PetterKanin Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Disse "mange" som sier dette, finnes de i det hele tatt? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 De vet vel ikke bedre Anonymkode: 9ec9a...ffd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Disse "mange" som sier dette, finnes de i det hele tatt? På kg sier de fleste akkurat dette Anonymkode: 47cbc...6f4
PetterKanin Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På kg sier de fleste akkurat dette Anonymkode: 47cbc...6f4 Nei, det gjør de ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Her er det mange som sier mye rart. Hvis du spør spm som omhandler sykemelding og så videre får du liten forståelse her. De fleste mener du skal pelle deg på jobb uansett, fordi stakkars arbeidsgiver. Anonymkode: afbdc...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er det mange som sier mye rart. Hvis du spør spm som omhandler sykemelding og så videre får du liten forståelse her. De fleste mener du skal pelle deg på jobb uansett, fordi stakkars arbeidsgiver. Anonymkode: afbdc...ef5 Ser sånn ut. Folk sier at uansett hvor syk du blir og uansett hvor ille situasjonen er, må du tenke på sjefen og alle andre, men aldri på deg selv Anonymkode: 47cbc...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Jeg har ikke hørt det selv. Jeg kjenner et par som har vært sykemeldt i oppsigelsestiden pga. det psykososiale miljøet, konflikter og det jeg syns minner om direkte mobbing. Kan det være at enkelte mener en ny arbeidsgiver kan lese noe ut av det? Selv om vedkommende ikke har noe rett til å vite om sykemeldingsårsak, kan de kanskje tenke sitt, eller gammel arbeidsgiver kan si noe ufordelaktig om det? Uansett har de jeg kjenner som har vært igjennom akkurat det hatt gode grunner ut i fra hva de har fortalt meg, og det er en avgjørelse legen deres har tatt. Så jeg håper det ikke er noe som vanligvis blir vektlagt. Anonymkode: c31f4...dd4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke hørt det selv. Jeg kjenner et par som har vært sykemeldt i oppsigelsestiden pga. det psykososiale miljøet, konflikter og det jeg syns minner om direkte mobbing. Kan det være at enkelte mener en ny arbeidsgiver kan lese noe ut av det? Selv om vedkommende ikke har noe rett til å vite om sykemeldingsårsak, kan de kanskje tenke sitt, eller gammel arbeidsgiver kan si noe ufordelaktig om det? Uansett har de jeg kjenner som har vært igjennom akkurat det hatt gode grunner ut i fra hva de har fortalt meg, og det er en avgjørelse legen deres har tatt. Så jeg håper det ikke er noe som vanligvis blir vektlagt. Anonymkode: c31f4...dd4 Men hvordan skulle den nye arbeidsgiveren få vite at man var sykemeldt da? Anonymkode: 47cbc...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan noen forklare? Anonymkode: 47cbc...6f4 Dette er KG. Sannsynligvis plassen på nettet hvor du finner flest uføretrygdede og arbeidsløse i Norge. Med andre ord, også plassen hvor folk flest har minst peil på arbeidsrett og hva som gjelder i arbeidslivet. Det er også plassen hvor de aller, aller fleste er tilsynelatende livredde sjefer, og hater utleiere. Det er nok grunnen. Anonymkode: 62d65...30e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tja, referanse? Anonymkode: fdf6c...767 Hva om man har andre? Anonymkode: 47cbc...6f4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #14 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er KG. Sannsynligvis plassen på nettet hvor du finner flest uføretrygdede og arbeidsløse i Norge. Med andre ord, også plassen hvor folk flest har minst peil på arbeidsrett og hva som gjelder i arbeidslivet. Det er også plassen hvor de aller, aller fleste er tilsynelatende livredde sjefer, og hater utleiere. Det er nok grunnen. Anonymkode: 62d65...30e +1 Anonymkode: 9ec9a...ffd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Det er vel fordi det gir svært dårlig inntrykk hos eventuelle nye arbeidsgivere man søker jobber hos. Dersom de får vite at man er sykemeldt, og det kan de få beskjed om dersom de ringer for å sjekke referanser, så er det ikke sikkert at du lander den nye jobben. Jeg har lest i flere artikler at å være sykemeldt på jobbjakt ikke er noe sjakktrekk. Det gir sjelden gevinst. Anonymkode: 65565...03c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om man har andre? Anonymkode: 47cbc...6f4 Du vet hva du har, men ikke hva du går til. Hva hvis behovet for å bytte jobb melder seg kort tid etter oppstart i ny jobb? Da er det greit å ha gode referanser fra forrige arbeidssted dersom dette er stedet du har jobbet for lengst siste tiden. Og da er det greit å slutte i jobben under normale forhold fremfor å være sykmeldt i oppsigelsestiden dersom du kan unngå det. Men for all del, dette er en avveining. Ikke alle bør jobbe et sted der de får helsa ødelagt. På den annen side så klarer de fleste tre måneder til dersom det er for å lande noe på greit vis 😉 Anonymkode: 2c088...53c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Skrevet 10. mai 2022 Men om man er sykmeldt i oppsigelsestiden har man i de fleste tilfeller allerede fått ny jobb og sagt opp. Referanser er allerede ringt. Anonymkode: 95924...d97 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vet hva du har, men ikke hva du går til. Hva hvis behovet for å bytte jobb melder seg kort tid etter oppstart i ny jobb? Da er det greit å ha gode referanser fra forrige arbeidssted dersom dette er stedet du har jobbet for lengst siste tiden. Og da er det greit å slutte i jobben under normale forhold fremfor å være sykmeldt i oppsigelsestiden dersom du kan unngå det. Men for all del, dette er en avveining. Ikke alle bør jobbe et sted der de får helsa ødelagt. På den annen side så klarer de fleste tre måneder til dersom det er for å lande noe på greit vis 😉 Anonymkode: 2c088...53c Noen ganger er det så ille at man ikke klarer det. Man vet hva man har og det er elendig arbeidsmiljø som gjør deg syk. Det blir sannsynligvis ikke verre enn det. Anonymkode: 47cbc...6f4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan skulle den nye arbeidsgiveren få vite at man var sykemeldt da? Anonymkode: 47cbc...6f4 Det måtte være om referansene sa det. Jeg har blitt spurt om fravær fra jobb som referanse selv. Den ene gangen vedrørende en som var sykemeldt gjennom oppsigelsestiden, og det nevnte jeg ikke da det ikke er relevant for den nye jobben eller noe de har noe med. Jeg tviler på at det er vanlig å opplyse om. Men det var det eneste som falt inn i hodet mitt som mulig forklaring på at det er noen som mener det er dumt å være sykemeldt i oppsigelsestiden. Anonymkode: c31f4...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er vel fordi det gir svært dårlig inntrykk hos eventuelle nye arbeidsgivere man søker jobber hos. Dersom de får vite at man er sykemeldt, og det kan de få beskjed om dersom de ringer for å sjekke referanser, så er det ikke sikkert at du lander den nye jobben. Jeg har lest i flere artikler at å være sykemeldt på jobbjakt ikke er noe sjakktrekk. Det gir sjelden gevinst. Anonymkode: 65565...03c Det er hvis man har kun den gamle sjefen som referanse. Anonymkode: 47cbc...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå