Gå til innhold

Han sa " selg huset og flytt til meg ,ellers er det over"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er han lei sier han, han mener han fortjener så mye bedre. Han vil ha en å bo med, dele økonomi med og bygge opp hans sted med.  En å dele hverdagen med. Og ja, jeg skjønner jo det.  Han kaller meg pyse , og at jeg ikke vil ofre mitt hjem og jobb, da elsker jeg han ikke nok!  Vi har vært sammen i fem år, men mye av og på, Har vært slutt flere ganger.  

Da har jeg altså fått dilemmaet.   Jeg elsker han og vil jo være med han, men samtidig tør jeg ikke gi slipp på hjemmet mitt, her jeg har bodd i over 20 år, barna har vokst opp her, og jeg vil ha et sted for de å komme hjem hvis de trenger det, et sted for barnebarn hvis jeg får det.  Et sted å samle familien. Noe som ikke hadde gått hvis jeg flyttet til han.  Jeg er stolt av hjemmet mitt som jeg har jobbet hardt for å bygge opp , helt alene!  Jeg koser meg her!

Det er ikke mye jeg kan ta med meg hvis jeg flytter til han, kun noen kofferter med klær og noen pynteting og bilder. Mer er det ikke plass  til. Han sier jeg kan selge det eller gi det bort.  Jeg er ikke matrealistisk, men likevel er det ting jeg har kjøpt som jeg syns er fine og har en affeksjons verdi for meg.  

Jeg trives godt på stedet jeg bor, kort vei til jobb og familie, noe jeg ikke får hvis jeg flytter til han.  Kunne ønske han kunne forstå meg, for hvis jeg hadde sagt til han " selg ellers er det slutt" hadde han aldri gått med på det!  Jeg syns det er godt å ha litt alene tid og savne han, men så treffes vi hver helg og det er koselig. Men problemet er at han vil ha mer.  Han har hatt flere år samboerskap med forskjellige  damer før og det har jo ikke gått, så hvorfor skal det gå med meg. Jeg tenker og tenker på hva som er best å gjøre.  Selge og flytte til han fordi jeg er redd for å miste han jeg elsker , eller bli i mitt trygge hjem og få kjærlighets sorg over at han gjør det slutt og finner en annen å bo med.  Han har truet mange ganger" hvis du ikke flytter til meg, finner jeg en annen som vil, og jeg vet om mange som vil bo med meg"   

Noe som har forslag?  Noen som er i særbo forhold som varer over tid? Skal jeg velge hjemmet eller han?

Anonymkode: c3777...a43

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Han viser jo at han vil satse på deg og dere? Det viser jo ikke du om du ikke selger? Hva er vanskelig å forstå med det?

Anonymkode: 0b5a0...94c

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du flytte til han? :klo: Behøver han vaskehjelp og barnepike? :klo: 

Hvorfor kan ikke han flytte inn hos deg, dersom samboerskap er så viktig for han? Og dersom det å ha en å bo sammen med er viktigere for han enn å være sammen med deg; Er du egentlig så viktig for han ? 🤷‍♀️

Her ville jeg ha vært skeptisk til hans motivasjon for å flytte sammen. Enten han behøver hushjelp, barnevakt eller sliter økonomisk så er det et rødt flagg. 

Anonymkode: a19ee...60f

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
BMF skrev (1 minutt siden):

Hvorfor flytter ikke han til deg?

Han nekter å flytte til meg fordi han mener det er for mye naboer her og jeg har ikke like stor tomt som han.  Hans sted er et gammelt hus som trenger en god del oppussing og forbedringer.  Men han bor for seg selv uten naboer , langt vekk fra alt. 

Anonymkode: c3777...a43

• Nyttig 1
Skrevet

Å flytte sammen skal være frivillig og basert på følelser. Ikke tvang. 

• Liker 39
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvsagt verken solgt eller flyttet. 

Anonymkode: 2e64e...a19

• Liker 37
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Han trenger tydeligvis noen som kan spleise på boutgifter.......Det blir nesten umulig med skikkelig alenetid hvis man skal bo oppå hverandre. 

Anonymkode: 2ed06...208

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Velg hjemmet ditt. Enkelt valg, ikke gi etter for slike trusler. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å komme med ultimatumer er kun greit dersom det er kvinnen som gjør det. Så her burde du dumpe han, TS. 

Anonymkode: 5530c...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt enig. Han viser jo at han vil satse på deg og dere? Det viser jo ikke du om du ikke selger? Hva er vanskelig å forstå med det?

Anonymkode: 0b5a0...94c

Men hvis han elsker henne vil han forstå hva hun trenger også. Det er litt dyrere å være særboere, men hadde aldri gitt slipp på den friheten. 

Anonymkode: a7849...aeb

• Liker 15
Skrevet

Det er bare nei. Du kommer til å angre, og du vil ikke ha sjans  å klare å bygge deg opp igjen. Hva skjer med pengene dine om du selger og flytter til ham? Selvstendigheten din, lykken din? 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Gjest Geitis
Skrevet

Jeg hadde aldri gått med på det, selge og gi bort alt jeg hadde opparbeidet meg gjennom hele livet og bare få ta med meg ett par kofferter og nips😳 

Hvorfor skulle du flytte inn til denne mannen? 

Tenk å true med å gjøre det slutt om ikke han får viljen sin🤦‍♀️ Dette må du ikke finne på. 

Skrevet

Jeg tenker måten han sier det på er rødt flagg?

»Gi opp alt og selg ellers finner jeg mange andre»?

Jeg skjønner ønsket om felles fremtid - men MÅ du selge? 
Og hvorfor er det ikke et alternativ å flytte til deg? 

Med hans historikk hadde jeg valgt jobb, venner, nettverk, kontakt med egne unger - og etterhvert ny kjæreste. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...