Gå til innhold

Ny på gassgrill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på grill. Og vurderer å kjøpe gassgrill. Aldri brukt dette selv. Bare vært hos andre og fått servert grillmat.

Er det vanskelig å få til? Mye man må tenke på i forhold til sikkerhet osv.. 

Anonymkode: d3cf2...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må være veldig påpasselig mtp lekkasjer. En gummislange som leder gass og står ute år etter år, blir morken og ikke lenger lufttett etterhvert, og må da byttes ettersom den lekker gass. Altså gummislangen som leder gass fra gassflasken og opp i grillen.

Personlig fikser jeg ikke gassgriller. Jeg er livredd for gass under trykk. Men det er bare meg. Jeg har aldri lest om en ulykke i avisen her til lands, der gassgrillen i noens hage gikk i lufta. 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanskelig å få til? Mye man må tenke på i forhold til sikkerhet osv.. 

Ikke vanskelig. La grillen bli varm, varm maten, servér. Ganske basic. Steketider, temperaturer, marinering lærer man seg etterhvert. 

Gassgrill kan karakteriseres som trygt. Ja, det er gass under trykk, og ja det er åpen flamme. Gassbeholder er utstyrt med sikkerhetsventil slik at plutselige eksplosjoner er svært sjelden. Gasslekkasje kan skje, men en gassgrill står stort sett utendørs, så gassen ventileres bort. Slangen blir morken og slitt etterhvert ja, men den inngår i periodisk vedlikehold og byttes sammen med regulator når det er på tide å bytte ting. 

Nedover i Europa er det veldig vanlig å varme opp hus og fyre med gass på komfyren på kjøkkenet, og det finnes fortsatt mennesker der nede. Ikke alle har dødd en horribel død i et flammeinferno. Så ganske trygt er det

• Liker 1
Skrevet

Gass er veldig enkelt. Følg oppskriften til @newman01 så har du servert burgere i null tid. Gass er veldig skummelt i begynnelsen, men du blir veldig fort vandt med det. 

Vi har gasskomfyr nå, gass til varme av varmtvann. I svigermor sitt hus går alt av oppvarming og steking på gass. Redd de første ukene, men nå er jeg så vandt med det at det blir rart å dra tilbake til Norge og måtte bruke en induksjonskomfyr feks. Her er det også griller i parkene som går på gass, 45 varmegrader på de beste (nåvel) sommerdagene, enda ikke skjedd en ulykke som er merkbart til at avisene skriver om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...