AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #21 Skrevet 10. mai 2022 Elsker fastlegen min, og barna mine er også veldig glade i ham. Han er den mest populære legen i området her, og jeg sto på venteliste i over to år for å få plass hos ham. Skjønner veldig godt hvorfor han har så høy score på legelisten! Han er omsorgsfull, snill og mild, men samtidig veldig faglig dyktig og erfaren. Føler alltid jeg kan stole på det han sierog anbefaler, og han tar seg alltid god tid til å lytte til det man har å si. Også veldig flink til å prate med barna, spøke litt med dem osv. Han henviser også villig videre hvis det er noe han tenker trenger å undersøkes av en spesialist. Og han skriver også gjerne resepter på ting han tenker kan hjelpe på plagen man er der for. Dessverre har han akkurat bikket 60, så vi kommer jo ikke til å få beholde ham i evigheter… Men veldig takknemlig så lenge vi får ha ham, i hvert fall 😊 Anonymkode: 35225...9a3 1
Blåjojo Skrevet 10. mai 2022 #22 Skrevet 10. mai 2022 Han har god humor, empati, er god til å lytte og ikke redd for å si sin mening.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #23 Skrevet 11. mai 2022 Ser mange sier at fastlegen har toppscore på legelisten. Det har ikke min, langt i fra. Men jeg kjenner ikke igjen noen ting av det negative noen skriver, og jeg har gått der i over 10 år. Jeg er så sykt glad for at det ikke finnes en offentlig anonym vurderingsliste i mitt yrke (jobber med barn og foreldre) 😅 Må slenge på at han aldri lar meg få inntrykk av at han har det travelt (selv om han selvsagt har det!) og til tider kjenner meg bedre enn jeg kan begripe. Anonymkode: 86351...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #24 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Savner verdens beste fastlege som jeg ble dyttet ut av lista til og over til en annen. 😭😭 Anonymkode: 47bc0...c05 Bare sett deg på venteliste hos din favorittlege ❤️ Anonymkode: 56e7e...082
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #25 Skrevet 11. mai 2022 Han tar seg god tid og gjør en grundig jobb. Trenger man mere tid enn de 15 oppsatte minuttene får neste pasient bare vente. Oppfølging etter en time er uproblematisk. Avtales det en oppfølgingstime, setter han den opp selv i stedet for at man må bestille og krangle med sekretæren for å få den til avtalt tid. Han har også få pasienter, så det er lett å få time raskt selv om det ikke er hast. Det lengste vi noen av oss noen sinne har ventet på time er en uke fordi jeg forespurte den datoen spesifikt. Et ekstra pluss er at han også jobber på helsestasjonen. Oppleves veldig trygt (og ikke minst praktisk!) at mini følges av han både der og på legekontoret. Er aldri noen "kontakt fastlegen for å følge opp X/sjekke Y/ordne Z"-situasjoner som jeg vet flere vi kjenner har opplevd flere ganger, for vi er jo allerede hos fastlegen. Anonymkode: 37ac8...25e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #26 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bare en positiv tråd 😁 ser mange er fornøyd med sin - og det er jeg også. Hva er det beste med din? Har du en spesielt god opplevelse eller liten historie? Jeg kan begynne selv 😊 min fastlege er en flink og grundig fyr. Men hvor god han er til å se «bak» det en sier, gi uttrykk for forståelse og trygghet, og ikke minst være ganske så utfordrende/pushe/direkte på en vanvittig god måte - det visste jeg ikke før jeg gikk på en smell. Måtte han aldri slutte, og takk gud for fastlegeordningen sier bare jeg! Å ha en lege som kjenner meg (og familien min) så godt, er gull verdt! 😅🤩 Anonymkode: 86351...d4d Min lege er veldig fin, gleder seg på mine vegne når det skjer noe positivt, gratulerer, og kjenner godt til mine opp og nedturer. Er flink til å henvise videre. Ofte lang ventetid på venterommet, men man blir ikke jaget ut etter ti minutter. Har hatt henne i mange år. Ser at noen omtaler henne som lite engasjert på den siden der man bedømmer leger, men det er ikke min opplevelse. Har hatt henne i femten år, og har alltid med en huskeliste sånn at jeg slipper å kaste bort tid på å huske ting jeg vil spørre om. Ringer meg etter kontortid hvis det har vært noe galt med prøver, har bare hendt en gang da. Skriver ut innsovningstabletter i perioder der jeg sliter ekstra. Men mener det ikke har noen hensikt å få meg utredet for adhd, bare barn blir visst utredet, sa hun. Men jeg har nummeret til en spesialist, privat, altså helfo dekker det ikke, men ritalin vil kanskje gjøre min angst verre. Overfor meg er hun alltid hyggelig og blid, hun ser meg. En gang dummet jeg meg ut, hadde tatt to cider før legetimen sammen med en venninne, og legen luktet det. Hun kommenterte det, men ikke noe mer. Det er mange år siden, og jeg var ung. Det at hun vet om min angst gjør det lettere. Hun tar meg på alvor. Dessverre går hun av med pensjon om ti år cirka. Men skal spørre henne hvilken lege hun vil anbefale som får hele jorunalen min da. Anonymkode: c9287...17d
Prøver18 Skrevet 11. mai 2022 #27 Skrevet 11. mai 2022 At han er hyggelig,tar seg alltid tid, forklarer masse,henviser og tar meg seriøst,samt at han sier at jeg vet best selv ang min egen kropp. Han sier "du er jo ekspert på sykdommen din,så det er jo mye kunnskap i det".
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #28 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 20.12): Han kompenserer for manglende engasjement med å skrive resepter så det står etter. Anonymkode: eff26...9d0 Det der er 100% min lege 😄 Pluss at han er flink med NAV. Etter 15 år har jeg vel fremdeles bare sett ham fra siden og jeg er der 1 gang pr mnd. Men skrive resepter kan han. Anonymkode: 6f6e2...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå