Gå til innhold

Dele hage med en litt vanskelig nabo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt meg ny bolig på rekke, og rett ved meg er det en stor hage som alle har ansvar for å stelle. Men det har seg slik at det er et bed der som jeg må dele med min nabo, som virker ganske vanskelig. Alt jeg foreslår er nei og det går visst ikke an å ha noe planter der. Hun er lite interessert i å ha noe bed, men hun vil ikke gjøre noe med det heller.

Alt er bare kjipern og jeg bør helst ikke røre det som er pil råttent en gang. Synes det er litt trasig, da jeg klør etter å få stelle litt.  Tror det har med penger å gjøre, altså hun vil ikke ha noe med det å gjøre om det koster noe penger. Og er ellers også kanskje litt rigid av seg. Hvordan gå frem mon tro? Mine forslag blir jo bare skutt ned. 🤔

Anonymkode: 5b7a7...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om naboen ikke vil ha noe styr eller økonomisk ansvar for bedet kan du ta alt ansvaret for bedet selv? Og si til naboen at du tar fullt og helt ansvar og ikke vil kreve arbeidsinnsats eller økonomisk støtte til prosjektet?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanhende det er penger som er problemet, noe du også er inne på. Hun har kanskje ikke råd rett og slett, eller for den saks skyld interesse. Ta ansvar selv, og plant noe enkelt og billig.

Anonymkode: fcd72...3de

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Reveenka skrev (1 time siden):

Om naboen ikke vil ha noe styr eller økonomisk ansvar for bedet kan du ta alt ansvaret for bedet selv? Og si til naboen at du tar fullt og helt ansvar og ikke vil kreve arbeidsinnsats eller økonomisk støtte til prosjektet?

Ja jeg kan jo prøve... Men hun er så negativ til forslagene mine, så da føler jeg at jeg ikke bare kan gå å fikse der heller.. Feks ta bort det som er råttent ( 40 år gammelt treverk). Det er så mye av det. Det er en kjempejobb å ta bort.. :P Men det tiltrekker seg insekter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kanhende det er penger som er problemet, noe du også er inne på. Hun har kanskje ikke råd rett og slett, eller for den saks skyld interesse. Ta ansvar selv, og plant noe enkelt og billig.

Jeg skal gjøre det :) Får se hva jeg finner.

Skrevet

Da sier du til naboen: Du trenger ikke betale eller gjøre noe, jeg gjør alt selv, så får du også ha glede av det.

Og så kjører du på.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg kan jo prøve... Men hun er så negativ til forslagene mine, så da føler jeg at jeg ikke bare kan gå å fikse der heller.. Feks ta bort det som er råttent ( 40 år gammelt treverk). Det er så mye av det. Det er en kjempejobb å ta bort.. :P Men det tiltrekker seg insekter.

Er det rent, ubehandlet treverk?

I så fall er det gull for hagen. Sleng det sammen med gressavklipp eller annet du har liggende, og dekk med jord. Les om kompostbed, hugelbed og hugelkultur. Det er mange forskjellige måter å gjøre det på,  men prinsippet er det samme. 

image.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 22.55):

Er det rent, ubehandlet treverk?

I så fall er det gull for hagen. Sleng det sammen med gressavklipp eller annet du har liggende, og dekk med jord. Les om kompostbed, hugelbed og hugelkultur. Det er mange forskjellige måter å gjøre det på,  men prinsippet er det samme. 

image.jpeg

kan ikke brennes, det er sannsynligvis farlig avfall dessverre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...