AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Dere som er flink til huskvask. Jeg hadde i det siste 2 årene hushjelp , huskvask og hennes siste dag var for 2 uker siden. Når har jeg bestemt meg for å vaske lille leiligheten selv. Jeg kommer til å kjøpe engangsmopp , men det andre problemet er at jeg ikke vet hvilket vaskemidler jeg trenger til toalettskål. Og det skal være rent og pent der, om dere kunne legge til weblink eller bilde hvilket vaskemidler trenger jeg til å kjøpe. Takk Anonymkode: 5f07e...315
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Du trenger bare to vaskemiddler, zalo og domestos fresh, ellers microfiberkluter er gode å ha https://www.nrk.no/livsstil/_-to-vaskemidler-er-nok-1.12319476 https://www.tv2.no/v/1142019/ Anonymkode: 40d28...dcf
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Jeg bruker first price toalettpapir og spray til å tørke daglig støv etc. av overflatene. Kaster det heller, enn å vaske fillene for ofte. En god toalettbørste som brukes aktivt er også nødvendig og de bør byttes ut oftere enn mange tror. Kanskje kløpe en blokk til å henge over kanten på toalettet også, så blir det rent skyll for hver bruk. Anonymkode: e7254...3fe
Million Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 (endret) TIL BADET: Klorin wc-blokk holder doskålen ren og hvit i periodene mellom hver vask (minst en gang ukentlig), anbefaler den. Jeg kjøper den på Rema. Til å vaske doen nedi, bruker du toalettbørste (kun til bruk nedi doen, brukes ingen andre steder!) og en eller annen wc-rens. Finnes mange på markedet, bare se etter wc-rens (høye plastflasker som regel, noen med svingt helletut). Denne f.eks. Jeg bruker Klorin våtservietter (eller disse våtserviettene fra Domestos) på selve doringen og kanten og rundt, og så kastes de etterpå. Til vask av servanten og kraner og dusj, bruker jeg microfiberklut eller svamp og denne C krem (skurekrem) (veldig god!) Dusjdører av glass blir skinnende blanke med bare lett skrubbing! Jeg har aldri sett den C-kremen i butikker, har kjøpt min på nett. GENERELT ELLERS I BOLIGEN: Til å vaske gulver i leiligheten, kan du trenge en skvett av et vanlig rengjøringsmiddel som f.eks Ajax eller denne fra JIF. En kork med rengjøringsmiddelet i en bøtte vann. Til støvtørking finnes Swiffer støvmopp-sett. Enkelt og greit. Fås på Rema, Kiwi eller andre butikker. Refill selges også. Vaske av bord og benker; en oppvridd våt microfiberklut. Kun vann kan holde, men spray litt Zalo der om du vil. Endret 10. mai 2022 av Million la til link
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Tusen takk for hjelp. TS Anonymkode: 5f07e...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå