AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Dere som har og tar tatoveringer, ...bruker dere tenke lenge på motiv, eller bare tar dere noe fint? Hvordan "planlegge " en halfsleeve...eller en større tatovering satt sammen av mange elementer? Hvor mye bestemmer tatovøren? Jeg har ikke tatovering, men har lyst på en som representerer meg Anonymkode: f9719...fbd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Jeg har brukt 1-2 år for å bestemme meg for de to tatoveringene jeg har. Ville være helt trygg på at de representerte meg og det jeg ville med de. I tillegg så sto jeg på venteliste i mange måneder hver gang. Motivene var gitt, så trengte ingen innspill. Anonymkode: 94510...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Jeg har tenkt lenge på de tatoveringene jeg har før jeg tok dem, fra et halvt år til et par år. Det er bedre å tenke litt lengre på det og være helt sikker, enn å ta noe impulsivt bare for å ha noe. Og så er det jo lurt å tenke på om du ønsker flere tatoveringer eller bare noen få, om du vil dekke hele armen eller bare en liten del av den. Og så er det jo viktig å ta noe du ikke kommer til å angre på. Den skal jo følge deg resten av livet. Så poenget mitt er: Ta deg tiden. Har selv alltid opplevd at tatovøren hører på meg og mine ønsker, og gjør sitt beste for å møte dem. Om de har noen innvendinger, er det som regel for at du ikke skal angre på noe ved den. Tenker at det er lurt å ta med tatovøren i planleggingen, for de har som regel mye erfaring og tips. De vil jo at du skal bli fornøyd. Jeg har kontaktet dem på forhånd med tatoveringsønske, og så har de gjort sitt for at det skal bli best mulig. Det er bare å være åpen og ærlig på hva du vil ha, så blir det som regel veldig bra. PS! Lurt å bruke tid på å finne riktig tatoveringsstudio og tatovør for deg. Anonymkode: 2b73f...1f4
flusa Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Ingen av mine 10 stykker er gjennomtenkte,tok de så og si på sparket! elsker tatoveringer,og er villig til å ta flere på sparket!
Rowan Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 20.09): Dere som har og tar tatoveringer, ...bruker dere tenke lenge på motiv, eller bare tar dere noe fint? Hvordan "planlegge " en halfsleeve...eller en større tatovering satt sammen av mange elementer? Hvor mye bestemmer tatovøren? Jeg har ikke tatovering, men har lyst på en som representerer meg Anonymkode: f9719...fbd Jeg har 15 tatoveringer. Noen har blitt valgt mer impulsivt enn andre, men tatovørene jeg velger har alltid hatt litt venteliste, så jeg har hatt tid til å tenke gjennom motivet før timen. Ingen av de betyr noe spesielt, alle er "bare" fine, men jeg synes det er mer enn nok. Tre av tatoveringene mine er flash, altså ferdigtegnede design som tatovøren tilbyr. Når det kommer til å planlegge sleevene mine har jeg bare tatt det litt etter som det kommer. Men jeg prøver å plassere nye tatoveringer litt tett inntil de jeg allerede har, så det forhåpentligvis ikke blir altfor mange rare hull å fylle. Det er også lurt å plassere de største designelementene der det er mest plass. Hvis du vil en halfsleeve kan det bli litt rart å ha en pitteliten sommerfugl midt på overarmen der det er masse plass. Med mindre du vil gå for estetikken med bare bittesmå tatoveringer. Så lenge du går til en flink tatovør kommer hen til å gi deg tips om noe ikke kommer til å funke. Det beste er også å ikke ha et altfor sterk og klart bilde om at tatoveringen må se nøyaktig ut som du ser for deg. Det leder fort til skuffelse. Også viktig å huske på at gode tatovører er ikke kopimaskiner - de er kunstnere. Så ikke forvent å få kopiert et design nøyaktig. Beklager langt svar! 😅 Håper det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Bruker lang tid på å bestemme meg for motiv og stil. Synes det er viktig å gå for noe jeg selv liker som ikke nødvendigvis følger trendbildet, da dette er i konstant endring. Bruker også mye tid på å scrolle Instagram etter dyktige tatovører. Når jeg finner en tatovør jeg liker og som har fått gode tilbakemeldinger fra andre, tar jeg kontakt for å booke tid. Booker alltid tid på senhøsten eller vinteren slik at tatoveringen får nok tid til å lege før sommeren kommer. Vi diskuterer plassering og ønske, så lar jeg tatovøren legge til egne tilpasninger. Sleeven min ble til over 5 år. Startet med en stor tatovering på underarm. Den neste ble på overarm, så har det blitt flere underveis til det til slutt er en blanding av flere store og noen litt mindre som er bra plassert i forhold til hverandre. Anonymkode: 319e0...dc9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå