde klare å skylle skikkelig selv om de skal ta alle disse miljøhensynene

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de bruker så lite vann. Du kan se hvor lite vann det er ved å sette på en vask med tom maskin. Har du en super-duper miljøvennlig maskin er det bare noen få dl vann som brukes under skylling. 
Se i bruksanvisningen om du kan skru på fast ekstra skylling. 

Anonymkode: aa12e...b94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er fordi de bruker så lite vann. Du kan se hvor lite vann det er ved å sette på en vask med tom maskin. Har du en super-duper miljøvennlig maskin er det bare noen få dl vann som brukes under skylling. 
Se i bruksanvisningen om du kan skru på fast ekstra skylling. 

Tusen takk 💕 jeg har hatt på ekstra skylling hver gang, men det er sånn likevel. Jeg fatter ikke at det går an. Jeg fikk akkurat prøve en helt ny bosch serie 6 som ikke engang har ekstra skylling, og den var faktisk enda verre. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, om jeg får ny maskin risikerer jeg jo at det er på akkurat samme måte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk 💕 jeg har hatt på ekstra skylling hver gang, men det er sånn likevel. Jeg fatter ikke at det går an. Jeg fikk akkurat prøve en helt ny bosch serie 6 som ikke engang har ekstra skylling, og den var faktisk enda verre. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, om jeg får ny maskin risikerer jeg jo at det er på akkurat samme måte 

Kjøp miele

Anonymkode: e7aca...029

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Neste gang du skal kjøpe ny vaskemaskin undersøker du vannforbruket til de modellene du vurderer å kjøpe. Det står gjerne i bruksanvisningen, og den finner du på nett. Sjekk også programmets tidsbruk. Hos noen er programmet med høyest vannforbruk også det som varer lengst (oppmot 5-6 t), så sjekk nøye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...