Gå til innhold

Rart å ikke tisse når man står opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tisser ikke du på morgenen heller?

Anonymkode: d4202...2db

Ikke alltid. Noen ganger kan det gå flere timer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fra hvem? Hvem er det som kommenterer sånt? 

Anonymkode: 702cf...b84

I mitt tilfelle var det familie vi var på ferie sammen med. 

AnonymBruker
Skrevet
Puritaniana skrev (2 minutter siden):

Kjæresten min pleide å tisse om morgen, men da ble jeg vekket så nå tisser hun ikker før jeg står opp.

Jeg tror det er en vanesak.

Du kunne ha prøvd deg på noe sånt med meg

Anonymkode: 8ecc5...04c

AnonymBruker
Skrevet

Det vil tro det er unormalt å ikke tisse etter så mange timer. Har ingen forskning, men har sovet med 3 forskjellige jentelag 15-20 per lag på cuper gjennom mange år og opplevde ikke en eneste en som ikke stod i dokø i det de stod opp. Samtidig er folk forskjellige. Jeg tisser enormt ofte og må alltid tisse i løpet av natte OG i det jeg står opp. I løpet av arbeidsdagen er jeg på toalettet minst 4-5 ganger og dette er nok ikke innenfor normalen heller. Drikker ikke unormalt mye og opplevde faktisk jeg fikk midlertidlig nyresvikt når jeg prøvde å drikke mindre en periode og ble innlagt på sykehuset i to døgn. Vi er nok bare litt rare🤪

Anonymkode: 98ede...13b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 17.49):

Er det rart å ikke tisse når man står opp? Var på en tur med 2 venninner hvor vi alle 3 bodde sammen i en leilighet og de 2 synes det var rart og unormalt at jeg ikke tisset n år jeg sto opp.

Er dette virkelig så unormalt? Står jeg opp 7 så tisser jeg ikke før i lunsjen rundt kl 11, 

Anonymkode: d4202...2db

Ja, det er et psykopatisk trekk

Anonymkode: e442d...bb9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Fireflies said:

I mitt tilfelle var det familie vi var på ferie sammen med. 

Jeg prøver å forestille meg ordlyden, men klarer det ikke 😅

AnonymBruker
Skrevet
Loublover skrev (På 11.5.2022 den 22.52):

Noe unormalt er det. Jeg må alltid veldig tisse når jeg våkner, men innimellom så ber mannen min meg om å holde meg og jeg klarer da å vente og da ikke tisse selv om jeg har stått opp

Det er jo fint å pushe grensene litt og at du venter til du får tillatelse til å tisse.  Det er jo fint at du lar mannen din bestemme over deg. 

Anonymkode: 796a5...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sunt for urinveier og spesielt nyrer å tisse så lite. Pass opp for nyresten/nyregrus som gjerne kommer med alderen, men  også hos helt unge som drikker og tisser for lite. 

Anonymkode: c9d1e...922

Skrevet (endret)

Det er det første jeg gjør når jeg står opp i alle fall. Rett på do og tisse. Noen ganger har jeg vært oppe en gang i løpet av natten også, for å tisse. Ikke alltid, men det har skjedd stadig oftere etter hvert som jeg blir eldre (er i femtiårene). Irriterende å våkne av at man må på do, for da vekkes jeg og får i blant ikke til å sovne igjen etter dobesøket.

Dette til tross for at det aller siste jeg gjør før jeg hopper til sengs for kvelden, er å gå på do og klemme ut så mye tiss jeg klarer (i håp om å slippe og våkne på natten av at jeg må på do).

Jeg drikker veldig mye i løpet av en dag og kveld, da.

Jeg synes det derfor er rart at noen ikke føler behov for å tømme blæren etter en hel natt uten å ha vært på do. Men - vi er vel alle forskjellige, og inntar ulik mengde drikke. Noen svetter ut mer av væsken de inntar, og har da ikke like mye væske igjen til urinproduksjon.

Endret av Million
Gjest Loublover
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 14.43):

Det er jo fint å pushe grensene litt og at du venter til du får tillatelse til å tisse.  Det er jo fint at du lar mannen din bestemme over deg. 

Anonymkode: 796a5...3ae

Jeg liker i hvertfall å bli dominert av mannen min😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 21.27):

Jeg prøver å forestille meg ordlyden, men klarer det ikke 😅

Jeg stod opp spiste frokost, snakka med de og de bare "har du ikke vært på toalettet enda", etter noen timer. 😅

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Fireflies said:

Jeg stod opp spiste frokost, snakka med de og de bare "har du ikke vært på toalettet enda", etter noen timer. 😅

Utrolig sært (av dem, ikke deg) 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Utrolig sært (av dem, ikke deg) 😅

Jeg lo. Hadde nok reagert hvis det var noen andre, men siden det var slekt så hadde jeg nok reagert.

Skrevet

TS, hvor mye vann drikker du på en dag? 

AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (På 13.5.2022 den 20.54):

Ikke alltid. Noen ganger kan det gå flere timer. 

Det er lenge😮 Drikker du nok? Hvor ofte tisser du i løpet av en dag?

Anonymkode: fc2bd...a31

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er lenge😮 Drikker du nok? Hvor ofte tisser du i løpet av en dag?

Anonymkode: fc2bd...a31

Det varierer. Jeg drikker dog alltid rett før jeg legger meg, men det siste jeg gjør er å gå på toalettet også.

Skrevet

Ikke noe er så deilig som å sette seg på ramma for å så tømme både ryggen og blæra på morgenkvisten. 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Fireflies said:

Det varierer. Jeg drikker dog alltid rett før jeg legger meg, men det siste jeg gjør er å gå på toalettet også.

Og hvor mange ganger går du på do i løpet av dagen? 

For meg høres det ut som om du kanskje drikker for lite rett og slett. 

Drikker du hvertfall 2 liter til dagen? Helst mer spør du meg 😅

Anonymkode: 0064a...f1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og hvor mange ganger går du på do i løpet av dagen? 

For meg høres det ut som om du kanskje drikker for lite rett og slett. 

Drikker du hvertfall 2 liter til dagen? Helst mer spør du meg 😅

Jeg drikker som oftest to liter om dagen. Ikke alltid vann da 🙃 Det er veldig varierende.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fireflies said:

Jeg drikker som oftest to liter om dagen. Ikke alltid vann da 🙃 Det er veldig varierende.

Tisser du gult hver gang du tisser? Det skal helst være svakt lyst, nesten helt klart/fargeløst i fargen. Da vet du at du er hydrert nok ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...