AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Vi er godt etablerte og har bodd sammen i snart 5 år. Nå er jeg på et stadiet i livet hvor jeg virkelig ønsker meg et barn! Jeg har sagt det til han også, men han synes tanken om å få barn er så "intimiderende" og surrealistisk, at han rett og slett blir litt usikker.. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men jeg er virkelig klar, og ønsker at han også blir klar snart! Anonymkode: e3128...fae
FunnyBoy123 Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Si det som det er og gi han litt tid. Skjønner han godt, tanken om å få barn når man aldri har hatt barn før kan være litt skummel faktisk. Tror det ordner seg da! Lykke til. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Er han usikker på om han vil ha, eller når han vil ha? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 52a98...4db 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Sånn var min også, og han ville nok aldri blitt helt «klar» av seg selv 🙈 Spurte til slutt rett ut om jeg skulle droppe å ta p-pillene. Fikk da til min store overraskelse et ja! Da ble det liksom litt mer konkret for han og ikke like abstrakt og skummelt. Lykke til! 😊 Anonymkode: 87ce6...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Man overtaler ikke noen som ikke vet om de vil ha barn til å få det Anonymkode: e6760...9ce 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Jeg brukte sånn et år på å prøve å "hinte" og indirekte mase. brukte mye energi på å tyde alle signaler og utsagn fra han, som gjorde meg mer frustrert. Tislutt turte jeg å si rett ut at "jeg vil ha barn nå". Da var jammen med han med 😊 Han sa også at han skulle ønske jeg bare hadde vært mer direkte, fordi han er mann som ikke tenker så mye på hint Samtidig så tror jeg han for noen år siden ikke helt var moden nok og klar, men nå tenker jeg likevel at jeg allerede da burde vært tydelig å sagt at jeg ønsket barn nå framfor å "vente på han" uten at han visste jeg ventet. Anonymkode: 738cb...990
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg brukte sånn et år på å prøve å "hinte" og indirekte mase. brukte mye energi på å tyde alle signaler og utsagn fra han, som gjorde meg mer frustrert. Tislutt turte jeg å si rett ut at "jeg vil ha barn nå". Da var jammen med han med 😊 Han sa også at han skulle ønske jeg bare hadde vært mer direkte, fordi han er mann som ikke tenker så mye på hint Samtidig så tror jeg han for noen år siden ikke helt var moden nok og klar, men nå tenker jeg likevel at jeg allerede da burde vært tydelig å sagt at jeg ønsket barn nå framfor å "vente på han" uten at han visste jeg ventet. Anonymkode: 738cb...990 Jeg begynte og i tillegg med forklaring ifht fertilitet og at det ikke var noe grunn for oss å vente Viktig å tenke det skal noen flere barn med noe aldersforskjell og da må man tenke på det med første. Anonymkode: 738cb...990
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Kanskje han aldri blir klar? Vil han ha barn? Det er et utrolig stort steg og ta, og hvis han innerst inne ikke vil ha barn kan og bør du ikke "tvinge", overtale eller gi ham skyldfølelse. Barn fortjener å være ønsket, og det er viktig å snakke om at noen angrer. Anonymkode: b3878...189
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Vær tydelig! Si at du ønsker barn nå. Få klarhet i om han ønsker å vente litt, eller om han er usikker generelt. Ta det på alvor dersom han er usikker, og ta en beslutning om du ønsker å gå videre med forholdet. Dersom han virkelig ikke ønsker barn (med deg) er det viktig at du får klarhet i det. Å overtale noen til å få barn er ingen god idé, barn er ikke en gjenstand man kan kvitte seg med når man er lei. Anonymkode: f2027...fc4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å overtale noen til å få barn er ingen god idé, barn er ikke en gjenstand man kan kvitte seg med når man er lei. Anonymkode: f2027...fc4 Joda, mange (mest menn) gjør nettopp dette! Anonymkode: 43a9a...de4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, mange (mest menn) gjør nettopp dette! Anonymkode: 43a9a...de4 Selvsagt, men det er ikke pappamateriale, spør du meg. Anonymkode: f2027...fc4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Overtale blir vel feil ord å bruke. Hvis han ikke har lyst på barn så er det dårlig gjort å prøve på å overtale han. Man skal ikke tvinge noen til å få barn derom de ikke ønsker det. Men derimot hvis han har lyst på barn, men ikke vet helt om det passer akkurat nå.. Så er det noe annet. Ta det opp med han. Si at du føler deg klar og snakk med han. Hva er grunnen til at han ikke vil nå? Fortell han gjerne om prosessen. Det kan ta tid! For noen kan det gå på første forsøk, men for andre kan det ta et år med prøving! Også skal man jo gå gravid også. Du kan jo betrygge han med at det vil ta tid uansett. Det er jo ikke sånn at ungen kommer så fort man prøver. Er ikke alle menn som tenker over at det kan ta lang tid. Anonymkode: e70df...a35
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Ei muligheit er å gi beskjed om at om feks 3 mnd så kjem du til å slutte med p-piller (eller anna prevensjon). Dette for at du ikkje vil ta prevansjon når du har lyst på barn, og i tillegg kan det ta tid før kroppen går seg til igjen. Så er det heilt opp til han å evt bruke prevansjon, han er informert og kan ta det valget han vil. Ofte faller alt ansvar for prevansjon på damene, i denne situasjonen er det opp til han. Velger han å droppe prevansjon, så kan han ikkje vere så imot om du blir gravid. Anonymkode: 0c31b...e2a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Jeg bare tok det opp, snakket åpent og ærlig og deretter ga han tid til å la det synke inn at jeg ønsket, og gjerne i nærmeste fremtid. Etter en stund kunne vi snakke litt nærmere om når vi ønsket å prøve. Man klarer ikke «overtale» noen, men det er viktig å være ærlig. Lykke til! Anonymkode: 9b88f...57b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 Jeg fortalte at jeg ønsket meg barn, han sa han ikke var så interessert. Gav oss begge litt tid å tenke på, før jeg sa at det var så viktig for meg med barn at hvis han ikke ville ha så ønsket jeg å avslutte forholdet. Så sa jeg at han kunne få 6 mnd å tenke på det. Etter gitt tid var han klar for det, og vi bestemte oss for en dato vi skulle starte å prøve på. Anonymkode: a59dd...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå