AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Hei, jeg hadde nylig bursdag å gledet meg masse, jeg dro til kjæresten som hadde planlagt noe for oss. han hadde bestilt takeaway og bakt kake. Gaven derimot skuffet meg, jeg fikk en gave fra europris til 130 som han hadde kjøpt dagen før, gaven var pakket inn i en plastpose, uten noe kort. Gaven var ikke noe jeg ønsket meg eller hadde bruk for. Jeg merket at jeg ble utrolig skuffet, for gaven han fikk på sin bursdag var nøye planlagt, noe han hadde bruk for og kom til å like, den gaven bruker han ca hver dag, han fikk det også pent innpakket og med kort, den gaven kosta også 500kr (ikke at pris må være viktig). Jeg vet ikke om jeg burde si at jeg egentlig ble skuffet over gaven eller ikke, jeg sammenligner gaven jeg fikk veldig med den jeg ga han, å føler at han ikke la noe innsats i det, hvis jeg hadde ønsket meg det jeg fikk hadde jo det vært ok, men er er gave jeg virkelig ikke har bruk for egentlig. Jeg er jo egentlig takknemlig for alle gaver og kjempe glad for at han gadd å lage kake til meg, men føler jeg bare hadde mer forventninger til en gave, i det minste få et kort. Det har snart gått en uke, å jeg tenker enda på det, føler liksom at innsatsen for å gi meg noe jeg liker eller har bruk for ikke var der, prøver å tenke at det er min egen feil som sammenligner gavene våre og at jeg bare hadde for høye forhåpninger, men burde jeg si noe om det? Jeg vil jo ikke at jeg hvert år skal få en gave jeg egentlig synes er kjip, innpakket i en plastpose, uten kort, kjøpt på europris dagen før.. imens jeg selv legger stor innsats i å gi noe som blir satt pris på. Jeg vil heller ikke såre følelsene hans, å vil ikke ha en "bedre" gave nå, men vil jo at han skal vite litt mine preferanser til framtiden. Det er jo kanskje ikke viktig for han om gaven er innpakket og har kort, for vi er jo forskjellige mennesker som tenker forskjellig, å for han var det jo kanskje viktigere at jeg fikk en god kake enn en fin gave, å for meg motsatt. Jeg er en ganske emosjonell person som har hatt det litt kjipt de siste månedene, så jeg begynner virkelig å gråte bare av å tenke på det, både fordi jeg ble skuffa men å fordi jeg ikke vil såre han, så hvis jeg burde si noe om det, hvordan burde jeg gjøre det for at det skal bli lett for meg og han? aner ikke hva jeg burde gjøre :( Anonymkode: bd80d...b27 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Du fikk en ting, take away og kake. Det var kanskje koselig stemning og tid med den du er glad i. Hva er det å ikke være fornøyd med? Anonymkode: 464a6...ae1 21
mintgrønn Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Skjønner veldig godt hvordan du føler deg. Det handler om at noen du er glad i og som du selv har brukt tid på å finne en passende gave til, ikke tar seg bryet å gjøre det samme. Som om du liksom ikke er så viktig. Jeg syns det er helt lov å være lei deg for dette her uten at det betyr at du er kravstor eller bortskjemt. For meg er det helt utenkelig å gi en slik gave til en kjæreste. Men jeg tror alle har forskjellig kjærlighetsspråk. Jeg vet ikke hvordan dere har det på kommunikasjonsfronten, men er det mulig å ta det opp med han uten at han tar seg nær av det eller går rett i forsvar? 1 1
Karma91 Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Bare legg det ifra deg 😛 gaven jeg fikk i bursdag fra min samboer bruker han mer en meg 😅😂🤣 Men satte utrolig pris på at han var der med meg på en ellers vanskelig dag. (Første bursdag etter pappa døde) Noen er bare flinkere med gaver en andre 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Tror ikke du bør sammenligne innsatsen din med hans, dere er forskjellige. Anonymkode: 37d11...3c8 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Var skuffet over første gaven jeg fikk av kjæresten min også. Fikk en parfyme til 30 kr mens jeg kjøpte gave til han for 600 kr noen mnd før. Følte meg ikke så spesiell da må jeg innrømme 😅🙈 jeg tror han rett og slett ikke ante hva han skulle kjøpe. Men han har siden blitt flinkere. Nå skriver vi ned ting den andre ønsker seg på en ønskeliste. Jeg har også laget en egen jeg kan dele med han om han spør. Anonymkode: c770c...