Gå til innhold

Dumme ting folk i borettslag/sameier sier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om butikkansatte, har dere noen gullkorn å dele? 

Her er ett; 

Styreleder; 

"Det finnes ingen krav til innetemperatur i Norge, så hvis dere klager på 26-28 grader på soverommet, er det mange borettslag som bryter loven. "

Anonymkode: affb3...aed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er ett; 

Styreleder; 

"Det finnes ingen krav til innetemperatur i Norge, så hvis dere klager på 26-28 grader på soverommet, er det mange borettslag som bryter loven. "

Det finnes ikke krav til innetemperatur i private boliger, så hva er poenget ditt? Folk kan ha det så kaldt eller varmt som de vil. 

Anonymkode: 43f20...348

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Her er ett; 

Styreleder; 

Huh? 

Tror du drepte din egen tråd med et dårlig eksempel i HI. 😂 

Anonymkode: 53ea6...84a

• Liker 31
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Styreleder: "Vi kan ikke kaste ut henne som plager og truer hele blokka fordi hun er jo et menneske hun også...". 

Anonymkode: 4ca51...9fb

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg så at du kastet plast i dunken der." ( Jeg gjorde ikke det ) 

Anonymkode: 6dd72...f68

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dum ting folk i borettslag/sameier sier: «ja» ...til alt. Styrer som sier ja til alle dyre tåpelige idéer som alle tvinges til å betale. Mest idéer fra styret selv. Låsbare barnevogngarasjer - i brl med bare ett barn. Robotgressklippere som blir stjålet. Dyre planter, busker, hagenisser - fellesutgiftene blir bidrag til deres hagehobby. Dyre søppelbrønner. Svindyre ting på anbud uten å vite hvordan man finner gode proffe tilbydere med ok pris - fellesgarasjer, nytt tak, nye soilrør, verandainnglassing, husmaling som gjør at huset ser ut som...akkurat like skittent som før. Nye digitale ringeklokker når de gamle fungerer bra. Skadedyrbekjempelse i hele brl når bare en leilighet innbilde seg at de så et rart insekt. Vet det ofte er vanskelig å få de beste inn i styrene, men folk som ser det som et sted å leke prosjekter med andres penger bør unngås, så styr unna folk på SVs og Rødts valglister.

Anonymkode: 40454...726

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun ene av ca 150 aksjonærer på generalforsamlingenen (ikke ordrett, men sånn ca) : "ja, jeg vet at 149 av 150 har stemt for at alle skal få balkong, men jeg vil ikke ha balkong. Og dere kan ikke tvinge meg når jeg ikke vil ha"

Fantastisk å se styrelederen heve det ene øyebrynet i det han rolig rettet seg opp i ryggen mens hun sa dette. 

Anonymkode: c0f45...7ef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Styreleder sendte meg en SMS mens jeg var på jobb.. "Jeg ser parasollen din datt ned grunnet sterk vind. Skal jeg låse meg inn hos deg og ta den opp igjen?" ... Nei. Det kan du så absolutt ikke.

Anonymkode: d1c9a...2e9

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Styreleder sendte meg en SMS mens jeg var på jobb.. "Jeg ser parasollen din datt ned grunnet sterk vind. Skal jeg låse meg inn hos deg og ta den opp igjen?" ... Nei. Det kan du så absolutt ikke.

I dette tilfellet tenker jeg du skal være veldig glad for å ha en noe dumsnill styreleder. Hadde det vært meg, hadde du fått en ganske annen sms "Ser at parasollen din har falt ned pga sterk vind. Heldigvis kom ingen til skade. Det er din plikt å se til at parasollen er sammenslått og sikret når det er meldt vind. Skulle den forårsake skade, vil egenandelen på forsikringen bli krevd inn av deg. "

Anonymkode: 1eac9...428

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er ett; 

Styreleder; 

Skjønte ikke dette? Det er vel helt opp til en selv hvilken innetemperatur man har? Hva skulle borettslaget gjort  mener du?

Anonymkode: ffbdd...06d

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

I dette tilfellet tenker jeg du skal være veldig glad for å ha en noe dumsnill styreleder. Hadde det vært meg, hadde du fått en ganske annen sms "Ser at parasollen din har falt ned pga sterk vind. Heldigvis kom ingen til skade. Det er din plikt å se til at parasollen er sammenslått og sikret når det er meldt vind. Skulle den forårsake skade, vil egenandelen på forsikringen bli krevd inn av deg. "

#mansplaining 

Blokkerer alle som sender noe så idiotisk.

Anonymkode: 42f3e...4de

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den var sammenslått 😄 Glad du ikke er styrelederen min. Usj.

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en nabo en gang som hadde bodd i borettslaget i over 40 år og som mente at folk i borettslaget ikke skulle pusse opp fordi det var unødvendig og bråkte. Dette var et borettslag med mange gamle rønner som ble totalrennovert av nye eiere. Gamla selv bodde i leilighet som holdt 70-talls standard hvor det meste såvist hang sammen.

Anonymkode: fe5b4...c29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Her er ett; 

Styreleder; 

Hæ? Denne skjønte jeg ikke. Det er da ikke noe krav om innetemp? 

Anonymkode: 5c4e4...636

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Styreleder: "Vi kan ikke kaste ut henne som plager og truer hele blokka fordi hun er jo et menneske hun også...". 

Anonymkode: 4ca51...9fb

Ikke feil, skal mye til å få kastet it noen (særlig hvis de eier)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hun ene av ca 150 aksjonærer på generalforsamlingenen (ikke ordrett, men sånn ca) : "ja, jeg vet at 149 av 150 har stemt for at alle skal få balkong, men jeg vil ikke ha balkong. Og dere kan ikke tvinge meg når jeg ikke vil ha"

Fantastisk å se styrelederen heve det ene øyebrynet i det han rolig rettet seg opp i ryggen mens hun sa dette. 

Tja kan være at hun har rett, hvis det er et sameie

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den var sammenslått 😄 Glad du ikke er styrelederen min. Usj.

Så hvis du f eks bodde i 6. etg og din sammenslåtte parasoll blåste over rekkverket fordi du ikke hadde sikret den skikkelig,så ville det at den var sammenslått hindre skade på den som fikk den i hodet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nabodama går rett til styret og klager over alt mulig rart. Hva med å ta en prat med naboene hvis noe plager deg?

Og noe barnebråk må du faktisk tåle når du bor i rekkehus. Vi klager aldri på deg når du har besøk til langt på natt, med dertil høyere volum, og bråk på utsiden etter kl 23...

Anonymkode: 4cfab...e07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk naboklage på støyende oppussing til alle døgnets tider. Bare at jeg a) ikke pusset opp b) ikke var hjemme på den tiden og c) eneste verktøy jeg eier er en hammer. Det viste seg at en nabo hadde levert klage på alle leilighetene i en oppgang siden hen ikke klarte å identifisere hvor støyen kom fra (som var en annen oppgang) 😏 Litt research fra styret før man sender klagebrev til alle leiligheter er greit, tenker jeg. Eller bare sende et skriv til alle der de minner om husordensreglene, istedenfor å faktisk sende formelt klagebrev med trussel om utkastelse og kopi til Obos.

Anonymkode: f49b9...c8e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja kan være at hun har rett, hvis det er et sameie

Det hadde hun ikke ☺️ Balkongen ble bygget og hun fikk en verdiøkning på ca 400.000,-. Var fortsatt irritert. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...