AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Bare en positiv tråd 😁 ser mange er fornøyd med sin - og det er jeg også. Hva er det beste med din? Har du en spesielt god opplevelse eller liten historie? Jeg kan begynne selv 😊 min fastlege er en flink og grundig fyr. Men hvor god han er til å se «bak» det en sier, gi uttrykk for forståelse og trygghet, og ikke minst være ganske så utfordrende/pushe/direkte på en vanvittig god måte - det visste jeg ikke før jeg gikk på en smell. Måtte han aldri slutte, og takk gud for fastlegeordningen sier bare jeg! Å ha en lege som kjenner meg (og familien min) så godt, er gull verdt! 😅🤩 Anonymkode: 86351...d4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Hun tar seg tid, og hun hører faktisk på hva jeg sier! Jeg har en kronisk sykdom, og hver gang jeg bestiller time setter hun av 40 minutter, uansett årsak til timen. Det fordi hun kjenner til meg og min historikk, og vet at jeg til tider har behov for en lengre konsultasjon enn vanlig. Under en samtale viser hun klart at hun husker problematikken min, selv med de mange pasientene hun har. Klart, det kan være hun "bare" har lest seg opp før timen, men tror det er mer enn de fleste gjør. Selv om jeg ikke har vært der på et halv år, så vet hun hva vi snakket om sist, men også bosituasjon, arbeidssituasjon, hvilke behandlinger jeg nå går til osv. Igjen, sikkert lest seg opp, men likevel imponerende. Videre skaper hun en klar, faglig tillitt. Hun er god på å vise at hun kan hva hun kan, og god på å fortelle når hun mener det er bedre å snakke med spesialist. Det å ikke late som hun kan alt, gjør en forskjell fra tidligere fastlege. På et eller annet vis klarer hun også å aldri være for sen til timen, selv når den er utpå dagen en gang. Det gjorde heller ikke min forrige fastlege. Jeg forstår godt at hun ligger på topp 20 på legelisten.no! Anonymkode: 092a2...eac 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Han tar seg alltid tid, viser at han bryr seg og lytter. Han har hjulpet meg og min familie så mye og løser alle problemene jeg kommer med til han. Henviser videre meg hvis han ikke kan det. Han har topp score på legelisten og det skjønner jeg godt. Anonymkode: 3ca29...aa3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Han kompenserer for manglende engasjement med å skrive resepter så det står etter. Anonymkode: eff26...9d0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 At hun aldri er der, så jeg kan gå til den flinke vikaren. Anonymkode: 874b5...647 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Hun har vært permittert i fire år, men jeg husker henne som veldig lyttende og at hun husket hvem jeg var og min sykehistorie fra time til time sånn at vi slapp å bruke halve timen på å bare gå over alt helt på nytt igjen. Anonymkode: f69de...ad3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Han lytter og gjør alltid det han kan for å hjelpe meg. Anonymkode: fb710...6e3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Hun er bunnsolid. Det er aldri noe tull med henne, svært lite vikarbruk, ikke veldig forsinket. Holder avtaler, henviser akkurat passe og skriver gode henvisninger. Er rolig, svarer sikkert på det jeg spør om. Lar en ta opp flere problemstillinger under samme konsultasjon. Går i dialog og oppleves ikke som vanskelig eller autoritær. Tillater bestilling av resepter på nett. Som kronisk smertepasient har jeg aldri fått inntrykk av at hun ser på meg som en rus(mis)bruker, noe andre lett kan gjøre. Hun har stort sett toppkarakter på legelisten. De 1-2 negative omtalene kan jeg nok forstå, for hun er ikke verdens varmeste menneske og den profesjonelle distansen er stor. Men jeg velger å se det positive. Anonymkode: 047ce...ecd
Eneri Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Jeg er sjelden hos lege, men setter pris på å ha hatt den samme fastlegen siden ordningen startet. Vikarer kun når hun har hatt to svangerskapspermisjoner og praksis ifbm videreutdanning. Jeg liker at hun er rolig og saklig, lyttende. Ikke en dikke-dikklege som mener sykemelding er løsningen på alt. Noen liker henne ikke fordi de trenger en mer "staaaakkars deg!"-lege, men det vil ikke jeg ha.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Han er kul og grei og han respekterer meg! 😎 Anonymkode: 74694...b88
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Han oser av faglig autoritet. Lytter, sjekker, kommer raskt med tanker om hva som kan være galt, og er ikke redd for å henvise til spesialisthelsetjenesten hvis han tenker det er nødvendig. Jeg føler meg rett og slett trygg hos han. Plusspoeng for at han svarer på skriftlige småting (fornyelse av resept osv) svært raskt. Anonymkode: 8be60...282 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Hun har vært helt fantastisk i min aller verste periode i livet (går mot ufør 😔). Kan vel egentlig ikke si nok positivt om støtten hun tilbyr innenfor tiden hun har til rådighet. Anonymkode: 6d5a1...25c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Vet ikke. Har aldri møtt fastlegen jeg har hatt i nesten fire år. Anonymkode: dd9f4...656 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 Han er OK. Slipper å være redd for at han skal være rar. Anonymkode: c0d7e...5f2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Han er heilt super! Ikkje perfekt må noko måte, men han lar meg først snakke ut, stiller litt oppfølgingsspørsmål, før han så gjer ei lita oppsummering av det eg har sagt. (Det gjer at eg føler meg høyrt og trygg på at han får med seg det eg har på hjartet.) Så går han vidare til løysinga og vidare framdrift. Genialt! Hei Trygve! 👍😃 (viss ikkje det er lov med fornamn må moderator gjerne slette) Anonymkode: 56e7e...082 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Hun er helt fantastisk! Tar seg god tid, prøver alltid å forstå og dømmer aldri. Hun spør alltid om min mening sånn at vi sammen kan komme frem til beste løsning. Hun er tilgjengelig på sms i mellom timene og stiller alltid opp på samarbeidsmøter. Føler nesten hun kjenner meg bedre enn det jeg selv gjør. Anonymkode: 2bdd9...583 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 Savner verdens beste fastlege som jeg ble dyttet ut av lista til og over til en annen. 😭😭 Anonymkode: 47bc0...c05
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Skrevet 10. mai 2022 Hun er opptatt av hvordan jeg har det som menneske Anonymkode: 00523...18e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 Veldig glad i doktoren min. Hun tar seg god tid og kjenner meg så godt at hun vet hva jeg trenger. Hun er alltid på tilbudssiden, stiller alltid opp og kaller meg inn til time når jeg ikke klarer det selv. Anonymkode: c1fcb...054
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 Er hos legen med flere år mellom hver gang. Men når jeg er der er hun nøye og oppmerksom. Jeg bruker private leger mest for der får man time raskt om det er noe. Legesenteret har lang ventetid og koster bare et par hundre kroner mindre. De gangene det er noe spesielt får man time samme dag hos private. Så bruker begge deler etter hva som haster. Anonymkode: 53fbd...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå