Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var fødsel nummer 2, i forhold til nummer 1? 

Verre/bedre?

Lengre/kortere? 

Min første fødsel varte i 12 timer, og var et mareritt. Jeg er selvfølgelig redd for å få en lik opplevelse. Det er nå 6 år siden sist fødsel. Pleier fødsel nummer to å ta kortere tid?

Anonymkode: 84ba2...4a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig nysgjerrig på det samme, og forsøkt å lese meg opp. Skal straks føde, fødte forrige for to år siden (som da ble definert som styrtfødsel fordi aktiv fase var kort (2 t fra 4 cm til ungen var ute) men med lang latensfase (12+ timer fra vannet gikk til 4 cm)). Leste at første fødsel i gjennomsnitt varer fra 18-24 t mens nr 2 har gjennomsnittstid på 8 t. Og at spesielt latensfasen er kortere på nr 2. Håper det stemmer for meg i hvertfall 🤞🏼

https://www.mother.ly/pregnancy/birth/5-surprising-facts-about-giving-birth-the-second-time-around/?amp=1

Samtidig er det jo andre faktorer som spiller inn, som feks babyens plassering i bekken, størrelse (eller har det noe å si?) og andre eventuelle komplikasjoner som kan oppstå. Blir spennende!

Anonymkode: bf052...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende! Takk for link, der var det jo mange svar 🙂

Lykke til med fødsel, håper den blir fin 💕

-Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan var fødsel nummer 2, i forhold til nummer 1? 

Verre/bedre?

Lengre/kortere? 

Min første fødsel varte i 12 timer, og var et mareritt. Jeg er selvfølgelig redd for å få en lik opplevelse. Det er nå 6 år siden sist fødsel. Pleier fødsel nummer to å ta kortere tid?

Fødsel nummer en varte 25 timer, 3 dager fra vannet gikk. Fødsel nummer to varte 6 timer, 17 timer fra vannet gikk. 

Revnet mye mer med nummer to. Men fødselen var mye bedre. 

Anonymkode: e61de...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det helt ulikt. 

fødsel nummer 1. maserier i noen døgn, deretter aktiv fødsel i 14 timer. Jeg ble allerede utslitt etter å ikke ha sovet med disse maseriene så da aktiv fødsel startet var det akkurat likt i smerte som riene i forkant, men jeg var helt utslitt. Derfor ble fødselen svært ubehagelig. Ble lei og ville bli ferdig.

fødsel nummer to, ingen maserier. Kun rett på «vanlige» rier. Ettersom første var så lang, så så jeg på tv og gikk tur og trodde det var «maserier» denne gangen og.  til jeg etterhvert tok en tur på butikken og dro på sykehus for en sjekk. Det viste seg at jeg hadde syv cm åpning. Og rier med tre minutters mellomrom. det var absolutt ikke vondt i forhold til sist. 
aktiv fødsel (fra jeg kom på sykehus) varte i ca fem timer og var egentlig ikke så vondt, før helt på slutten når baby hang fast. 

så min konklusjon basert på egen opplevelse er at det å være uthvilt og ha spist noe er alfa og omega. Og lengde på fødsel. 

Anonymkode: 314aa...0a0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...