Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt noen på intervju og må snart gi noen av dem avslag. Gruer meg, har ikke gjort det så mye.

Så da lurer jeg på hvordan det er best å gi tilbakemelding på? E-post? Brev? Ringe?

Anonymkode: 220ca...fc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt per telefon.

Anonymkode: 90778...80a

AnonymBruker
Skrevet

Per telefon.

Anonymkode: c8ed8...128

Skrevet

Brev/e-post. Ingenting gir så falske forhåpninger som en oppringning.

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

E-post. Tlf er reservert til jobbtilbud. Hadde blitt såååå skuffet om jeg så at en potensiell arbeidsgiver ringte for å gi avslag.

Anonymkode: d1a91...04c

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Telefon. For da kan jeg enkelt spørre om begrunnelse.

Anonymkode: 268c9...306

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

E-post. Tlf er reservert til jobbtilbud. Hadde blitt såååå skuffet om jeg så at en potensiell arbeidsgiver ringte for å gi avslag.

Anonymkode: d1a91...04c

Uff ja... Delte meninger her da 😕 Vil jo ikke gjøre det verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal sende epost, gjør det snarest og ikke gjennom kommune eller hva enn sånn at det tar to uker. Hvis det kommer til å ta lang tid med den eposten og du lovte svar innen den neste uka, ring. 

Anonymkode: ff40e...4f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker definitivt e-post. Har aldri fått avslag over telefon og ville nok da bygget opp forhåpninger. I tillegg blir man jo gjerne skuffet. Foretrekker da å ikke måtte ta en høflig samtale samtidig

Anonymkode: a0f42...322

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart e-post. 

Anonymkode: d18f7...00e

• Liker 4
Skrevet

E-post, uten tvil - den forhåpningen man får når man ser at den man har søkt jobb hos, ringer og det viser seg å være et avslag hadde skuffet meg enormt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hatt noen på intervju og må snart gi noen av dem avslag. Gruer meg, har ikke gjort det så mye.

Så da lurer jeg på hvordan det er best å gi tilbakemelding på? E-post? Brev? Ringe?

Unngå telefon.

Husker da jeg fikk telefon fra de jeg hadde vært på hos intervju. Jeg ble skikkelig glad og forventningsfull. 

Hadde vært tidenes skuffelse hvis det var for dårlig nyhet. 

Gjest Some guy
Skrevet

Sms for avslag, ringe for å tilby jobben. Mail er veldig upersonlig. 

AnonymBruker
Skrevet

E-post går helt fint. Det er også raskere for deg å gjennomføre.

Anonymkode: 9822d...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker e-post, til nød SMS. Absolutt ikke telefon.

Anonymkode: af931...574

• Liker 3
Skrevet

E-post, uten tvil. Blir skuffet hvis telefonen ringer fra noen man har vært på intervju hos, og de bare ringer for å si at jeg ikke fikk jobben. SMS i den sammenhengen synes jeg virker litt uproft. 

AnonymBruker
Skrevet

E-post her også. Og så raskt som mulig. 

Anonymkode: 9a459...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ringt av begge jeg fikk avslag hos. Syntes det var nyttig å høre hvorfor jeg ikke fikk jobbene. 

Anonymkode: 0ec47...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På samme måte som du har kontaktet vedkommende på tidligere. Hva gjorde du for å invitere på intervju f.eks? 

Anonymkode: e92b4...63c

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at avslaget kan komme på samme måte som invitasjon til intervjuet. Jeg er også enig i at forventningene bygger seg opp når telefonsamtalen kommer, og jeg blir så utrolig skuffet når de sier at jobben gikk til noen andre. Men som flere her sier, er det fint å kunne spørre om begrunnelse med en gang, og jeg synes en samtale gir en fin avslutning på prosessen vi har gått gjennom. 

Anonymkode: 36e35...22c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...