Gå til innhold

Baby som ikke sikler. Flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har en sønn på 8 mnd. Han sikler knapt. Han har aldri en våt body eller sikkel som renner. Mine to andre barn siklet enormt mye. Måtte skifte body/smekke ofte. 

Flere som har baby som ikke sikler? Er det normalt eller bør jeg høre på neste kontroll? 

Anonymkode: 06482...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Normalt!

Anonymkode: dedae...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn. Ingen av de har siklet, bortsett fra litt i noen dager rundt tannfrembrudd kanskje.

Anonymkode: 1d90b...589

AnonymBruker
Skrevet

Min siklet lite, trodde jeg. Så kom jeksler...

Anonymkode: 53590...24d

AnonymBruker
Skrevet

Første baby siklet ikke, og jeg trodde oppriktig at siklesmekker var mest til pynt. Nr. to siklet masse, og gjør det i perioder enda nå som hun er to år. 

Anonymkode: 1750a...e08

Skrevet

Det er helt normalt. Ingen av våre har siklet i nevneverdig grad og vi har aldri eid en eneste siklesmekke.

AnonymBruker
Skrevet

Har også en på 8 mnd som aldri har siklet, men fått flere tenner. 

Eldste siklet mye (!) Til han var nesten 3 år😅

Anonymkode: d8654...74a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Har en sønn på 8 mnd. Han sikler knapt. Han har aldri en våt body eller sikkel som renner. Mine to andre barn siklet enormt mye. Måtte skifte body/smekke ofte. 

Flere som har baby som ikke sikler? Er det normalt eller bør jeg høre på neste kontroll? 

Anonymkode: 06482...c43

I blant kan det komme senere, helt normalt uansett. 

Anonymkode: 47f30...9fe

Skrevet

Min eldste siklet så mye og så lenge at han fikk logoped i bhg. Kjøpte et lass med siklesmekker til yngste, men har aldri brukt en eneste en av dem. Hun er to år nå. 

Skrevet

Min siklet heller aldri, tenke ikke at det var feil i, var egentlig veldig fornøyd med det. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann siklet knapt. Andremann sikler for åtte. Unger er ulike!

Anonymkode: 4b5ac...147

AnonymBruker
Skrevet

Eldstemann har alltid vært en liten gris. Siklet, bommet mer på munnen når han begynte med skje og klarer IKKE å avlære seg å tørke munn og nese med genseren. Yngste, knapt sikling (fikk masse smekker som knapt ble brukt til sikling) og begynte tidlig å spise pent selv, så vanlige smekker ble knapt nødvendig og klærne så alltid rene ut etter et måltid gjennom hele barnehagen. 

Anonymkode: 66265...801

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Barnet vil sikle etter en stund. Som regel begynner ikke sikling før tenner kommer for fullt, og hos min første startet det ikke før hun var godt over 1,5 år. Sønnen min på 1 år sikler ikke i det hele tatt enda.

Anonymkode: a634f...f07

AnonymBruker
Skrevet

Min har siklet lite, men har alltid spytta en del. Vi kaller han klysa.

Anonymkode: 42e3d...b47

AnonymBruker
Skrevet

Tre barn, ingen siklere. Aldri skiftet smekke/body fordi de har siklet. Har ikke brukt smekker (til annet enn mat). 

Anonymkode: ec2a7...0a4

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt! Har hatt begge deler selv, og det handler mye tannfrembrudd, tannstilling osv. Noen barn produserer rett og slett bare mer spytt enn andre også. 

Anonymkode: a7434...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...