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Husk på at vi har litt ulikt kjærlighetsspråk. Vi har ulike måter å vise kjærlighet på, f.eks ved gaver, ord, tid eller kjærtegn. Du har gjerne gaver og ord som kjærlighetsspråk, mens kjæresten din kanskje har tid og tjenester. Så prøv å tenke litt på om kanskje han har noen sider ved seg som han er bedre på- så kanskje det vil føles mindre sårt? Anonymkode: a205c...e51 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Han hadde faktisk bakt en kake til deg og ordnet mat. Jeg synes ikke du skal ta dette opp. Han er bare litt annerledes enn deg. Hvis du leser her inne er det mange som ikke en gang får en gave eller et kort. Anonymkode: 292c9...f26 9 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Jeg hadde blitt sur om jeg fikk gavekort på Europris enten det var 1000 kr eller 130 kroner! Herregud. For en raring! Og nei du skal ikke trøste deg med at noen får ikke gave i det hele tatt. Du burde forvente å få en ordentlig gave av en kjæreste! F eks middag på dyr restaurant, gullarmbånd, gavekort på spa, noe i den duren. Anonymkode: c1f02...b92 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Første bursdags gaven fra kjæresten var skismøring, og første julegaven var en elektrisk pisker (for å piske krem)😏 Anonymkode: 7b29e...c63
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Han har bestillt takeaway og bakt en kake, noe som skulle kunne legge grunnlaget for en hyggelig aften. Kanskje han tenkte litt mer på kos og sammhold en det materialistiske innslaget. For akkurat ting og tang til fem hundre kroner klarer vi å kjøpe oss selv i verdens rikeste land. Og visst økonomien er så dårlig at det blir vanskelig, så bør man ihvertfall ikke rote bort 500 kroner på en gave. Jeg er mann og jeg hater og gi og få gaver (butikkgaver), men jeg kan godt lage det koselig for kjæresten på andre måter. Men det enkleste hadde selvfølgelig vært å kjøpt meg fri fra alt med å betale 500 kroner. Blir mest glad om kjæresten baker ostekake til meg enn at hun gir meg en kjøpt gave som jeg i tillegg må late som jeg liker. Ostekaken hennes liker jeg garantert, det samme kan ikke garanteres med en gave. Når det gjelder kaken hun baker så ligger det faktisk litt arbeid bak, og det er jo smigrende å vite at hun har stått der og bakt og tenkt hun skulle lage en deilig kake til meg, mye mer smigrende enn at hun skulle rasket med seg noe til 500 kroner på en butikk. Anonymkode: 557f1...561 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Hvor lenge har dere vært sammen? Er du heldig blir dette bedre etterhvert som dere lærer hverandre å kjenne. Det er lov å bli skuffet, da. For det handler om dypere ting enn gaven. Det handler om engasjement og omsorg. Det å bli sett. Har dere vært sammen lenge vil jeg tro han ikke ser betydningen av innsatsen han legger i gaver har. Jeg tror er fordi gutter ikke oppdras og forventes å være god på å lese behov og bruke tid og energi på den slags, mens jenter starter med rollelek tidlig, og det utvikler empati og omsorgsevne i en helt annen grad. Kjønnsroller rett og slett. Jeg blir fortsatt skuffet over innsatsen mannen min legger i bursdager etc etter 18 år. Det kommer neppe til å forandre seg. Så jeg prøver å skru ned forventningene og unne meg selv noe fint som blomster e.l. Gi meg selv det jeg savner. Han har heldigvis andre kvaliteter. Men det er noe med å føle seg sett og satt pris på. Det er jo ikke småtteri. Anonymkode: fec7e...105 2
Blåjojo Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Synes du hisser deg opp over bagateller. At han ikke leverer det du har forventet, sier mer om dine forventninger enn han som mann/kjæreste. Han har jo gjort en innsats for at du skulle få en hyggelig bursdag. 2 1
Supersmurf Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 Noen menn er rett og slett litt klønete på gaver. Prøv å glemme det, og kom heller med små hint om hva du ønsker deg når det begynner å nærme seg jul eller bursdag. Veldig koselig at han hadde bakt kake til det og gjort det til en koselig bursdag. Tenk på det som gaven din, for omtanken er jo tross alt viktigere enn en fysisk gave. 2
herremann Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Menn flest synes gaver er noe ork og mas. De eneste som egentlig behøver gaver er barn. Vi hadde gladelig klart oss uten. Kvinner derimot overtenker og planlegger og forventer dessverre at menn gjør det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Unnskyld at jeg spør... Men... Er du seriøs? Håper virkelig dette er en trolletråd. Han har bakt kake, bestilte mat og du fikk en liten ting? Skjerp deg, du er voksen. Makan! Anonymkode: ccdc3...f07 6 3
exictence Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 Jeg gav en kake til n venninnes bursdag. Dyre gode ingredienser + jeg brukte ganske lang tid på å lage den. Det var i stedet for gave, 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 Dette er så typisk kvinner skal over analysere alt... Og har hun gitt han noe så må han legge samme "følelser" i gaven han gir henne. Hjelpes Anonymkode: 7c02a...99f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 Du får komme ned ønskeliste, da. Anonymkode: f678e...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå