AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Jeg prøver å tenke ut ting som kan være kjekt å lage for å fryse ned som kan gjøre det enklere for oss/meg når babyen kommer. Jeg tenker pizzasnurrer (lettvint lunsj når mannen er på jobb igjen), rundstykker etc hva tenker dere er supergodt å ha tilgjengelig? 🙌🏼 Anonymkode: 35646...781 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Sunn middag man bare kan slenge i kasserollen og varme opp, rett og slett. Jeg fødte for litt over fem uker siden, og vi lever mye på takeaway og lettvinte posemiddager, pølse i brød og grandis. Savner noe skikkelig middag. Anonymkode: 883f1...5e9 4
Kassiopeia8 Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Pizzasnurrer, fylte Horn, boller, lasagne - og mye av det! Jeg «fylte» fryseren sist, og spiste opp alt på en uke😂 Jeg fullammet og hadde ulvehunger til tusen. Så etter mannen begynte på jobb, gjaldt det å fylle en kurv med boller og pizzasnurrer, fylle vannflaska opp og sette seg ned foran tv-en med tre-fire timers amming og spising. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Proteinrik mat. Jeg ble så utrolig sulten, og omtrent det eneste som kunne lindre den litt var fett, salt og protein. Rundstykker hadde jeg spist opp på en dag. Anonymkode: c2cd1...1f9 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Har foreløpig bakt brød, rundstykker og scones (hadde en del mel som måtte brukes opp). Vurderer å lage type pizzasnurrer eller fylte horn også. Planla egentlig å lage noen middager også, men har ikke orket enda. Vi har kjøpt inn litt enkle tørrvarer også da, type toro gryteretter etc., og har mange pizzabunnen (og noen ferdigpizzaer) i fryseren 😊 Anonymkode: d569a...03d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Her var det flere ting jeg ikke har tenkt på 🙌🏼 Takk! Anonymkode: 35646...781
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Har også lagd et par kaker som kunne fryses ned, da mannen har bursdag kort tid etter fødsel 😅 Anonymkode: d569a...03d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Morkaken. Anonymkode: efaf7...d72 Usj nei takk Anonymkode: 35646...781
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Jeg lagde masse horn med forskjellig fyll, det var jeg veldig glad for siden vi fikk en baby som ville bæres hele tiden. Enkelt å varme i mikro og spise med en hånd mens du holder baby. Anonymkode: 3eda4...a97 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Det samme som før fødsel Anonymkode: 17dcf...18c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Hadde masse bokser med grønnsaksuppe, tomatsuppe, lapskaus, rundstykker og brød. Det var helt fantastisk å ha de første ukene. Kroppen trenger næring. Anonymkode: a6a0b...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 Stor porsjon hjemmelaget fiskegrateng, nok til et par dager. Stor porsjon lasagne til flere dager. Kanelboller og rundstykker (til deg selv og eventuelle barselbesøk). Ha kjøpt inn eller laget næringsrik frokostblanding. Pizzasnurrer er godt og fint å ha på lur. For alt du vet kan det hende du får en skikkelig sovebaby og ikke trenger noe av dette, men greit å være forberedt. Jeg har aldri hatt så god tid til å lage mat som da babyen var nyfødt, men dette er jo veldig individuelt. Anonymkode: bd1cd...029 2
Anim92 Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Supper er helt topp å fryse ned, samme med engangsformer med ulike gratenger/pastaretter. Litt boller og kos til evt besøk. Kan også anbefale Ida Gran Jansen sin bok som handler om å lage store porsjoner å fryse ned.. «kjempesmart» eller noe sånt? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg prøver å tenke ut ting som kan være kjekt å lage for å fryse ned som kan gjøre det enklere for oss/meg når babyen kommer. Jeg tenker pizzasnurrer (lettvint lunsj når mannen er på jobb igjen), rundstykker etc hva tenker dere er supergodt å ha tilgjengelig? 🙌🏼 Anonymkode: 35646...781 Nå fikk jeg streng beskjed fra jordmor om å holde meg langt unna fryseren de første ukene etter fødsel. For å ikke fryse og pådra meg brystbetennelse. Men alt som kan spises som det er synes jeg var kjekt. Kjeks, sjokolade, banan, yoghurt osv. Og selvsagt ting som går kjapt å lage som nudler, gorbys, ferdiglaget salat feks. Anonymkode: f1ef4...7a4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå fikk jeg streng beskjed fra jordmor om å holde meg langt unna fryseren de første ukene etter fødsel. For å ikke fryse og pådra meg brystbetennelse. Men alt som kan spises som det er synes jeg var kjekt. Kjeks, sjokolade, banan, yoghurt osv. Og selvsagt ting som går kjapt å lage som nudler, gorbys, ferdiglaget salat feks. Anonymkode: f1ef4...7a4 Du fikk ikke åpne fryseren for å finne deg så mye som en pizzasnurr? 😅 det er det rareste jeg har hørt noen får beskjed om Anonymkode: 35646...781 20
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå fikk jeg streng beskjed fra jordmor om å holde meg langt unna fryseren de første ukene etter fødsel. For å ikke fryse og pådra meg brystbetennelse. Men alt som kan spises som det er synes jeg var kjekt. Kjeks, sjokolade, banan, yoghurt osv. Og selvsagt ting som går kjapt å lage som nudler, gorbys, ferdiglaget salat feks. Anonymkode: f1ef4...7a4 Du kunne ikke slengt på deg en genser? Hvor mye rekker man å fryse de 10 sekundene det tar å åpne fryseren? 😅 Anonymkode: db8ba...6d0 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du fikk ikke åpne fryseren for å finne deg så mye som en pizzasnurr? 😅 det er det rareste jeg har hørt noen får beskjed om Anonymkode: 35646...781 Ja, Det er hysteri 🤣🤣 Anonymkode: 85177...e4d 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nå fikk jeg streng beskjed fra jordmor om å holde meg langt unna fryseren de første ukene etter fødsel. For å ikke fryse og pådra meg brystbetennelse. Men alt som kan spises som det er synes jeg var kjekt. Kjeks, sjokolade, banan, yoghurt osv. Og selvsagt ting som går kjapt å lage som nudler, gorbys, ferdiglaget salat feks. Anonymkode: f1ef4...7a4 Haha, jeg fikk beskjed av jordmor om å bruke ventetiden til å fylle fryseren, det er utrolig hvor mange forskjellige råd man får! Min jordmor var opptatt av at jeg måtte få i meg mat etter fødsel, uten at det skulle bli stress. Mulig hun også prøvde å gi meg noe å gjøre, siden jeg var lei mot slutten. Man bør nok ikke henge oppi fryseren og sortere innholdet, men å ta ut noen rundstykker eller en boks suppe er uproblematisk. Jeg bakte fyllte horn, piroger, boller og kanelsnurrer før første fødsel. Det var fint å ha, for da kunne mannen ta opp om morgenen og legge ved stolen min, og så kunne jeg spise i løpet av dagen. Han fylte også en vannflaske til meg. Første baby var et klistremerke med stor appetitt og liten mage. Før andre fødsel fikk jeg ikke bakt så mye som planlagt, men jeg fikk bakt rundstykker, fyllte rundstykker og boller. Jeg laget også noe suppe. Da er det bare å koke egg, tine rundstykker og varme suppe, så har vi middag. Anonymkode: 987f6...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå