AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Hvordan kan man sikre seg best mulig når man kjøper konsert/festival billetter på Finn? Festivalen vi vil på er utsolgt, men ligger flere på Finn.. Anonymkode: dc966...558
Leeloo Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvordan kan man sikre seg best mulig når man kjøper konsert/festival billetter på Finn? Festivalen vi vil på er utsolgt, men ligger flere på Finn.. Anonymkode: dc966...558 Sjekk i hvert fall at brukeren ikke er ny og at de har gode omtaler. Be gjerne om mob.nr. så du kan sjekke navn via Vipps. Google navnet, jeg unngikk svindel fordi noen hadde navngitt vedkommende på FB etter en tidligere svindel.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Leeloo skrev (5 minutter siden): Sjekk i hvert fall at brukeren ikke er ny og at de har gode omtaler. Be gjerne om mob.nr. så du kan sjekke navn via Vipps. Google navnet, jeg unngikk svindel fordi noen hadde navngitt vedkommende på FB etter en tidligere svindel. Takk for tips 😊 Anonymkode: dc966...558
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Folk har jo blitt solgt falske billetter, som ikke oppdages før man står ved inngangen til konsertarenaen. Har stått om flere ganger i avisene. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe det på Finn. Anonymkode: 8f394...bea
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk har jo blitt solgt falske billetter, som ikke oppdages før man står ved inngangen til konsertarenaen. Har stått om flere ganger i avisene. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe det på Finn. Anonymkode: 8f394...bea Nei, men i og med at det er utsolgt fra arrangørene er det evt eneste løsningen. Eller finnes det andre, sikrere sider? Er snakk om Sweden rock vip 4 dagers pass. Anonymkode: dc966...558
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 For å se om selger er seriøs eller ikke, så kan du sjekke prisen vedkommende tar opp mot originalpris. Det er ikke lov å selge slike billetter videre med høyere pris enn utgangspunktet. Så bare der har du et stort varsku. Er vedkommende villig til å bryte loven allerede ved å sette høyere pris, så er vedkommende mulig også villig til å bryte loven ved å svindle. Anonymkode: 0824a...322
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å se om selger er seriøs eller ikke, så kan du sjekke prisen vedkommende tar opp mot originalpris. Det er ikke lov å selge slike billetter videre med høyere pris enn utgangspunktet. Så bare der har du et stort varsku. Er vedkommende villig til å bryte loven allerede ved å sette høyere pris, så er vedkommende mulig også villig til å bryte loven ved å svindle. Anonymkode: 0824a...322 Ja, den svartebørs loven har jeg fått med meg. Tydeligvis alle som selger på finn også, for det er ingen som selger over orginalpris. Anonymkode: dc966...558
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men i og med at det er utsolgt fra arrangørene er det evt eneste løsningen. Eller finnes det andre, sikrere sider? Er snakk om Sweden rock vip 4 dagers pass. Anonymkode: dc966...558 Sjekk også Facebook grupper og forumer, her er det ofte folk som er entusiaster og ikke bare selger for å tjene penger Anonymkode: d401e...271
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sjekk også Facebook grupper og forumer, her er det ofte folk som er entusiaster og ikke bare selger for å tjene penger Anonymkode: d401e...271 Siden ingen selger over vanlig pris, er det ingen som selger for å tjene penger. Jeg hadde holdt meg til Finn, da det er enklere å se historikken til brukeren. For det er avgjørende. Er brukeren ny, så styrer jeg unna. Har brukeren vært på Finn i årevis, så er det langt tryggere. Har brukeren i tillegg fått gode vurderinger fra andre, særlig over et lengre tidsrom, blir det enda tryggere. De (vi) som har bygget opp "gode" Finn-kontoer over en årrekke, ønsker ikke tulle det til ved å selge falske billetter. Det er et godt system, ikke skuddsikkert, men likevel relativt trygt. Anonymkode: 0824a...322
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Be om å få se kvittering på kjøpet? Anonymkode: f8f25...b01
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be om å få se kvittering på kjøpet? Anonymkode: f8f25...b01 Billettene er digitale så de kan fremdeles selge én billett til flere personer. Anonymkode: dc966...558
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Be om å få se kvittering på kjøpet? Anonymkode: f8f25...b01 Den er da like lett å forfalske som billetten selv, om ikke enklere? Man er ikke garantert noe som helst når man kjøper fra private som her, men fysiske billetter øker sannsynligheten for at det er ekte. E-billetter kan enkelt printes flere ganger, så hadde jeg hatt valget hadde jeg gått for den som selger fysiske billetter. Anonymkode: 0824a...322
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Skrevet 10. mai 2022 Jeg vil også anbefale et googlesøk eller to. Det er MYE informasjon der ute om hvordan man best sikrer seg, vurderer om billetter er ekte ol. Anonymkode: 0824a...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå