Gå til innhold

Noen som har det på samme måte? (Å stirre, fokuserer på ting rett foran seg ved ubehagelig samtaler )

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får dårlige nyheter, opprørende beskjeder eller at noen begynner å skjelle meg ut,da skjer det automatisk at blikket mitt stirrer rett foran på det første som står foran meg. Mister fullstendig fokus på annet enn gjenstanden foran meg og det som blir sagt. Om det er en vase, maleri eller tre gjennom vinduet er likegyldig, men jeg stirrer intenst på det foran meg. 

Da jeg var barn og fikk mye kjeft og utskjelling, fikserte blikket mitt ofte på trappa fordi det var der jeg ofte sto. 

Når ser på et bestemt veggmaleri nå f.eks minner det meg sterkt om da jeg fikk beskjed om at en i familien er alvorlig syk, fordi det er der blikket mitt festet seg. Det er sånn underbevisstheten min er. Jeg har aldri vært god på å slippe taket. Ting fester seg og forbinder f.eks vasen med dårlige nyheter. Er det noen andre som har det på samme måte? 

Anonymkode: 769c4...4be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt slik jeg og. Har opplevd å blitt skjelt ut av kollega på jobb og jeg ble helt perpleks og bare stirrer rart på vedkommende og får ikke ut ett eneste ord. Det samme gjelder ubehagelig ting. Tror det handler litt om angsten min.. at jeg forsøker å ikke miste kontrollen og besinnelsen. Har fått hørt i ettertid av andre som har vært vitne til disse situasjonen der jeg f.eks har blitt skjelt ut hvor rolig og kontrollert jeg er. Men sannheten er at jeg stenger helt av visst det gir noe mening. Ser munnen til vedkommende beveger seg, men jeg stenger liksom ute det dem sier til meg

Anonymkode: 67009...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør også dette. Klarer ikke holde stabil øyekontakt med folk i sånne situasjoner. 

Anonymkode: d679c...7b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke så unormalt å reagere slik.

Anonymkode: 50b5b...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...