Gå til innhold

Sterk og langvarig første mens etter SA - sen eggløsning også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som fikk litt ekstra sterk mens som og var noen dager lengre enn normalt, kom eggløsning og da tilsvarende senere? Ser ut som min mens nå blir et par dager lengre enn den pleier, og jeg pleier å ha eggløsning på dag 10-11, men blir den kanskje forskjønte pga lengre mens?

Om jeg spotter etter mensen er ferdig, er det da mindre sjanse for eggløsning, eller at evt eggløsning resulterer i graviditet?

Anonymkode: a2f01...918

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som fikk litt ekstra sterk mens som og var noen dager lengre enn normalt, kom eggløsning og da tilsvarende senere? Ser ut som min mens nå blir et par dager lengre enn den pleier, og jeg pleier å ha eggløsning på dag 10-11, men blir den kanskje forskjønte pga lengre mens?

Om jeg spotter etter mensen er ferdig, er det da mindre sjanse for eggløsning, eller at evt eggløsning resulterer i graviditet?

Den kanskje forskyver seg….skulle det være :)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen erfaring med dette?

Er nå på dag 8 av mensen, og blir litt mindre men fremdeles friskt blod....Min mens er vanligvis bare 5 dager.

Kan jeg risikere at eggløsning kommer før mensen er ferdig, og at det da vil være umulig å bli gravid denne syklusen?

AnonymBruker
Skrevet

Ta el tester?😊

Anonymkode: e70b8...b91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta el tester?😊

Anonymkode: e70b8...b91

Jo, men om jeg har eggløsning samtidig som jeg blør, er det vel null sjanse for at et befruktet egg kan feste seg uansett?

Skrevet

Har ikke noe erfaring med det du lurer på. Men jeg vil tippe at det er liten sannsynlighet for at du får eggløsning samtidig som du blør. Mest sannsynlig blir den forskjøvet. Første syklusen min etter medisinsk abort etter MA så tror jeg ikke jeg hadde eggløsning i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
Hirka89 skrev (53 minutter siden):

Har ikke noe erfaring med det du lurer på. Men jeg vil tippe at det er liten sannsynlighet for at du får eggløsning samtidig som du blør. Mest sannsynlig blir den forskjøvet. Første syklusen min etter medisinsk abort etter MA så tror jeg ikke jeg hadde eggløsning i det hele tatt.

Oida, høres nedslående ut. Jeg blør fremdeles, på dag 9 av mens nå. Klumper også (sorry, detaljer), forstår det ikke. Er det ikke tomt snart? 🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oida, høres nedslående ut. Jeg blør fremdeles, på dag 9 av mens nå. Klumper også (sorry, detaljer), forstår det ikke. Er det ikke tomt snart? 🥴

Vet ikke hvor langt du var på vei da du hadde SA, men mitt inntrykk er at det er veldig individuelt hvor lenge man blør, når el kommer tilbake og når man får første mens tilbake. Noen popper rett i syklus med en gang, mens andre bruker lenger tid. Du får ikke gjort så mye annet enn å vente og se. Selv om jeg skjønner det er kjipt, for jeg har vært der. Første syklusen min etter MA var på 41 dager uten EL. Har nå hatt første mens, og håper el dukker opp nå snart. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...